פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לא מצליחים לרדת במשקל? השינוי הקטן שיעזור לכם לעשות את זה נכון

      שמירה על המשקל לא חייבת להיות דבר מורכב כל כך. אם עושים את זה כמו שצריך - הדרך לגזרה המושלמת בשבילכם יכולה להיות גם די מהנה. תזונאית ומאמן כושר מבטיחים לנו שזה אפשרי וגם נותנים עצה חשובה לניהול נכון של התהליך הזה

      גיף דיאטה משקל (Giphy)
      אל תבזבזו אנרגיות על הדברים הלא נכונים. משקל (צילום: Giphy)

      חלק גדול מהחיים אנחנו מרגישים במלחמה עם עצמנו - אנחנו בוהים בטלפון הנייד במקום לעבוד, מוותרים על אימון במכון לטובת עוד פרק בסדרה שהתמכרנו אליה ומנשנשים עוד חטיף בלילה למרות שהבטחנו לעצמנו שנתמיד בדיאטה. המלחמה הפנימית הזאת נתפסת בעיני רבים כחלק בלתי נפרד מכל תהליך של ירידה במשקל - אבל זה ממש לא חייב להיות המצב.

      "הבעיה הכי גדולה של הרבה אנשים היום זה שהם מחפשים את הדרך קצרה והמהירה לראות תוצאות", אומר המנהל המקצועי של קבוצת הולמס פלייס, אמיר אלבז. "אנשים רוצים מה שנקרא 'זבנג וגמרנו' - הם עובדים קשה מאוד בתקופה קצרה מאוד ואחרי זה חוזרים לחיים הרגילים שלהם ולהרגלים שגרמו להם לעלות במשקל מלכתחילה. במקום לבזבז זמן ואנרגיה ולהתאכזב, יש סל של כלים שמייצרים הצלחה לאורך זמן".

      אימון בהולמס פלייס ( , עירד נצר)
      "שמירה על המשקל זו לא משימה קצרת מועד אלא שינוי באורח החיים". אימון בהולמס פלייס (צילום: עירד נצר)

      גם יערה סיטבון, דיאטנית קלינית והמנהלת המקצועית של תחום התזונה בהולמס פלייס מצטרפת להנחה הזאת ואומרת כי "דיאטות קיצוניות, כאלה שיש להן הגבלים שקשה להתמיד בהם לאורך זמן, אולי מובילות לירידה במשקל בטווח המיידי, אבל לאחר מכן בחלק גדול מהמקרים אנחנו רואים עלייה הדרגתית במשקל שלעיתים גם עובר את המשקל ההתחלתי".

      לא לעבור את זה לבד

      יערה היא כאמור דיאטנית קלינית, אמיר הוא מאמן כושר יותר מ-20 שנה שמכיר היטב את האופן שבו הגוף שלנו פועל. שניהם לאורך הדרך ליוו אנשים רבים בתהליכי ירידה במשקל וחשוב לא פחות - בהצלחות לשמור על התוצאות בטווח הרצוי לאורך זמן. על אף שכל אחד מהם עוסק בהיבט שונה של התהליך הזה - הם מסכימים על הדבר שלדעתם הכי חשוב כדי לצלוח אותו - תמיכה וליווי מתאימים.

      "שמירה על משקל תקין זו לא משימה קצרת מועד אלא שינוי משמעותי באורח החיים", מדגיש אמיר. "ברגע שאנחנו כופים על עצמנו משטר שאנחנו לא נהנים ממנו, אנחנו לא יכולים להפוך אותו לשגרה ולראות תוצאות ארוכות טווח. לרובנו לא קל לרכוש בעצמנו כלים שיעזרו לנו לרזות וגם להתמיד. כשאנחנו נעזרים בגורמים מקצועיים כמו מאמן כושר ותזונאית, שיודעים לתפור את החליפה הנכונה שגם תשמור על הבריאות וגם תהיה נוחה ונעימה בשבילנו - אפשר לראות תוצאות מצוינות שגם נשמרות לאורך זמן".

      סלט קייל ואבוקדו (ShutterStock)
      לחיות על קייל ופריכיות זה לא הפתרון. סלט קייל (צילום: shutterstock)

      ליווי של תזונאית, מסבירה יערה, חשוב לא רק מהסיבה המתבקשת והמובנת מאליה. "יש הרבה סוגי דיאטות שמתאימות לסוגים רבים של אנשים. אין תפריט אחד שיעזור לכולם לנהל את המשקל והסוד הוא בגיבוש התפריט שמתאים בדיוק לכם. תזונאית תדע איך להתאים את הכמות, הסוג והרכב המזון שגם תוכלו ליהנות מהאכילה שלו וגם ישרת את המטרות שלכם. בנוסף, היא תדע לעבור על בדיקות הדם שלכם ולהמליץ על תוספי תזונה ועל דרכים נוספות לניהול המשקל".

      יערה גם מדגישה כי חשוב להיעזר בליווי לא רק של גורמים מקצועיים - אלא גם של אדם קרוב שיהיה השותף שלכם לדרך - ילווה, יתמוך וכמובן יחזק ברגעים קשים. כדאי שאותו האדם יהיה כזה שגם שואף לעשות שינוי בחייו, לא בהכרח במשקל אלא גם בהיבטים נוספים. זאת מכיוון שתמיכה הדדית נותנת המון כוח שנחשב חיוני ביותר בדרך הזאת.

      שגרת האימונים המושלמת

      בחלק מהמקרים, כשפונים למאמן כושר או לתזונאית, הם בונים תוכנית אימונים או תפריט, מאחלים הצלחה ושולחים את הלקוח לדרכו. אולם אמיר מאמין שהליווי הזה חייב להיות רציף כדי להשיג את התוצאה הרצויה. "כשאנחנו מלווים אנשים לאורך זמן, אנחנו יודעים איך להגדיר גבולות שנכונים יותר להם - אנחנו יכולים לדוגמה להגיד לאדם שהוא יכול לאכול פיצה או שווארמה בימים מסוימים אם אנחנו יודעים מההיכרות איתו שזה לא יפגע בתוצאות.

      אימון ספניניג בהולמס פלייס ( , עירד נצר)
      אתם לא צריכים לעשות את זה לבד. אימון ספינינג בהולמס פלייס (צילום: עירד נצר)

      "מאמן שמלווה אנשים לאורך זמן גם יודע להתאים את מסגרת האימונים אליהם ולתוצאה שהם מכוונים אליה. חשוב שכל מסגרת כזאת תכלול גם אימונים אירוביים שמאפשרים לשרוף יותר קלוריות משמכניסים לגוף, גם אימוני כוח שמעלים את מסת השריר ומאיצים את חילוף החומרים וכמובן גם ימי מנוחה שימנעו מהאימונים להרגיש כמו מעמסה שמכבידה ומקשה. בהולמס פלייס יש לנו ניסיון של למעלה מ-20 שנה לשנות לאנשים את ההרגלים ולייצר הצלחות לאורך זמן".