וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלה שהופכת כל דימום קטן לסכנת חיים

בשיתוף עמותת ITP ישראל, בשיתוף עמותת ITP ישראל

9.12.2019 / 9:33

ITP היא מחלה אוטואימונית שגורמת לדימומים פנימיים קשים ומסכני חיים. למחלה הזו יש תרופות יעילות שיכולות לגרום לנסיגתה, אבל כדי לקבל אותן המדינה דורשת שהחולים יעברו כריתת טחול

בשיתוף עמותת ITP ישראל

מכירים את זה שאתם מקבלים מכה קטנה וכואבת שמשאירה לכם סימן כחול על הגוף לכמה ימים? עכשיו דמיינו שכל מכה קטנה כזו, או למעשה כל פעילות פיזית שאתם עושים, יכולה לסכן את החיים שלכם. בעצם, דמיינו שגם אם לא תעשו דבר אתם עלולים פתאום לקרוס בגלל דימום פנימי. זו המציאות שחולי ITP כרוניים חיים איתה.

ITP הוא מצב רפואי שבו קרישת הדם נפגעת, ומערכת החיסונית תוקפת בטעות את הרכיבים החיוניים שעוצרים דימומים בגוף. ITP גוררת דימומים אקראיים בגוף, חיצוניים ופנימיים, וזה מעמיד את החולים בה בסכנת חיים אמיתית ובסבל נורא.

במדינות אחרות מספקים לחולי ITP תרופות יעילות. הן אמנם לא מעלימות את המחלה, אבל הן מחזקות את הגוף ומביאות את החולים למצב יציב. בישראל, מנגד, הטיפול המיידי הוא סטרואידים שחושפים את המטופלים לתופעות לוואי קשות. באופן אבסורדי, כדי לקבל טיפול רפואי מתקדם יותר, החולים צריכים לעבור כריתה של טחול. במילים אחרות, להוציא בהליך כירורגי איבר בריא לגמרי, כדי להחליש את הגוף, בתקווה שיפסיק לתקוף את עצמו. רק אם כל אלה לא עוזרים, מה שקורה בכ-50 אחוזים מהמקרים, החולה מקבל את התרופות, שיעילותן יורדת ללא טחול.

כעת חולי ITP מבקשים לשנות את המציאות הזו, ולאפשר להם לקבל את התרופות ללא כריתת הטחול.

בשיתוף עמותת ITP ישראל, בשיתוף עמותת ITP ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully