וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לחטא את פריטי היומיום בבית? הטעויות שאסור לעשות

בשיתוף סנו, בשיתוף סנו

16.7.2019 / 10:30

שמירה על היגיינה וניקיון בסביבת התינוק חשובה במיוחד בשנה הראשונה לחייו, שבה מערכת החיסון שלו עדיין מתפתחת. כל כמה זמן צריך לנקות את החפצים שנמצאים בשימוש יומיומי של תינוק ומה הדרך הכי טובה לעשות זאת?

ילד משחק. ShutterStock
תינוקות רכים, במיוחד בשנה הראשונה לחייהם, פגיעים יותר לזיהומים, משום שהמערכת החיסונית שלהם עדיין נמצאת בתהליך של בנייה והבשלה/ShutterStock

כל הורה טרי לומד די מהר שתינוק קטן מגיע עם הרבה ציוד - ריהוט ייעודי, מושבי בטיחות, כיסא אוכל, אמבטיה קטנה משלו, בקבוקים, מוצצים, חיתולים והמון צעצועים. הבריאות והבטיחות של הבייבי נמצאות תמיד בראש סדר העדיפויות של הורים, ומשכך מקפידים רוב ההורים על שגרת היגיינה וניקיון, במטרה להגן על התינוק הקטן מפני מחלות וגורמים חיצוניים מזיקים.

תינוקות רכים, במיוחד בשנה הראשונה לחייהם, פגיעים יותר לזיהומים, משום שהמערכת החיסונית שלהם עדיין נמצאת בתהליך של בנייה והבשלה. וזו גם הסיבה שהם נדבקים בכל כך הרבה מחלות כשהם נכנסים לגן. כדי לצמצם את החשיפה שלהם למזהמים מזיקים כאלה, מומלץ לחטא את החפצים שאיתם הם באים במגע יומיומי.

שידת ההחתלה

שידת ההחתלה היא המקום שבו אתם מחליפים לילדכם את החיתולים ומטבע הדברים היא חשופה יותר להפרשות שלהם וחשוב להקפיד לנקות אותה. ראשית, מומלץ לרפד את משטח ההחתלה בשכבת מגן דוחה נוזלים, כדי למנוע ספיגה של לכלוך והפרשות בריפוד וכדי להקל על ניקיון השידה ומשטח ההחתלה. מדי יום, עברו על המשטח העליון של השידה וסביבתה וכן על משטח ההחתלה עצמו עם מטלית נקיה וחומר חיטוי. היות שמדובר במשטחים שבאים במגע עם עורו העדין של התינוק, חשוב להקפיד להשתמש בחומרים מחטאים שאינם רעילים או שעלולים להזיק לתינוק.

אמבטיית תינוקות

מה כבר יש לנקות באמבטיה, אם כל מה שהיא מכילה זה מים וסבון, לא? אז זהו, שלא. אחרי שאתם שוטפים את הבייבי שלכם בתוכה, נותרים באמבטיה שיירי מים, לכלוך וסבון או שמן אמבט. את האמבטיה מומלץ לרוקן ממים מיד לאחר רחצת התינוק, לשטוף אותה היטב במים זורמים ולהעמיד לייבוש במקום מאוורר שיאפשר לה להתייבש לחלוטין. אחת לכמה ימים כדאי לנקות את האמבטיה בצורה יותר יסודית בעזרת חומרי ניקוי וחיטוי בטוחים לשימוש. כמו כן, אם אתן משתמשים במושב ייעודי לרחצת התינוק אל תשכחו לשטוף ולנקות היטב גם אותו.

פעוט עצוב באמבטיה. ShutterStock
אחת לכמה ימים כדאי לנקות את האמבטיה בצורה יותר יסודית בעזרת חומרי ניקוי וחיטוי בטוחים לשימוש/ShutterStock

צעצועים שהתינוק מכניס לפה

תינוקות לומדים להכיר את העולם קודם כל דרך הפה, וזו גם הסיבה שהם כל כך אוהבים להכניס לפה ולטעום כל דבר וכל מרקם. זה שלב חשוב וחיוני בהתפתחות שלהם, שעוזר להם ללמוד ולהחכים. עם זאת, חשוב מאוד להקפיד גם על הניקיון של הצעצועים שהם אוהבים לנשנש ולחטא אותם מידי פעם.

כיסא אוכל

כיסא האוכל יכול להראות כמו אזור אסון של ממש אחרי שפעוט מסיים לאכול בו ארוחה - מחית ירקות מרוחה בכל מקום, גרגרי פתיתים או חתיכות של פסטה דבוקות למגש וכדומה, יכולים להיות אתגר לא פשוט לניקוי. אבל חשוב לנקות את שיירי המזון היטב, משום שהם עלולים להיות אבן שואבת לכל מיני חיידקים ועובשים. מומלץ לפרק את המגש ולרחוץ אותו היטב בכיור בעזרת מים וסבון. אם מבנה וסוג הכיסא מאפשר זאת, ניתן לרחוץ את הכיסא כולו, כולל המושב שנוטה גם הוא לצבור הרבה לכלוך. לאחר מכן מומלץ לעבור בעזרת מטלית נקיה ותרסיס חיטוי על המגש והמושב, כדי לוודא שסביבת האכילה של התינוק תישאר נקייה מחיידקים ומזהמים.

בין אם מדובר במשטח של כיסא האוכל, באמבטיה, בשידת ההחתלה או בצעצועים שהקטנטנים אוהבים להכניס לפה, אחד הדברים שחשובים להורים זה להשתמש בחומרים ידידותיים לתינוק שמתאימים במיוחד עבורו. תרסיס סנו BABY מתאים במיוחד למשימת הניקוי העדינה של חפצי התינוק משום שהוא משמיד 99.9 אחוזים מהחיידקים, ובנוסף הוא היפואלרגני ונבדק דרמטולוגית - מה שהופך אותו ליעיל ובטוח לשימוש. התרסיס גם נבדק במיוחד ונמצא כבטוח לשימוש בסביבה של אוכל. משמעות הדבר היא שבתום הניקיון עם התרסיס, שמשמיד את החיידקים, אין צורך בניגוב חוזר של המשטח עם מטלית והוא בטוח לחלוטין עבור הבייבי שלכם.

אילוסטרציה. ShutterStock
חשוב לנקות את שיירי המזון היטב, משום שהם עלולים להיות אבן שואבת לכל מיני חיידקים ועובשים/ShutterStock
בשיתוף סנו, בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully