וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לעשות אם נצרבתם ממדוזה? הרופא שלנו מסביר

12.7.2019 / 6:30

בטח עודכנתם כבר לגבי נחילי המדוזות שפשטו על חופי הארץ בדיוק בטיימינג הכי גרוע שאפשר להעלות על הדעת - חופש גדול וחום כבד. לרופא הבית שלנו יש עצות מועילות וגם מסר חשוב לג'ואי וצ'נדלר מ'חברים'

מדוזה בחוף הים. ShutterStock
הן הגיעו! מדוזה בחוף הים/ShutterStock

בכל שנה, בדיוק כשמזג האוויר נהיה כל כך חם שאי אפשר לחשוב על שום בילוי אחר לסוף השבוע חוץ מים, מגיעים בטיימינג מושלם נחילי המדוזות לחופי ישראל והורסים לכולם את התכניות. הבעיה עם צריבות מדוזה היא שרוב האנשים שנצרבים על ידי מדוזה לא מרגישים את המדוזה על גופם אלא רק אחרי שהנזק כבר נעשה.

רוב עקיצות המדוזה כואבות אבל לא מסוכנות. מידת הסכנה של המדוזה תלויה במידה רבה בכמות הארס אותו היא מייצרת ובריכוז שלו. הארס עצמו מצוי במעין סיסים זעירים ברגלי המדוזה. בחופי אוסטרליה והפיליפינים ישנם זנים רעילים של מדוזות שהעוקץ שלהן עלול להשפיע לרעה בתוך זמן קצר על תפקוד הלב וכלי הדם ואף לגרום למוות. בפיליפינים לבדה בין 20 ל-40 אנשים נהרגים מדי שנה מעקיצת מדוזה. למזלנו, רוב נחילי המדוזות שמגיעים לחופי ישראל אינם מזנים ארסיים.

בניגוד לעקיצת מדוזות רעילות, אנשים שנעקצים בידי מדוזה בחופי ישראל לרוב יכולים לטפל בצריבה לבד ורק במקרים נדירים נזקקים לטיפול רפואי.

עוד ב"אני רק שאלה":
איכס: כל המחלות שאתם עלולים לחטוף בבריכה
נזלת של קיץ: למה כולם חולים פתאום?
האם אתם סובלים מאלרגיה לעקיצות יתושים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully