וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 אפליקציות כחול-לבן שיעזרו לכם לשמור על הבריאות

אנחנו עושים הכל דרך הסמארטפון, ולכן זה רק מתבקש שגם את הבריאות שלנו ננהל כך. הנה כמה אפליקציות שיעזרו לכם לשמור על המצב הרפואי, הגזרה והשקט הנפשי

גיף סמארטפון. Giphy
בריאות בכף היד. גיף סמארטפון/Giphy

לכולנו יש כבר אפליקציה של קופת חולים בטלפון הנייד, אנחנו מזמינים תורים במחשב ובודקים את תוצאות הבדיקות שלנו בסמארטפון. וגם מי שלא עושה את זה יודע שהגיע הזמן להתקדם. אין ספק שהסמארטפונים שינו לנו את החיים, וגם האופן שבו אנחנו מנהלים את הבריאות שלנו משתנה מדי יום. כדי שלא תישארו מאחור, אספנו כמה אפליקציות חדשות שאתם חייבים להכיר.

לראות רופא בלי לצאת מהבית

הורים לילדים קטנים מכירים היטב את הצורך לנסוע לרופא הילדים, לחכות בתור ולאחר ליום עבודה או לפספס אותו, כדי שהרופא יקשיב לריאות בשל התקף שיעול או יבדוק את האוזניים. ניר ושירי, הורים ויזמים, מכירים מקרוב את המציאות הזו ובתור הורים לארבעה ילדים, הם חיפשו דרך נוחה לחסוך זמן וכסף לעצמם ולאחרים ולהימנע מנסיעות מיותרות לרופא כשמדובר בטיפול ראשוני.

ילד חולה. ShutterStock
לוותר על חדר ההמתנה של הרופא זה תמיד טוב. ילד חולה/ShutterStock

MyHomeDoc שפועלת תחת פלטפורמת ההשקעות סנארה ונצ'רס, היא התוצאה מאחורי המחשבה והיא מאפשרת להורים לערוך בדיקות בעצמם, בבית. כל מי שמחזיק באפליקציה ובמכשיר האבחון המצורף אליה יכול לחסוך זמן ובתוך דקות לקבל דיאגנוזה והצעה לטיפול מרחוק. האפליקציה מאפשרת תשע בדיקות שונות: בדיקת אוזניים, מדידת קצב פעימות הלב, נשימה, טמפרטורת הגוף, בדיקת גרון, לב וריאות ומדידת החמצן בגוף. כך, בנוחות הבית, כל משתמש באפליקציה יכול להפעיל את המכשיר ולהחליט האם לערוך בדיקה תוך כדי צ'אט לייב עם הרופא או לבצע בדיקה באופן עצמאי וללא הנחיות.

האפליקציה תעביר את המידע לרופא בצד השני, שישתמש באפליקציה מותאמת לו. החברה שואפת להטמיע את המערכת במערכות בריאות בעולם המערבי וגם במדינות מתפתחות שבהן יש צורך במוצר שינגיש טיפול ראשוני בצורה זולה.

המוצר נמצא בשלבי פיילוט מסחרי בארץ ובארה"ב, אבל אפשר לבקש מהחברה לקבל דמו לשימוש. לפרטים נוספים

לעקוב אחרי נטילת התרופות ביעילות

הסטארטאפ הבא מדורג במקום הגבוה ביותר בעולם בתחומו, בגלל פתרון פשוט ואלגנטי שמשפר וגם מציל חיים, שחשבו עליו כאן בישראל האחים עמרי ורותם שור. האחים ייסדו את חברת Medisafe ויצרו אפליקציה שמסייעת לאנשים שלוקחים תרופות בקביעות לנהל את נטילת התרופות לפי המרשם, באופן ידידותי ובטוח.

אלפי מקרי חירום בשנה, בהם מקרי מוות רבים, מתרחשים כתוצאה מאי נטילת התרופות בזמן, נטילה באופן שגוי, במינון לא מדויק ועקב אי התאמה. מדיסייף מפשטת את התהליך המורכב הזה וגם עוזרת למשתמש לנהל את נטילת התרופות של אחרים, כמו מטופלים, בני משפחה וחברים. כשמגיע זמן הנטילה מזכירה האפליקציה לקחת את התרופות וממשיכה לנדנד עד שמעודכנת אחרת. לאחר כשעה, במידה והוגדרה כך, תתריע האפליקציה לבן משפחה או חבר ובאופן הזה מאפשרת למנוע מקרי חירום מיותרים. בנוסף, האפליקציה יכולה להזכיר למשתמשים בה שהגיע הזמן לקפוץ לבית המרקחת ולחדש מרשמים, וגם לייצא דו"ח נטילות תרופות ולשלוח אותו באקסל לרופא או לאחות אם רוצים.

לפרטים נוספים

להחזיר את השליטה על מה שאנחנו נושמים

ביום אחד אנחנו נושמים כ-12 אלף ליטר של אוויר שנכנס לגופנו, רובו מזוהם. מייסדי BreezoMeter חיפשו אזור בריא ונקי בו יוכלו לרכוש ולהקים בית, וסירבו להתפשר על איכות האוויר שהם ובני משפחתם נושמים. כשהם גילו שאי אפשר לגשת למידע עדכני אודות זיהום האוויר החליטו לפתח אפליקציה שתספק לכל אחד, בקלות ובפשטות, ידע מקצועי שיכול להשפיע ממש על חיי היומיום ולעצב החלטות.

תחנת הכוח רידינג, צפון תל אביב. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
אף אחד לא רוצה לנשום אוויר מלוכלך. תחנת הכוח רידינג בתל אביב/ראובן קסטרו

האפליקציה מראה את זיהום האוויר סביבנו בזמן אמת וגם מעניקה פתרונות אישיים והמלצות לצמצום החשיפה המזיקה, בבית ובחוץ. כך אפשר להחליט באיזה מסלול ריצה עדיף לבחור ולאן לטייל עם הילדים. כל משתמש באפליקציה יכול לקבל התראה על שינוי באיכות האוויר במיקומו הספציפי וכן במיקומים שהגדיר כמועדפים עליו. האפליקציה זמינה כיום בחינם ב-93 מדינות ומתאימה גם לחולי אסתמה, מחלות ריאה ולב, נשים בהריון והורים לתינוקות ולילדים קטנים.

לפרטים נוספים

בדיקת שמיעה פשוטה באמצעות הסמארטפון

אובדן השמיעה היא בעיה המאתגרת את חיי היומיום של כ-400 מיליון אנשים ברחבי העולם. רבים מהם חווים קשיים גם בשימוש בסמארטפון שלהם, שמשמיע סאונד בצורה אחידה לכלל המשתמשים.
TuneFork הוא סטארטפ ישראלי שנוסד ב-2016 על ידי תומר שור ויואב בלאו כתוצאה מהכרות אישית עם ההגבלות שחוו קרוביהם בשל איבוד השמיעה. שניהם חיפשו דרך לעזור ליקיריהם להמשיך וליהנות מהאפשרויות בסמאטרפון בלי להרגיש את הפגיעה בשמיעתם, וגילו כי לכל אדם קיים פרופיל שמע ייחודי. השניים פיתחו אפליקציה המאפשרת ביצוע בדיקה שלא דורשת דבר, מלבד זוג אוזניות פשוטות וכמה דקות לאבחון.

האפליקציה עושה שימוש באלגוריתמים מתוחכמים כדי להתאים תדירויות אישיות וכך נוצר הפרופיל המתאים ביותר עבור המשתמש. בסיום הבדיקה מציגה האפליקציה את השמע הסטנדרטי שאפשר לקבל בהאזנה לפרופיל הכללי, לצד השמע שיתקבל אם יעשה שימוש בפרופיל האופטימלי האישי. בצורה זו ניתן לשפר את איכות השמע שרגילים אליה ולמנוע פגיעה עתידית בחוש השמיעה. בעתיד יהיה ניתן לשלב את פרופיל השמע החדש בכל מערכת אודיו כמו שמיעת מוזיקה, צלצולים, שיחות טלפון והודעות קוליות, ולחוות איכות שמע חדשה ומדויקת יותר.

לפרטים נוספים

האפליקציה הזו חוזה ומונעת את התסמונת המטבולית

Sweetch היא פיתוח ישראלי שנוצר כדי לסייע בהפחתת הסיכון לפיתוח מחלות כרוניות. באמצעות בינה מלאכותית, האפליקציה חוזה את הסיכון של המשתמש בשלוש השנים הבאות לפתח מחלות הקשורות לתסמונת המטבולית כמו סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם והשמנת יתר. האפליקציה אוספת נתונים על הרגלי החיים וההתנהגות ולאחר מכן יוצרת תכנית מותאמת אישית שמודדת את הפעילות הגופנית באופן אוטומטי ומאפשרת לעקוב אחר המשקל והארוחות.

איש מבוגר עם כרס גדולה. ShutterStock
להקדים תרופה למכה. איש מבוגר עם כרס/ShutterStock

כאן מתבטא ייחודה: לא עוד המלצות כלליות ולא מספיק יעילות כמו "צעדי במשך 30 דקות ביום", אלא המלצות נקודתיות המקדמות אורח חיים בריא ושיפור התזונה. האפליקציה שולחת המלצות בזמן אמת שמעוררות מוטיבציה, כדי להשיג את המטרות שהוגדרו על ידי המשתמש. בנוסף, האפליקציה מתאימה עצמה באופן תמידי למה שקורה בפועל, כשהיא ממשיכה לאסוף מידע כמו מיקום גאוגרפי, לוח זמנים, דפוסי התנהגות, מסלולי נהיגה והליכה ואפילו מזג האוויר בסביבה.

לפרטים נוספים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully