וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים הוציאו גידול במשקל 18 ק"ג מבטנה של אישה

האישה בת ה-38 הגיעה לבית החולים כשהיא סובלת מכאבי בטן ומתקשה לנשום. אחרי סקירות, הרופאים נדהמו לגלות גידול ענק בשחלות שלה. לדבריהם, אם הייתה מאחרת להגיע, הגידול היה עלול לקרוע את בטנה

ניתוח. אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
הגידול עלול היה "לקרוע את בטנה" אלמלא הוציאו אותו בזמן. ניתוח/ShutterStock, ShutterStock

הסיפור ההזוי של השבוע שייך לאישה בת 38 מהודו, קביטה קלם שמה, שהגיעה לבית החולים אחרי שסבלה מקשיי נשימה וכאבי בטן עזים. אחרי בדיקות, הרופאים הוציאו מהשחלה שלה גידול מאסיבי במשקל של לא פחות מ-18 קילוגרמים ובהיקף של 106 סנטימטרים. על פי הדיווחים, הרופאים אמרו כי הגידול עלול היה "לקרוע את בטנה" אלמלא הוציאו אותו בזמן.

קלאם טופלה בבית חולים אצ'ריה וינובה בהבה (Acharya Vinoba Bhave Hospital) בעיר וורדה, דרומית מערבית לנגפור בלב הודו. היא אובחנה כסובלת מציסטה אפיתליאלית נסיובית - גידול לא סרטני מלא בנוזל מימי צלול. על פי הדיווחים, אחד הרופאים שטיפלו בגברת קלאם אמר כי "זו הציסטה הכי גדולה שראיתי בחיי, היא הייתה כל כך גדולה עד שהיא תפסה 95 אחוזים מהבטן של המטופלת".

האישה המסכנה סבלה מכאבים עצומים במשך שבעה חודשים לפני הניתוח ולא פנתה לעזרה מכיוון שלא יכלה להרשות לעצמה טיפול רפואי. תשובי הכפר בו היא גרה אספו סכום המקביל לכ-250 שקלים כדי שתוכל לבקר בבית החולים מכיוון שבשלב כלשהו היא כמעט ולא הצליחה לנשום.

בבית החולים ביצעו הרופאים סדרת בדיקות הכוללת סריקת CT. הם מצאו את הגידול בשחלות שגרם לבטנה לגדול יותר מבטן הריונית בחודשים מתקדמים. הרופאים אמרו שהניתוח היה מאתגר מכיוון שהמסה של הגידול הייתה עצומה ונדרשה מומחיות רבה כדי להסירו.

האישה לא היתה כשירה להרדמה מלאה, כך שניתנו לה חומרי הרדמה שונים, ביניהם משכך כאבים אפידורלי, שבדרך כלל ניתן לפני לידה וגורם לתחושה קהה במחצית התחתונה של הגוף. הרופאים הוציאו את הגידול על ידי ביצוע חתך של 2 ס"מ מעל עצם הערווה עד לטבור וכעת מצבה של האישה יציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully