וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריד: בעקבות טעות, רופאים החליפו אגודל של נערה בבוהן כף רגלה

צעירה בת 17 הייתה אמורה לעבור ניתוח פשוט בעקבות פציעה באגודל כף ידה, אבל זה נגמר לא טוב, והיא מצאה את עצמה בניתוח מסובך שכלל כריתה של האגודל בכף ידה והבוהן בכף רגלה. איך זה קרה?

יד שבורה עם גבס. ShutterStock
טעות נוראית. נערה עם גבס/ShutterStock

אחרי ששברה את האגודל בעת משחק קריקט מקצועי, נערה אוסטרלית בת 17 הייתה אמורה לעבור ניתוח פשוט עם התאוששות קלה אחריו. אבל זה ממש לא מה שקרה. לאחר תיקון השבר, הרופאים הניחו גבס על אגודלה של בריטני תומאס - אבל, מבלי שהנערה יודעת ומבלי שהרופאים שמו לב, הם השאירו מעין פלסטר שהיה כרוך חזק סביב האגודל שלה מתחת לגבס.

שישה ימים לאחר שעזבה את בית החולים היא חזרה בגלל כאבים קיצוניים. הרופאים גילו את השגיאה - שהותירה את אגודלה נפוחה, סגולה ולמעשה כמעט מתה לחלוטין. היה צורך לכרות אותה, ואז הוסרה הבוהן הגדולה של תומאס כדי להחליף אותה, כך מדווח הוושינגטון פוסט. האירוע שהתרחש באפריל 2018 דווח השבוע לראשונה במסגרת חקירת תאגיד השידור האוסטרלי על מאורעות חריגים בבתי חולים.

הרופאים ניסו להחזיר את זרימת הדם לרקמות המתות באגודל בעזרת עלוקות תחילה, ומשזה לא הועיל הם ניסו לתפור את האגודל למפשעה של הנערה על מנת ולחדש את זרימת הדם, אך דבר לא הצליח. כעת, לא רק שיש לתומאס שימוש מוגבל מאוד בידה השמאלית, אלא גם מספר חלקים אחרים בגופה הושפעו: כדי להחליף את הבוהן הגדולה שלה בכף הרגל, הוסרה חלק מהמותן ושלה שימשה ליצירה מחדש של עצם כף הרגל, כך שכעת הצעירה לא יכולה לכופף את הבוהן ולא את אצבעה.

"למה האגודל שלך נראית כל כך מוזר?"

"אנשים שואלים אותי 'למה האגודל שלך נראית כל כך מוזר?' ואני עונה להם שזה מפני שזו בכלל הבוהן שלי", אמרה תומאס לוושינגטון פוסט.

תומאס חיסרה הרבה ימים בבית ספר כך שבסופו של דבר היא נשרה ממנו, והיא כבר לא יכולה לשחק קריקט - שפעם שאפה לשחק באופן מקצועי, כך מדווחת רשת ABC. "זה היה שבר לא מסובך, ניתוח לא מסובך וטעות די נוראית", אמר עורך הדין של הנערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully