וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה הסתירה ממנה את מחלתה, עד שאי אפשר היה להסתיר עוד

מוגש כשירות לציבור בחסות נוברטיס, מוגש כשירות לציבור בחסות נוברטיס

22.7.2020 / 10:24

כשאובחנה עם טרשת נפוצה, משפחתה הסתירה ממנה את מחלתה. 29 שנים אחרי, ענת אילון מחזיקה בקריירה ובתארים אקדמיים, עומדת בראש ארגון שהקימה למען חולים כמותה - ומנצחת בתחרויות ריקוד. צפו

יחצ נוברטיס

ענת אילון חיה עם טרשת נפוצה כבר יותר מ-29 שנים. זו מחלה לא פשוטה, שתוקפת את מערכת העצבים המרכזית ועלולה לגרור סוגים שונים של פגיעות. טרשת נפוצה עלולה למשל להגביל את יכולת התנועה, לגרום לכאבים, להפריע לראייה ולהשפיע על מצב הרוח, הזיכרון והריכוז. וזו רשימה חלקית מאוד.

בשנים הראשונות, משפחתה הסתירה ממנה את המחלה כדי להגן עליה. אבל היום, ענת עושה הכל כדי לתת לאנשים כלים להכיר את הטרשת שלהם טוב יותר. יחד עם לביא שיפמן, מייסד ודירקטור בהתנדבות ומנהל הטרשתון היא הקימה לפני ארבע שנים את M.S ישראל - מערך תמיכה ארצי לטרשת נפוצה.

"הטרשת נתנה לי תירוץ לעשות את כל מה שאני רוצה בחיים"

במקביל לניהול הארגון, ותוך כדי התמודדות עם המחלה עצמה, היא גם גילתה בעצמה רצון עז לרקוד. "הטרשת שלי מאוד מאוד אוהבת את הריקודים", היא מספרת. "יש מחקרים שמוכיחים את השפעת הריקודים הסלוניים על טרשת נפוצה". אילון החלה להתאמן עם מורה מקצועי ואף השתתפה בהצלחה בתחרויות ריקודים סלוניים בעולם.

היום היא ממליצה לכל חולה טרשת נפוצה למצוא את הדבר שעושה לו טוב. "הטרשת שלי נתנה לי תירוץ לעשות את כל מה שאני רוצה בחיים שלי. יש דברים שאני לא יכולה לעשות - אבל זה לוקח אותי לגבולות חדשים. אני רוקדת, אבל את המעברים בשדה התעופה אני עושה על כיסא גלגלים. כל הזמן מפעילה איזונים בחיים". והיא מסכמת: "אני מאמינה שכל אחד יכול למצוא את הדבר הקטן הזה שלו, שייתן לו את הערך המוסף לחיים שלו".


לאגודה הישראלית לטרשת נפוצה לחץ כאן

MS ישראל - לחץ כאן

מוגש כשירות לציבור בחסות נוברטיס, מוגש כשירות לציבור בחסות נוברטיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully