וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם קונים משקפיים חדשים

בשיתוף אופטיקנה, בשיתוף אופטיקנה

29.10.2019 / 7:43

אצל אופטומטריסט או אולי בדוכן? לשכפל את הזוג הקודם או לעשות בדיקת ראייה מחדש? שלחנו את כתבנו לבדוק מה הדרך הכי נכונה לבחור משקפיים חדשים

צילם: עידו שחם, ערכה: דפי מקל

זקוקים למשקפיים חדשים? רגע לפני שאתם בוחרים מסגרת אופנתית, כדאי שתעצרו ותחשבו גם על העיניים שלכם. חשוב לזכור שמשקפי ראייה מלבד היותם פריט אופנתי נועדו קודם כל לתקן ראייה לא תקינה. התאמה שכזו דורשת בדיקת עיניים מקצועית על ידי אופטומטריסט מומחה.

ישנם מקומות רבים המוכרים משקפיים ללא בדיקת עיניים מקצועית, אלא על ידי שכפול המשקפיים הקיימים. זו בעיה, שכן אדם המסתמך על משקפים ישנים, בני שנה ומעלה, לא יבחין בשינוי ההדרגתי בראייה שלו, ויתרגל לאיכות ראייה ירודה. בנוסף, בשכפול מרשם ייתכנו סטיות קטנות, שאולי לא יורגשו בעת הרכבת המשקפיים, אך עלולות לגרום לאי נוחות ולשינויים בתפקוד הדו-עיני.

בדיקת ראיה. ShutterStock
ישנם מקומות רבים המוכרים משקפיים ללא בדיקת עיניים מקצועית/ShutterStock

חשוב לציין כי ה-FDA בארה"ב מתייחס לבדיקות הראייה בכובד ראש ולכן אסור על פי חוק למכור משקפיים בדוכן ללא מרשם. ישנן מספר סיבות לסיכון שבשכפול מרשמים . ראשית, השכפול בדוכנים אינו מתבצע בהכרח על ידי אנשי מקצוע, ובמקרים של מרשמים מורכבים דוגמת צילינדר או מרשם לתיקון פזילה, אפילו סמויה, סטיות קטנות הן משמעותיות. שנית, ישנן גם סטיות בין המכשירים האלקטרונים השונים שאיתם מעתיקים את המרשם. דבר נוסף שיכול לגרום לאי דיוק בשכפול משקפיים הוא מצב העדשות. עדשות שרוטות או מתקלפות - ייגרמו לסטייה במרשם.

שלא כמו בדוכן, שבו המשקפיים הם בעיקר מוצר אופנתי, בחנות אופטיקה ישנו אופטומטריסט מומחה שעורך בדיקת עיניים מקצועית ומקיפה ולוקח בחשבון פרמטרים שונים לפני קביעת המרשם הסופי: צרכי הלקוח, התאמת המסגרת לפנים, התאמה של העדשות למסגרת, ציפויים שונים וסוגי עדשות שונים ועוד.

הקנייה איננה מסתיימת בתהליך המכירה. האופטומטריסט מלווה את הלקוח גם לאחר קבלת המשקפיים, בתהליך ההסתגלות ובשירות והכוונה מקצועיים.

בשיתוף אופטיקנה, בשיתוף אופטיקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully