פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      4 דקות אימון ביום שיכניסו אתכם לכושר שיא

      ראיתם סרטונים, שמעתם עליה ועכשיו תכירו אותה - שיטת האימון טבטה, שפותחה ביפן, מאפשרת לשפר את הכושר ולשרוף שומנים במהירות וכל זאת בתנאי שאתם מקפידים על אימון יומי אינטנסיבי שאורך 4 דקות. כך תעשו זאת נכון

      4 דקות אימון ביום שיכניסו אתכם לכושר שיא
      עדן ביבס

      ישנם אינספור סגנונות אימון ששמעתם עליהם וכולם נועדו לעזור לכם להיות בכושר ולשמור על גוף חטוב. בספורט, כך אומרת הקלישאה שמגובה בליטרים של זיעה, אין קיצורי דרך. אבל בשנים האחרונות צוברת שיטת אימון אחת פופולריות רבה בזכות התוצאות שהיא מספקת - טבטה.

      מדובר בשיטת אימון שכמו נולדה לעידן הדיגיטלי וקצב החיים המהיר שלנו. 4 דקות אימון מדי יום של אינטרוולים בעצימות גבוהה מספקים גוף חטוב ומשפרים את היכולות הגופניות. לא בטוח היא מתאימה לכל אחד ויש להיוועץ עם אנשי מקצוע כדי להתאים את תכנית האימונים ליכולות הגופניות, לגיל ולאורח החיים, אבל אחרי שברתם את המשוכה הזו - זה תלוי בכם.

      מהי טבטה ואיך השיטה פותחה?

      אימוני טבטה (Tabata) פותחו על ידי המדען היפני ד"ר איזומי טבטה וצוות חוקרים מהמכון הלאומי לכושר וספורט בטוקיו. טבטה וצוותו ערכו מחקר על שתי קבוצות ספורטאים - הראשונה התאמנה ברמת עוצמה בינונית ואילו השנייה התאמנה ברמת עצימות גבוהה.

      קבוצת האינטנסיביות המתונה עבדה חמישה ימים בשבוע במשך שישה שבועות; כל אימון נמשך שעה. הקבוצה בעצימות גבוהה התאמנה ארבעה ימים בשבוע במשך שישה שבועות; כל אימון נמשך 4 דקות ו-20 שניות בלבד עם 10 שניות מנוחה בין סט לסט.

      התוצאות הרשימו את החוקרים: חברי הקבוצה הראשונה הגדילו את המערכת האירובית שלהם (לב וכלי דם), אך לא הראתה תוצאות בעלות ערך בכל הנוגע למערכת האנאירובית ומסת השריר. הקבוצה השנייה, שביצעה אימונים באורך 4:20 דקות, הראתה עלייה רבה יותר במערכת האירובית שלה בהשוואה לקבוצה הראשונה והגדילה את המערכת האנאירובית שלה ב-28 אחוזים.

      לסיכום, המחקר גילה שלאימוני אינטרוולים בעלי אינטנסיביות גבוהה יש השפעה רבה יותר על המערכות האירוביות והאנאירוביות כאחד. התהודה שקיבל המחקר ובעקבותיו פותחה השיטה היו עולמיות ומיליונים ברחבי העולם מתאמנים בשיטת הטבטה.

      אימון טבטה למתחילים:

      יתרונות הטבטה

      אם תרצו להגביר כוח, לרדת במשקל, לשפר את הגמישות או לבנות שרירים עליכם להתאמן לפי תכניות מסוימות המתאימות למטרה. מדובר בשיטת שאינה מצריכה אביזרים מסוימים, מרחב מיוחד או זמן רב במהלך היום. היא מושלמת לאנשים שזמנם מוגבל, ומכיוון שהיא זמינה ונוחה לשימוש בכל מקום, אפשר לבצע אותה בכל מקום ובכל זמן. כן, גם במהלך חופשת בטן-גב, טיול ארוך לחו"ל או נסיעת עסקים.

      העיקרון פשוט: מבצעים תנועה אחת בעוצמה מקסימלית למשך 20 שניות, נחים עשר שניות וחוזר חלילה. בסוף אותן 4 דקות תחושו היטב את המאמץ והגוף שלגם ירגיש כי הוא נמתח אל קצה גבול היכולת. חשוב מאוד למבע חימום לשרירים לפני האימון וכמובן לבצע תרגילי גמישות אחריו וזאת כדי להימנע מפציעות ולמקסם את תרומת האימון לחוזק השרירים.

      אימון טבטה שורף הרבה קלוריות בזמן יחסית קצר ומספק אימון אירובי ואנאירובי לגוף. אימונים אלה נחשבים ככאלה שמשפרים את הביצועים הספורטיביים, משפרים את חילוף החומרים של הגלוקוז ומזרזים את שריפת השומנים בגוף.

      צפו בדוגמה לאימון טבטה:

      טבטה נהדרת לצורך אימון מהיר, אפקטיבי ושובר שגרה. היא משפרת סיבולת ומהירות ושילובה בשגרת אימוני הכושר צפוי להוביל לתוצאות חיוביות. מכיוון שמדובר באימון קצר ואינטנסיבי, אפשר לעשותו בכל זמן ומקום - לפני או אחרי יום עבודה, בחופשה ובבית. בין 12-14 במרץ יתקיים באילת פסטיבל הכושר והמוזיקה הגדול בישראל Non Stop Fitness&FUN, תחת חסות רשת ישרוטל והולמס פלייס, שבו יהיו מגוון רחב של אימונים, וזו דרך מהנה למתחילים הכיר את השיטה ולהתחיל להתאמן בה.

      להזמנת חבילת סופ"ש לפסטיבל Non Stop Fitness&FUN ברשת מלונות ישרוטל

      לאתר פיטנס למידע נוסף