וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שהלכה לדיקור סיימה אותו עם חור בריאה. איך זה קרה?

הצעירה בת ה-33 הגיעה לטיפול בעקבות כאבים בידיים עקב פציעה שעברה. המדקר הכניס מחט בצורה עמוקה מדי לאיזור שנחשב מסוכן, והתוצאה הייתה נזק חמור לשתי הריאות שלה. איך זה קרה?

אילוסטרציה. ShutterStock
האם זה יכול להיות מסוכן. דיקור/ShutterStock

אישה מניו זילנד סיימה עם שתי ריאות מנוקבות לאחר שמדקר הכניס מחטים עמוק מדי לכתפיה. המטופלת, ששמה לא פורסם, חיפשה הקלה עקב פגיעה בפרק כף היד ובזרוע בשנת 2018 כאשר, על פי אתר ה-New Zealand Herald, המדקר שלה הכניס מחטים דרך נקודות הדיקור "ג'יאן ג'ינג", הממוקמות בצומת הצוואר והכתפיים.

עם כניסת המחטים, האישה בת ה-33 דיווחה על כאבים, ובהמשך אמרה לנציב הבריאות שחקר אותה כי המחטים הרגישו "עמוקות במיוחד". שתי המחטים הושארו כחצי שעה בנקודה, לפני שהמדקר סובב והוציא אותן. בשלב זה המטופלת חשה כאב פתאומי בצד הימני של חזה, יחד עם קוצר נשימה. היא אמרה למדקר שהיא חשה תחושת מחנק והיא הרגישה לדבריה 'תחושת אוויר מוזרה וכואבת סביב שתי הריאות שלה'. המטופלת נשלחה הביתה לנוח, למרות שעדיין חשה שלא בטוב בסוף הטיפול.

בהמשך אותו לילה, בעלה של האישה לקח אותה לבית החולים, שם היא הופנתה במהירות למיון. על פי ה- New Zealand Herald, הרופאים אבחנו את הצעירה עם חזה אוויר - פנאומטורקס, מצב שנגרם כתוצאה מנקב עליון בריאות של הצעירה. חזה אוויר הוא הצטברות לא תקינה של אוויר, בחלל שבין הקרום שעוטף את החלק החיצוני של הריאה, לבין הקרום שעוטף את החלק הפנימי של דופן בית החזה. מצב זה נגרם עקב דליפה של אוויר מהריאה.

בהליכים המשפטיים שנערכו למדקר לאחר מכן נפסק כי הוא האשם במצבה של האישה. הסיבה העיקרית לאישום נגדו היא מפני שהוא הפר את החוק ולא הסביר את הסיכונים במלואם ללקוחה ולא קיבל את הסכמתה בכתב.

רופא מחזיק ביד צילום ריאות. ShutterStock
קיימות נקודות שיכולות להיות מסוכנות גם לריאות. רופא בוחן צילום ריאות/ShutterStock

נקודת הלחץ "ג'יאן ג'ינג" היא נקודת דיקור מסוכנת במיוחד לריאות וזה ידוע כבר מאות שנים. במחקר שנערך בשנת 2010, נמצא כי 30 אחוזים מדלקות הריאות שנגרמות כתוצאה מדיקור נגרמו בגלל מחט בנקודת הלחץ הזו שקרויה גם GB21.

חוקרים רבים ניסו להבין מהו עומק מחט בטוח באזור זה, אך הערכות כאלה משתנות מאוד מאדם לאדם. יש גם הרבה נקודות אחרות שיכולות להיות מסוכנות גם לריאה. בבדיקת בטיחות דיקור של ארגון הבריאות העולמי (WHO) נמצא כי מרבית האירועים הטראומטיים נגרמים על ידי "מניפולציה לא תקינה בנקודות דיקור בסיכון גבוה".

למרות שחלק מהטענות והאמונות של הדיקור הסיני אינן נתמכות בראיות מדעיות, באופן כללי, הוא נחשב לטיפול רפואי אלטרנטיבי בטוח ולא פולשני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully