וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש וחצי אחרי החתונה, היא גילתה את המחלה

מוגש כשירות לציבור בחסות נוברטיס, מוגש כשירות לציבור בחסות נוברטיס

29.7.2020 / 6:20

"ביקשתי מבעלי רגע לבד באוטו - ובכיתי את נשמתי", מספרת שיא בכר על היום שבו גילתה שהיא חולה בטרשת נפוצה. לצד הקושי הגופני, המחלה גורמת לשינויים בריכוז, בזיכרון ובמצב הרוח וטיפול פסיכולוגי מותאם יכול לעשות את ההבדל

יחצ נוברטיס

"זה היה חודש וחצי אחרי החתונה שלי. יום אחד הרגשתי את הזרת קצת מוזר. מה זה מוזר, כמו כפפה. התחושה הזאת התפשטה לחצי גוף. לקחתי את בעלי, נסענו למיון ואני רואה את הרופא ואז הוא הפיל את הפצצה: טרשת נפוצה. ביקשתי מבעלי כמה דקות באוטו לבד, ואני זוכרת שבכיתי את נשמתי", כך מספרת בכנות על רגע גילוי המחלה לפני 24 שנים, שיא בכר, חולת טרשת נפוצה.

בכר וחולי טרשת נפוצה אחרים עומדים בפני התמודדות לא פשוטה, לא רק בפן הפיזי אלא גם בפן הנפשי. טרשת נפוצה תוקפת את מערכת העצבים והשפעותיה אינן גופניות בלבד. חולים בטרשת נפוצה עלולים להתמודד עם הפרעות בזיכרון ובריכוז - מצב המכונה "ערפל קוגניטיבי" - וכן עם שינויים ברגשות ובמצב הרוח. זו הסיבה שליווי פסיכולוגי הוא חיוני.

חוויה של בלבול עצום

"מטופלים שמקבלים אבחנה ראשונה של טרשת נפוצה מתמודדים עם חוויה של בלבול עצום. השלב הזה של הירידה וההתכנסות לתוך עצמך הוא שלב שהוא טבעי ונורמלי", מסביר הפסיכולוג ירדן לוי, שעובד עם חולי טרשת נפוצה רבים. "בטיפול הפסיכולוגי אנחנו מלווים את המטופל, מאפשרים לו את הזמן ואת המקום בשביל לעבד את מה שהוא איבד ולהכשיר אותו לשלב הבא שזה השלב של 'אוקי אני מבין מה שיש לי, אני מוכן להתמודד'".

לדברי לוי, מומלץ מאוד שמטופל יראה פסיכולוג מיד בשלבים הראשונים של המחלה. "מטופלים עם טרשת לומדים לחשוב בצורה שהיא ריאלית. יש כמה דברים גרועים ויש כמה דברים שהם בסדר. מטופל שלומד להתמודד עם הבעיות הרגשיות, להילחם בהן ולנצח אותן יכול לתפקד טוב עם הטרשת", הוא מסכם.

לאגודה הישראלית לטרשת נפוצה לחץ כאן

MS ישראל - לחץ כאן

מוגש כשירות לציבור בחסות נוברטיס, מוגש כשירות לציבור בחסות נוברטיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully