וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה חיידקים יש בכיסאות ילדים במסעדות

מכירים את זה שאתם יושבים עם ילדים במסעדה והם מטנפים את הכסא שלהם (וכל דבר אח בסביבתו) אז מסתבר שאף אחד לא ממש מנקה את כל הזוהמה הזו אחרי

תינוקת חמודה בכסא אוכל. ShutterStock
השולחנון הקטן שלה הרבה יותר מלוכלך מהשולחן שלכם. תינוקת חמודה בכסא אוכל/ShutterStock

לצאת עם ילדים קטנים למסעדה זה אף פעם לא קל, והממצאים הבאים הופכים את זה למסובך אפילו יותר. מסתבר שכסאות האוכל לילדים במסעדות מלוכלכים למדי, שכן לא טורחים לנקות אותם כפי שמנקים את שולחנות האוכל. וכל מי שאי פעם ראה פעוט אוכל, יודע שהם בהחלט זקוקים לניקוי וחיטוי רציניים.

הממצאים הללו מגיעים בעקבות תחקיר של ה-BBC שדגם מספר כסאות ברשתות מזון שונות, וגילה לא מעט חיידקים שניתן היה להסיר באמצעות "ניקוי סביר". החיידקים שנמצאו אומנם לא מהווים סכנה לבריאות הילדים, אך הם בהחלט מצביעים על לכלוך מטריד.

ד"ר אנדרו מוריס, מאוניברסיטת קיל, אמר ל-BBC כי בחלק מתשעת הכסאות הגבוהים שנדגמו היתה כמות חיידקים גבוהה פי 12 מהכמות הסבירה אותה ציפו למצוא. לדבריו, רמת החיידקים שנמצאה לא תגרום לתינוקות או ילדים לפתח בעיות בריאותיות, אולם זה מדאיג שמסעדות לא מנקות ביעילות את כסאות האוכל הללו.

ד"ר מוריס ציין כי חלק מהחיידקים שנמצאו היו חיידקי קוליפורם, הנמצאים בדרך כלל במערכת העיכול או בצואה. "אפילו הניקוי הצנוע ביותר היה הורג את חיידקי קוליפורם בצורה יעילה למדי", אמר, "העובדה שמצאנו אותם מרמזת שזה לא קורה".

תינוקת חמודה בכסא אוכל. ShutterStock
אף אלד לא רוצה קוליפורם באוכל שלו. ילדה אוכלת/ShutterStock

כאמור, ה-BBC, בשיתוף אוניברסיטת קיל, בחן הימצאות חיידקים על כסאות ילדים ממספר מקומות פופולריים, בהם בורגר קינג, KFC, מקדונלד'ס, סטארבאקס ועוד. כל הכסאות שנבדקו נמצאו מלוכלכלים יותר משולחנות האוכל, מלבד מקדונלד'ס, שם הם היו נקיים יותר, ובית הקפה טסקו, שבו בכסאות הילדים היתה אותה רמת חיידקים כמו השולחנות.

הממצאים הללו מגעילים למדי, אבל הם לא צריכים למנוע מכם ביקור במסעדות עם ילדים, אלא רק לגרום לכם לקחת אתכם איזה מגבון חיטוי טוב, ולוודא שהילד שלכם אוכל ממשטח נקי והיגייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully