וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראה מחטבת ואמבטיית צלילים: 5 טרנדים בריאותיים שיסחפו אותנו ב-2020

היבשת המפתיעה שהמטבח שלה יכבוש את העולם, הקולות שאמורים לרפא לכם את הנפש והגאדג'טים הכי מוזרים שישמרו על הגוף - אלו הנושאים הכי חמים שכנראה כולם הולכים לדבר עליהם בשנה הקרובה בהקשר של אורח חיים בריא

סדנת ניקוי רעלים/צילום: ליאור נאור, עריכה: אביב אירגז ונועה לוי

בוודיאו: שני טרנדים יחד: חופשת וולנס משולבת בניקוי רעלים

פליאו, צום מיצים, קרוספיט, אכילה מודעת - נראה שבשנים האחרונות צץ לו בכל כמה זמן טרנד בריאותי, או כזה שמתיימר להיות בריאותי - וסוחף בסערה את העולם. הדבר נובע מהמודעות ההולכת וגוברת של אנשים בכל רחבי הגלובוס לחשיבות של שמירה על הבריאות, ומהחיפוש אחר פיתרונות קלים ופופולריים שיעזרו לעשות זאת בקלות ובלי להזיע יותר מדי, תוך ש"רוכבים על הגל" שרבים כבר גולשים עליו בהצלחה.

אז אם אתם רוצים להקדים את החברים והקולגות ולהתרברב שאתם כבר יודעים בדיוק על מה הם ידברו ויתייעצו בשנה הקרובה, הנה כמה מהטרנדים שלדברי המומחים עשויים לסחוף רבים מאיתנו ב-2020 וגם לככב במדורי הבריאות בתקופה הקרובה.

עוד בוואלה!

אתם חייבים לשנות את התזונה שלכם, ולא רק בגלל הבריאות

לכתבה המלאה

הצלילים שיחליפו את המדיטציה

אמבטיית צלילים. ShutterStock
טרנד שתופס תאוצה. אמבטיית צלילים/ShutterStock

מדיטציה ומיינדפולנס ללא ספק תפסו מקום של כבוד ברשימת הטרנדים הבריאותיים הלוהטים של השנים האחרונות. זאת לאחר ששורה של מחקרים מצאו כי מדובר בטכניקות יעילות להפגת דיכאון וחרדה. הבעיה היא שהרבה אנשים מתקשים להתמיד בתרגול שלעיתים נתפס כמשעמם ומחפשים פיתרונות קלים יותר.

אחד הפיתרונות האלו מכונה "אמבטיית צלילים" והוא צובר פופולריות רבה באחרונה ואפילו נצפה באחד הפרקים של משפחת קרדשיאן כשקים ערכה מסיבת baby shower. זוהי שיטה שמזמינה אנשים לצלול לאמבטיה מטאפורית, כלומר להאזין לצלילים של קריסטלים וכלי נגינה שאמורים לייצר תדרים ספציפיים שעוזרים להירגע ולפרוק מתחים. כיום עדין לא ברור מה הביסוס המדעי לשיטה, למרות שמחקרים בעבר הוכיחו כי מוזיקה אכן יכולה לשפר את המצב הנפשי.

זה לא הפריע לעלייה של 285 אחוזים בחיפושי המילים האלו בגוגל בחודשים האחרונים ואפילו לפיתוח של מוצרים מסקרנים ומוזרים במיוחד, כמו פן לשיער שמשמיע את הצלילים הייחודיים. ואם אתם רוצים להבין על מה כל הרעש, פשוט כתבו בחיפוש ביוטיוב: "Sound Bath Healing".

החופשה שעובדים בה

יוגה. ShutterStock
Wellness Retreats. לצאת לחופש ולעבוד תוך כדי. אישה מתרגלת יוגה/ShutterStock

בשביל רבים מאיתנו, חופשה תמיד תהיה הזדמנות לבלוס ללא הכרה בחדר האוכל של המלון, לשתות כוסית אחרי כוסית בבר נוצץ ולרבוץ מול הים במשך שעות ארוכות עד השקיעה. עם זאת, משום מה יותר ויותר אנשים בתקופה האחרונה בוחרים לוותר על כל הטוב הזה ולנצל את זמן הנופש המועט שיש להם בשנה ל"חופשות בריאות" - כלומר, טיסה ליעד שמציע סדנאות מדיטציה, אימוני כושר ייחודיים או אפילו ספורט אקסטרים כמו טיפוס הרים או קורס גלישת גלים.

כיום מדובר בחבילת נופש די פופולרית והמושג Wellness Retreats צבר בחודשים האחרונים עלייה של 182 אחוזים בחיפושים בגוגל בכל רחבי העולם. גם סוכני הנסיעות כבר זיהו את הפוטנציאל ומשווקים במלוא המרץ חופשות כאלה. ואם זה נראה לכם כמו רעיון נורא לחופשה, זכרו שיש גם דרכים די מהנות לשמור על הבריאות - דמיינו לדוגמה חופשה שמוקדשת לעיסויים מסוגים שונים או לטיפולי ספא מגוונים.

חקלאות ברת-קיימא

שדה חיטה בצרפת. רויטרס
האם זה מה שיעצור את ההתחממות הגלובלית? שדה חיטה/רויטרס

רשת חנויות הבריאות whole foods, שנחשבת לאחד המוסדות הבולטים בתחום התזונה הבריאה, מפרסמת מדי שנה את התחזית שלה לטרנדים תזונתיים שילוו אותנו בשנה הקרובה. על פי תחזית החברה, בשנה הבאה אתם תשמעו המון את צירוף המילים "חקלאות בת קיימא" - ממדענים שידגישו את החשיבות שלה, דרך חקלאים שיעברו לעבוד לפיה ועד לחברות ענק שיצהירו בגאווה שהן יתחילו להשתמש בה כדי לשפר את תהליכי הייצור שלהן.

בין אם אתם מאמינים שההתחממות הגלובלית היא בעיה אמיתית או לא - זה לא ישנה את העובדה שהיא כנראה תעסיק את כולנו גם בשנים הבאות. חלק מהמדענים שעוסקים בתחום מאמינים כי אחת הדרכים היעילות להילחם בתופעה המבהילה היא ב"חזרה לאחור" לשיטות חקלאות מסורתיות שהיו כאן לפני אלפי שנים ונחשבו ידידותיות יותר לסביבה. על פי התחזיות, זה רק עניין של זמן עד שגם צרכנים רבים יבחרו לרכוש מוצרים שפותחו בשיטות אלו.

המטבח האפריקני יכבוש את העולם?

אינג'ירה מסעדת תרדוס האריתראית נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
חומרי גלם טבעיים שנחשבים למזונות על. אינג'ירה אתיופית/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

כשאנחנו חושבים של המטבחים הטובים בעולם, המוח של רבים יפליג לאיטליה וצרפת האירופיות או ליפן וסין במזרח. מעטים האנשים שמצהירים שהם "פריקים של מאכלים אפריקאים", אך על פי הדו"ח של whole foods, זה כנראה הולך להשתנות בקרוב.

עוד השלכה של ההתחממות הגלובלית על אנשים בכל רחבי העולם היא הנטייה להעדיף מאכלים טבעוניים עם תהליך ייצור ידידותי יותר לכדור הארץ. לכן, דווקא בתקופה האחרונה עלה הביקוש למאכלים ממטבחים שונים ביבשת אפריקה. זאת מכיוון שרבים מהמאכלים האלו כוללים חומרי גלם טבעיים, חלקם אף זכו למעמד של "מזונות על" כמו מורינגה ותמרינדי, וכן קטניות ייחודיות כמו פוניו, טף ומילט, שמכילים חומרים מזינים רבים ונחשבים זולים ופשוטים לגידול.

המראה שתחסוך את הביקור במכון

אישה מרימה משקולות. ShutterStock
בקרוב תתאמנו בבית ותרגישו במכון. אישה מרימה משקולת/ShutterStock

"אין לי זמן להתאמן כי אני כל היום בעבודה" נחשב בעבר לתירוץ לגיטימי. אולם, כיום זה כבר לא חדש שאפשר להתאמן גם בבית בקלות בעזרת אפליקציות ייעודיות שמתפקדות כמאמן אישי וירטואלי. באחרונה התחום הזה חווה קפיצת מדרגה משמעותית עם פיתוחים חדשניים ומפתיעים כמו מראה אינטראקטיבית שעוזרת לכם להרגיש במכון הכושר בלי באמת להיות שם.

המראות האלו מכילות מצלמה ומסך דיגיטלי כדי להראות לכם בזמן אמת את עצמכם מתאמנים בבית, את המאמן בחוג כלשהו שתירשמו אליו ואפילו את שאר החברים לשיעור. כיום הפיתוח הזה עדיין נמצא בחיתוליו אבל בארצות הברית הוא כבר נכנס לשימוש בקרב מכוני כושר, חוגים ומאמנים אישיים. לצד זה, יותר ויותר מרכזי בריאות וכושר כבר מציעים אימונים וירטואליים מרחוק באמצעות שיחות וידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully