וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 כללים שאתם חייבים להכיר כדי לשמור על הלב שלכם

בחסות חברת מדיסון, בחסות חברת מדיסון

1.1.2020 / 6:36

אחד מכל חמישה אנשים שעבר התקף לב יחווה אירוע לבבי נוסף בעתיד. אבל אפשר למנוע את המציאות המטרידה הזו על ידי הקפדה על 3 כללים חשובים

מדיסון

מחקרים מראים שאחד מכל חמישה אנשים שעבר התקף לב יחווה אירוע לבבי נוסף בעתיד. לכן, אחרי שעוברים צנתור, המשימה העיקרית היא למנוע אירוע לב נוסף ופגיעה נוספת בשריר לב. ביקשנו מפרופ' אבישי אליס, מנהל המחלקה הפנימית ומרפאת הליפידים במרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה, להסביר לנו מהם הכללים החשובים ביותר למניעת התקף לב חוזר.

הכלל הראשון הוא לעבור לאורח חיים בריא- הפסיקו לעשן לחלוטין, הקפידו על תזונה מאוזנת ותוסיפו פעילות גופנית סדירה,תחת הדרכה ופיקוח. הכלל השני הוא להקפיד על נטילת התרופות כפי שהומלצו בעת השחרור מבית החולים. הכלל השלישי הוא לשמור את רמות ה-LDL, הכולסטרול הרע, נמוכות (לפחות מתחת ל-55 מ"ג\דל). שמירה על איזון קפדני של ערכי הכולסטרול מורידה את הסיכון להתקפי לב חוזרים.

כל מי שעבר אירוע לב חייב לקבל טיפול תרופתי לאיזון רמות השומנים בדם. כיום ישנן מגוון תרופות שעושות זאת, ביניהן תרופות ממשפחת הסטטינים, תכשירים המונעים ספיגת כולסטרול במעי ובנוסף ישנן גם תרופות ביולוגיות , אלו תרופות שפועלות על עיכוב החלבון PCSK9, הניתנות בהזרקה אחת לשבועיים.

בחסות חברת מדיסון, בחסות חברת מדיסון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully