וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בישראל אפשר להיפרד מהיקרים לנו בכבוד ובאהבה

בשיתוף צבר רפואה, בשיתוף צבר רפואה

3.12.2019 / 8:33

רבים לא יודעים, אבל דווקא במדינת ישראל החוק מאפשר לחולים סופניים לסיים את חייהם בכבוד בביתם, כשהם מוקפים ומטופלים על ידי בני משפחה ואנשי צוות מקצועיים, והכל במימון קופות החולים. ביקשנו מאנשי "צבר רפואה", שמתמחים בטיפול בהוספיס ביתי, שיענו לנו כל על השאלות

יח"צ

החוק בישראל מאפשר לחולים במחלות חשוכות מרפא הנמצאים בשלב הסופי של המחלה להתאשפז בהוספיס מוסדי או ביתי ולקבל טיפול תומך ברגעים הקשים. המטרה היא לשפר את איכות החיים של חולים ובני משפחותיהם, וכמובן כמו כל דבר בחיים גם כאן יש פרטים ושאלות שחשוב לדעת ולשאול. כדי לענות על השאלות הללו הזמנו את ד"ר רוני צבר, מייסד ומנהל רפואי בצבר רפואה ומורן וייס מנהלת מערך השירות הסוציאלי בצבר.

מה זה בעצם הוספיס ומהו הוספיס ביתי באופן ספציפי?
"הוספיס היא מסגרת טיפול שמאפשרת לאנשים שמתמודדים עם מחלה בשלב הסופי, לקבל טיפול שהוא מכוון להקלה על איכות ונוחות החיים שלהם, ולא במגמה של ריפוי" מסביר ד"ר צבר. לדבריו, למרבה השמחה, בארץ אפשר לקבל את השירות גם במסגרת של הוספיס מוסדי, אם זה במסגרת בתי החולים הציבוריים הגדולים או במוסדות יעודים לצורך העניין, וגם במסגרת הוספיס בית.

איך פועל ההוספיס הביתי?
"המשמעות הראשונית של הוספיס ביתי היא שלמעשה בית החולים שולח צוות רב מקצועי שכולל רופאה, אחות ועובדת סוציאלית שמאפשרים למטופל ומשפחתו לקבל ליווי מקצועי שזמין 24/7, על מנת שאם הבחירה של האדם תהיה לסיים את חייו בביתו הוא יוכל לעשות כן במינימום סבל ובמקסימום כבוד אחרי תהליכים של סגירת מעגלים ופרידות", מסביר ד"ר צבר.

הוספיס ביתי צבר רפואה. צבר רפואה,
מינימום סבל ומקסימום כבוד. אישה מבוגרת מטופלת בהסופיס ביתי/צבר רפואה

זה גם אולי היתרון והמשמעות הכי גדולים של הוספיס ביתי. "אני חושב שמילת המפתח פה היא המילה בחירה", מסביר ד"ר צבר. "בסופו של דבר אף מסגרת לא מתאימה לכולם תמיד, אבל מאוד נכון שברגעים הללו אדם יוכל לבחור גם לסיים את חייו בביתו בהנחה שהוא מקבל ליווי מקצועי, שאומר שחוץ מהמשתנה שהוא בביתו כל השאר נשאר אותו דבר".

אחד מהגורמים המלווים המקצועיים הם העובדים הסוציאליים שמלווים לא רק את התהליך הטיפולי ומיצוי הזכויות של המטופל, אלא גם את המשפחה. "לעובד הסוציאלי יש מקום מאוד משמעותי בלתמוך בהתארגנות של המשפחה סביב המענה לצרכים של המטופל", מסבירה וייס. "המוקד של ההתערבות יכול להשתנות בין מטופל למטופל בהתאם למה שנדרש מבחינת התמודדות עם המחלה זה יכול להיות הכנה לפרידה בסוף חיים, זה יכול להיות דווקא תמיכה בהתארגנות מחודשת סביב חלוקת תפקידים וזה יכול להיות גם סיוע במיצוי הזכויות והתארגנות נכונה יותר בקהילה ובסביבת המגורים של המטופל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"סוף טוב"

הדגש המרכזי ביותר בטיפול באדם לקראת סוף חייו הוא לשלוט מספיק בתסמינים כדי שאפשר יהיה לעשות סגירת מעגלים ופרידות בהגשמת משאלות אחרונות לקראת סוף החיים. "מבחינתנו ליווי נכון, או מה שענת גוב קראה לו 'סוף טוב', זה אותו ליווי שמאפשר תחושה כזאת שאחרי פטירה של האדם האהוב אנחנו אומנם מאוד עצובים, אבל נמצאים בתחושה שעשינו את זה נכון ומכבד ובדרכו", מסביר ד"ר צבר.

מי זכאי לקבל היום את השירות הזה בישראל ובמה הפרוצדורה כרוכה?
"מדינת ישראל היא אחת המדינות המתקדמות ביותר בעולם בזכויות שניתנות לאדם המוגדר כחולה שנוטה למות, לכן כל אדם שמוגדר כחולה שנוטה למות זכאי לקבל שירות מקצועי בדגש טיפול פליאטיבי 24/7, בין אם הוא בוחר שזה יהיה בביתו ובין אם הוא בוחר שזה יהיה בסידור מוסדי. מה שצריך לעשות זה לקבל הפניה מקופת החולים, מרופא המשפחה או הרופא המטפל, והליווי ניתן בחינם ללא שום עלות, בכל איזור במדינה ובכל גיל.

בשיתוף צבר רפואה, בשיתוף צבר רפואה
  • עוד באותו נושא:
  • הוספיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully