וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע כל כך קריטי לבדוק את השמיעה מגיל 60? הסיבות שיפתיעו אתכם

בשיתוף מדטון-הדים, בשיתוף מדטון-הדים

16.9.2019 / 7:37

אתם מגבירים את עוצמת הקול בטלוויזיה? קשה לכם לעקוב אחרי שיחה עם אחרים? שמיעה לקויה עלולה להשפיע על הבריאות שלכם בתחומים רבים שיפתיעו אתכם. אם הגעתם לגיל 60 עשו לעצמכם טובה וגשו לבדיקת שמיעה - איכות החיים שלכם מונחת על הכף

הפקה: OTICON

הרמזים לירידה בשמיעה עם הגיל מתחילים לצוץ בחיי היומיום שלנו בזה אחר זה ככל שחולף הזמן. לאט לאט אנחנו מגבירים את עוצמת הקול בטלוויזיה, ציוצי הבוקר של הציפורים כבר לא מעירים אותנו, בהדרגה אנחנו מפספסים יותר ויותר קולות חלשים ברקע, והנה אנחנו מגלים שקשה לנו לעקוב אחר שיחה בין שני אנשים או יותר. אנו מתקשים להבין אנשים בעלי דיבור מהיר ולא פעם אנחנו מבקשים מאחרים לחזור על דבריהם. השינויים הקטנים הללו הולכים ונאספים לכדי בעיה שפוטנציאל הנזק שלה על איכות החיים שלנו הוא הרבה יותר חמור ממה שרוב האנשים חושבים.

ירידה בשמיעה עם הגיל נקראת פרסביאקוזיס והיא תוצאה של פגיעה באוזן הפנימית שלנו. החל מגיל 50, ככל שהגיל עולה, חלקנו נסבול מירידה בשמיעה ברמה מסוימת. מעל גיל 60, כ-47 אחוזים מהאנשים סובלים מירידה בשמיעה, ובגיל 80 לכ-80 אחוזים יש קושי שמיעתי כלשהו.

ליקוי שמיעה בלתי משוקם יכול להוביל להידרדרות במצבים בריאותיים ומנטליים שונים, ולהשפיע לרעה על איכות החיים. מחקרים מראים כי השמיעה קשורה באופן הדוק לבריאות, ובמיוחד לבריאות המוח. נמצא כי קיימים קשרים ברורים בין ירידה בשמיעה להתפתחות דיכאון, בידוד חברתי, ירידה בתפקוד העצמאי, עייפות מנטלית, לירידה ביכולות הקוגניטיביות ואפילו לדמנציה ולאלצהיימר.

מכשירי שמיעה מדטון. יח"צ,
בהדרגה אנחנו מפספסים יותר ויותר קולות רקע, ופתאום מגלים שקשה לנו לעקוב אחר שיחה. אנשים משוחחים/יח"צ

התחלתם לחוש בקושי שמיעתי או שבסביבה כבר מעירים לכם אבל אתם ממש לא בעניין להתמודד עם זה כרגע? החלטתם "למשוך" כל עוד אתם מסתדרים? ואולי בכלל אתם מרגישים שאתם מסתדרים מצוין? כך או כך כדאי שתחשבו מחדש.

אנשי מקצוע מהתחום בעולם כולו מדגישים את החשיבות בביצוע בדיקת שמיעה החל מגיל 60 מדי שנה בין אם חשים ירידה בשמיעה ובין אם לאו. הרעיון הוא להפוך את בדיקת השמיעה לחלק מהמעקב הרפואי השוטף שאנו מקפידים עליו ממש כמו בדיקות צפיפות עצם, ממוגרפיה, סוכר, לחץ דם וכדומה. זאת עקב הקשר המובהק שנמצא בין ירידה בשמיעה למצבי בריאות אחרים ולהשפעה הדרמטית שיש לכך על איכות החיים בגיל המבוגר.

מכשירי שמיעה מדטון. יח"צ,
ה-OPN פתח את העולם ללקויי שמיעה עם שמיעה היקפית של 360 מעלות באמצעות המעבד העצמתי VELOX/יח"צ

עשיתם את הדבר הנכון ועברתם בדיקת שמיעה? המליצו לכם על מכשיר שמיעה? לפני שאתם מחפשים את המסלול הקצר ביותר אל הדלת עצרו - אתם עומדים להיות מופתעים. לפני כשלוש שנים התחוללה מהפכה טכנולוגית בתחום השמיעה ששינתה עד כה את חייהם של למעלה משני מיליון משתמשים במכשירי שמיעה ברחבי העולם. השינוי הגדול התאפשר הודות לטכנולוגיית ה-OPN שפיתחה החברה הדנית Oticon. כמעט בין-לילה הפכו מכשירי השמיעה מאביזר בלתי אהוד שנעשה הכול על מנת להימנע ממנו, לגאדג'ט לייפ סטייל שאנחנו חייבים לעצמנו.

המכשיר המהפכני OPN פרץ את המוסכמות הקונבנציונליות שהיו מקובלות עד כה באשר להתמודדות עם ליקוי שמיעה על רקע רעש. התפיסה המקובלת של כיווניות (מיקוד השמיעה באלומה צרה במרחב) היא נחלת העבר, ה-OPN פתח את העולם ללקויי שמיעה עם שמיעה היקפית של 360 מעלות באמצעות המעבד העצמתי VELOX, שהוא מהיר ומדויק מספיק על מנת לסרוק את הסביבה 100 פעמים בשנייה ולספק למוח במהירות המתאימה את כל מה שהוא צריך על מנת לעבד את הצלילים.

מכשירי שמיעה מדטון. יח"צ,
טכנולוגיית ה-OPN שינתה את חייהם של למעלה משני מיליון משתמשים ברחבי העולם/יח"צ

מכשירי שמיעה מסורתיים מתמקדים במקור צליל אחד בכל פעם, למשל באדם שנמצא מולנו, ומנטרלים את יתר הצלילים מסביב. אולם קולות הרקע לעיתים קרובות מכילים פרטי דיבור חשובים שאינם מגיעים למוח בשיטה הזו והדבר מקשה מאוד לעקוב אחר השיחה וגורם לעייפות. ה-OPN פותח בפני המשתמש את העולם ומאפשר לו לשמוע יותר מדובר אחד בו זמנית, במקביל לסינון רעשים מתקדם שמפחית משמעותית את המאמץ השמיעתי. המכשיר נותן למוח גישה לצלילים הרלוונטיים בסביבתנו ומאפשר למשתמש לבחור באיזה צלילים הוא רוצה להתמקד. ממש כמו בשמיעה טבעית.

שלוש שנים חלפו מאז וכבר ראתה אור פלטפורמת ההמשך - ה-OPN S, שמשדרגת את OPN עם אלגוריתמים מיוחדים לנטרול צפצופים (פידבק), הגברה טובה יותר בתחום תדרי הדיבור ומובילה לשיפור נוסף של 15 אחוזים בהבנת דיבור וכן להפחתה נוספת של 10 אחוזים במאמץ השמיעתי לעומת ה-OPN.

אפליקציה חכמה לניטור השימוש במכשיר מאפשרת למשתמש למקסם את התועלת המופקת מהמכשיר, ליין של דגמי OPN S מכשירי שמיעה נטענים שמים קץ לעיסוק המעיק בסוללות. סוללת ליתיום איון (בדומה למכשירי טלפון סלולארי) מאפשרת שימוש במכשיר השמיעה לאורך שעות ארוכות, כולל שידור שיחות טלפון או מוזיקה מהנייד למכשירי השמיעה, תשדורת אלחוטית של הטלוויזיה, המחשב ועוד.

גבר נעזר במכשיר שמיעה עם טכנולוגיית OPN שפיתחה חברת Oticon. יח"צ,
טכנולוגיית OPN S מספקת שיפור ניכר בתפקוד השמיעתי ובהבנת הדיבור/יח"צ

מחקרים שבוצעו בקרב משתמשים במכשירי השמיעה מסדרת OPN S מדגימים שיפור ניכר בתפקוד השמיעתי והבנת הדיבור עם הטכנולוגיה הזו ואפילו נמדדו ביצועים מקבילים לשמיעה הטבעית.
מכשירי השמיעה של היום מתאימים את עצמם לסטנדרטים של סגנון החיים המודרני. הם קטנים, קלים, איכותיים, נוחים ובעלי מנעד אפשרויות רחב ביותר. בעידן שבו כל המכשירים סביבנו מתממשקים זה לזה ומקיפים אותנו ב"מעטפת טכנולוגית" שהולכת איתנו ממקום למקום ומספקת לנו אינסוף פתרונות: מידע חיוני, תרבות, בידור, ניהול זמן וכושר, ועוד ועוד מכשירי השמיעה הפכו לאביזרים המובילים בחשיבותם בשמירה על איכות החיים שלנו.

למידע נוסף על מכשירי השמיעה מסדרת OPN S לחץ כאן

בשיתוף מדטון-הדים, בשיתוף מדטון-הדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully