וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפליקציה באמת יכולה לנבא איך נזדקן? המומחיות עונות

לאחר 48 שעות בהן הרשת התמלאה בתמונות "מהעתיד", בדקנו עם שתי מומחיות עור האם באמת ניתן לחזות כיצד נראה בעוד כ-30 שנים, והאם אפשר לשפר את המצב אם יצאה לנו תמונה מזעזעת

גל גדות זקנה באפליקציה faceapp. צילום מסך
אפילו וונדר וומן הצליחה להזדקן. גל גדות בתמונה מהאפליקציה/צילום מסך

נראה שאין בן אדם אחד בעולם שלא בדק ביממה האחרונה איך הוא ייראה בעוד 30 שנה. האפליקציה FaceApp השתלטה על הפיד של כולנו, ונתנה לנו הצצה מטרידה ומשעשעת לעתיד. אבל האם אפליקציה אחת באמת יכולה לנבא איך נראה בעוד 30 שנה?

"FaceApp יודעת לנתח את מגוון התהליכים שקורים לנו במהלך השנים כאשר אנחנו מתבגרים. התהליכים האלה משקפים איך אדם מסוים ייראה בגיל 20, ואילו שינויים יתרחשו אצלו כעבור 30 שנה", מסבירה ד"ר ענבל גת וידר, אחראית תחום רפואה אסתטית במרכז הרפואי VIV. היא מוסיפה כי אצל כל אדם ניבוי התהליכים שונה ואינדיבידואלי, כלומר, ייתכן שלאדם אחד תהליך ההתבגרות יהיה יותר דומיננטי, ואצל השני הוא פחות יורגש ופחות יבלוט.

רותם סלע זקנה באפליקציה faceapp. צילום מסך
האפליקציה מנבאת הזדקנות אפשרית - אבל אפשר לשנות את התהליך. רותם סלע בתמונה מהאפליקציה/צילום מסך

לדברי ד"ר גת וידר, יש 3 תהליכי ההזדקנות הנפוצים:

1. ירידה באיכות העור - כשאנחנו צעירים העור אחיד קורן ומבריק, ועקב כך אנחנו נראים צעירים. ככל שאנחנו מתבגרים איכות העור יורדת, ובאה לידי ביטוי בהופעה של כתמים וחוסר אחידות של העור, ובעיקר במראה דהוי ולא קורן.

2. איבוד נפחים באזורים שונים בפנים - כשאנחנו צעירים הפנים הן בצורת משולש. במשך השנים אנחנו מאבדים נפח בעיקר באזור של עצמות הלחיים ובאזור הרקות. שינויי נפח אלו נותנים מראה שמתקשר אוטומטית למראה מבוגר יותר.

3. צניחה של אזורים בפנים - תהליך מאוד משמעותי שבו אזורים רבים בפנים צונחים עקב חוסר נפח, דבר הגורם בצורה מידית למראה זקן ומדלדל.

אצל כל אדם מופיעים תהליכי הזדקנות שונים, ובעוצמה שונה, כמובן. "אפליקציה זו אינה מנבאת במדויק מה מכל תהליכי ההזדקנות יהיו הדומיננטיים באדם מסוים, אומרת ד"ר גת וידר, "אך כן תנבא את המציאות של אדם מסוים כפי שאמור היה להיראות במידה וכל תהליכי ההזדקנות שלו יעבדו".

אם לא אהבתם את התמונה שיצאה לכם, אל תתייאשו. "הבשורה הטובה היא שלחלק גדול מן התהליכים קיים פתרון וניתן למנוע וגם להפוך את תהליכי הזדקנות האלה לטובים מן המקור", אומרת ד"ר גת וידר, "לצורך העניין אם חסר נפח בפנים, כיום בעזרת שורה ארוכה של אמצעים טכנולוגיים לסדר זאת ולהוסיף נפח לפנים. כמו כן, ניתן לטפל בבעיות כמו גוון עור לא אחיד וצניחה של אזורים בפנים בעזרת מגוון טיפולים חדשניים שקיימים בשוק".

עוד בוואלה!

משתמשים ב-FaceApp? הנה מה שהחברה לא רוצה שתדעו

לכתבה המלאה

זה תלוי רק בכם

גם בת אל גרוס זינגבוים, מנהלת חטיבת ההדרכה הבינלאומית מבית חוה זינגבוים, סבורה כי האפליקציה אכן מנבאת "הזדקנות אפשרית", אך בכוחנו לשפר את התוצאות באופן ניכר. "בהחלט ניתן לחזות כיצד נראה בעוד 30 שנה, וזאת באמצעות צורת קמטי ההבעה שלנו ומבנה הפנים שלנו", אומרת זינגבוים, "אך פרמטרים רבים ישפיעו על אופן ומהירות הזדקנות העור".

מייגן מרקל  זקנה באפליקציה faceapp. צילום מסך
שני תהליכים שמתרחשים במקביל: הזדקנות פנימית והזדקנות חיצונית. מייגן מרקל בתמונה מהאפליקציה/צילום מסך

כשמדובר בהזדקנות ישנם שני תהליכים שמתרחשים במקביל: הזדקנות פנימית והזדקנות חיצונית. ההזדקנות הפנימית מתייחסת לנטייה הגנטית בהקשר לתופעות כמו פיגמנטציה, קמטי הבעה במצח, צניחה של עפעף, עור דק ומיובש, אודם וכדומה. ההזדקנות החיצונית מתייחסת לסגנון החיים שלנו: מה אנו אוכלים ושותים, מה רמת הסטרס שלנו, עד כמה אנחנו חשופים לשמש, האם אנו מעשנים ושותים, האם ירדנו באופן דרמטי ומהיר מידי במשקל ועוד. "מול שני סוגי הזדקנות אלה עומדת השאלה - מה אנו עושים עבור עור הפנים שלנו בכדי לעכב ולעדן את סימני ההזדקנות? כלומר, עד כמה העור שלנו מטופל והאם אנו מעניקים לו את הטיפול הראוי", אומרת זינגבוים, ומציעה מספר דרכים לעכב את הופעת סימני ההזדקנות:

1. הימנעות מחשיפה מוגברת לרדיקלים חופשיים:
רדיקלים חופשיים מאיצים את קצב הזדקנות העור, מעודדים יצירת קמטים ומראה עור מיובש ופגום. עישון, שמש, סטרס נפשי, תזונה לא מאוזנת, זיהום אוויר ועוד רבים מעלים את כמות הרדיקלים החופשיים בגוף, ולכן ההמלצה הראשונה היא לנסות ולמנוע את יצירתם בגופנו.

דרך להוריד את כמות הרדיקלים החופשיים היא על ידי העלאת כמות האנטיאוקסידנטים בעור. ניתן להכניס לגופנו אנטיאוקסידנטים על ידי אכילת פירות וירקות בצבעים שונים בדגש על עלים ירוקים, אולם אם אנו רוצים לוודא כי אותם אנטיאוקסידנטים מגיעים באופן ישיר לעור הפנים שלנו, עלינו להחדיר אותם לעור במריחה. חפשו תכשירים עם ויטמין C, ויטמין E ועשב חיטה.

2. הקפידו על רמות לחות גבוהות:
עור מיובש מעיד על כך ששכבת העור העליונה חשופה ומאפשרת למים מתוך העור להתאדות החוצה. עור מיובש פגיע יותר לנזקי הסביבה ונוטה להתקמט ולהראות את סימני הגיל במהירות רבה יותר מעור רווי. בנוסף, רמת החומצה ההיאלורונית הנמצאת באופן טבעי בעור ושומרת על כמות מים גבוהה, הולכת ופוחתת עם הגיל. שימוש קבוע בתכשיר המכיל חומצה היאלורונית ממוזערת, יחזיר לעור את החומצה ההיאלורונית הטבעית שאבדה, וישמור על מראה עור רווי ומלא.

רונלדו זקן באפליקציה faceapp. צילום מסך
תמונות קשות. רונאלדו בתמונה מהאפליקציה/צילום מסך

3. אל תהרסו את העור
עור צעיר מתאפיין במערכת חיסונית חזקה, כזו שמונעת ממיקרואורגניזמים שונים לחדור פנימה ולעורר מנגנוני דלקת. שימוש בחומרים קוסמטיים אגרסיביים מידי יפגעו במערכת החיסונית של העור ויאיצו את תהליך ההזדקנות. כדאי להימנע משימוש מוגבר בסבונים מייבשים ובפילינגים חזקים.

4. עודדו הליך חידוש קבוע ועדין של העור
אחד התהליכים שמאפיינים עור צעיר הוא קצב חידוש התאים המהיר שלו. שכבת העור העליונה מתחלפת כל 28 ימים, מה שגורם לעורנו להראות קורן וחיוני. עם השנים תהליך זה הולך ונהיה איטי יותר, מה שגורם למראה עור אפרורי ועייף. שימוש קבוע במחדש עדין על בסיס חומצות אלפא הידרוקסי ישמור על קצב חידש עורי תקין, ויאפשר לעור להמשיך ולהתנהג כעור תעיר למשך יותר זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully