וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה הגיעה לכיתה בבגד גוף חושפני כדי ללמד את תלמידיה שיעור חשוב

30.12.2019 / 0:03

מורה ספרדיה הפתיעה את תלמידיה כשנכנסה לכיתה בחליפה צמודה המציגה את איבריה הפנימיים כדי ללמד אותם שיעור חשוב באנטומיה. הפוסט שלה צבר אלפי תגובות והזכיר לנו שהיא לא הראשונה שהתפשטה בכיתה כדי לזכות בתשומת לב

צילום חובבים פייסבוק

ורוניקה דואק, מורה למדעים, אמנות, אנגלית וספרדית בבית ספר יסודי בוייאדוליד, ספרד, הפתיעה את תלמידיה כשנכנסה לכיתה בחליפת גוף צמודה - שמציגה את מיקום איבריה הפנימיים. המורה שמלמדת בבית הספר היסודי זה 15 שנים, בחרה בדרך מאוד יצירתית ללמד את תלמידיה בכיתה ג' שיעור חשוב באנטומיה לאחר שאלו התקשו להבין את מבנה גוף האדם מתיאורים בלבד. כמו כן,היא הבינה שכדי לזכות בתשומת לבם של תלמידיה לנושא שעשוי לשעמם אותם - היא חייבת לבחור בשיטה נועזת ויצירתית במיוחד.

בעלה הגאה של המורה פרסם בטוויטר תמונות שלה בוואנזי המיוחד כשהיא מלמדת את תלמידיה בני ה-8. הוא כתב: "גאה מאוד בהר הגעש של הרעיונות שזכיתי שתהיה לי כאישה. היום היא הסבירה על האנטומיה האנושית לתלמידיה בדרך מאוד מקורית והילדים פשוט התחרפנו מזה. ורוניקה, את גדולה!".

מורה בשיעור אנטומיה. טוויטר, mikemoratinos, צילום מסך
דרך יצירתית במיוחד להעביר את החומר/צילום מסך, טוויטר, mikemoratinos

הפוסט צבר יותר מ-69,000 לייקים ו-13,000 ציוצים חוזרים. אחד כתב בתגובה: "נהדר. מרהיב. אינטליגנטי. אומנותי. התלמידים לא ישכחו זאת לעולם". אחרת הוסיפה: "דרושים מורים נוספים עם רצון אמיתי שכזה ללמד". אדם שלישי הוסיף: "דוגמה מצוינת לחדשנות ויצירתיות ... זה מה שצריך בעולם החינוך כדי לפתוח את מוחם של התלמידים לחשיבה קצת אחרת". אחת נוספת צחקה: "יש לה גוף מתאים לחליפה כזו. אם אני הייתי לובשת אותה, המעיים היו יוצאים לי מהחזה!"

דואק סיפרה לבורד פנדה כי היא הבחינה בחליפת הגוף ברשת ו"חשבה ששווה לנסות אותה". לעיתים קרובות היא מפתיעה את תלמידיה בדרכים יצירתיות להעברת חומר הלימוד, כולל שיעורים בהם לבשה תחפושות כדי להחיות סיפורים היסטוריים.

הציוץ המפרגן של בעלה:

על אף המחמאות ברשת, היו כמה שהזכירו לנו שהרעיון - יצירתי ככל שיהיה - בהחלט אינו מקורי. ב-2015 דבי הירקנס, מורה לביולוגיה מהולנד, עשתה בדיוק את אותו הדבר כשעלתה במפתיע על השולחן באמצע שיעור והחלה להוריד בגדים. מתחת לבגדיה ציפתה לילדים הפתעה חינוכית - שכבה נוספת של חולצה ומכנסיים צמודים עליהם הדפס מדויק של מערכת השרירים בגוף האדם. מאוחר יותר הורידה שכבה נוספת של בגדים וחשפה חולצה ומכנסיים צמודים עליהם הדפס מדויק של שלד האדם. כבר אז היא המליצה למורים אחרים לנסות את השיטה. לא ברור אם דואק נחשפה למקור או שמא חשבה על רעיון זהה שהצליחה שוב להוכיח שוב האפקטיביות שלו. מי המורה הישראלי הראשון שיהיה מוכן לנסות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully