וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוגעים בגוף שלכם? גלו האם אתם מגזימים עם האימונים

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס

21.11.2019 / 7:52

מפסידים אימונים ומרגישים שהמוח שלכם פשוט לא מתפקד באותה הצורה? בני הזוג מתחילים להתלונן שאתם מזניחים אותם לטובת חדר הכושר? בואו לגלות האם שגרת האימונים שלכם בריאה וחיובית - או שאתם מתאמנים באופן מוגזם ויוצרים בעיה שעלולה לסכן אתכם

דור אקשטיין. ShutterStock
זה כל מה שאתם עושים? גבר מתעמל/ShutterStock

אף אחד לא מתווכח עם הקביעה שספורט הוא התרופה הטבעית היעילה ביותר לשורה ארוכה של מחלות ובעיות רפואיות. רופאים ממליצים על פעילות גופנית כחלק משגרה בריאה לרובם המוחלט של המטופלים כדרך לשפר את ההתמודדות כמעט עם כל מצב רפואי - מסוכרת עד סרטן. התעמלות יכולה להאריך את החיים, לחזק את הגוף וגם לרפא את הנפש, אבל כמו כל דבר אחר בחיים, גם האהבה לאימונים יכולה להתפתח להתמכרות.

אימונים גופניים גורמים (לחלקנו) להרגיש מצוין. בשפה מקצועית יותר, הם מובילים להפרשת מוליכים עצביים והורמונים שמשרים על המוח תחושה נעימה ומענגת - ממש כמו שקורה כשאנחנו מקיימים יחסי מין, אוכלים מזונות שאנחנו אוהבים במיוחד או להבדיל, מתנסים בסמים. הדבר עלול לגרום לתלות פסיכולוגית בתחושה הנעימה הזאת, שברוב המקרים היא מבורכת כי היא מגבירה את המוטיבציה להתעמל, אך במקרים אחרים היא כאמור עלולה להיות מסוכנת.

אז האם ההתעמלות עדיין משרתת את השמירה על הבריאות שלכם או שהיא כבר מופרזת וגובלת בסכנה? ענו על כמה שאלות קצרות וגלו בעצמכם:

לכל כיף יש גבול
אם אתם מזהים הגזמה אצלכם או אצל אחד מהקרובים אליכם, בין אם זה בהתעמלות או בתחומים אחרים, כדאי להיעזר באנשי מקצוע בתחום ההתמכרות. אם ההגזמות האלו קשורות לעולם ההגרלות וההימורים - אנחנו כאן כדי לעזור לכוון ולייעץ. הגרלות והימורים הם חלק בלתי נפרד מתרבות הפנאי בעולם, אך לכל כיף יש גבול וצריך לדעת לשחק במידה ולא להפוך להתמכרות. במפעל הפיס החליטו לפעול לכך שאנשים יבינו שההשתתפות צריכה להיות מהנה אך גם מבוקרת ומידתית ולכן מציעים את מגוון הכלים, המידע, העצות, אנשי המקצוע והטלפונים באתר משחקים באחריות של מפעל הפיס שיעזרו לכם להתמודד עם ההשלכות ולהימנע מלהגזים.

נוטים להגזים בהרבה אספקטים של החיים וחושבים שאולי יש מקום לדאגה? כאן תוכלו לקרוא מידע שיעזור לכם

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully