פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      בירה ללא אלכוהול: אלו הדרכים המפתיעות שבהן היא תורמת לבריאות

      אתם באמצע יום עבודה, לקראת נהיגה ברכב או לפני פגישה חשובה אבל מרגישים פתאום דחף בלתי נשלט לבירה צוננת? בירה ללא אלכוהול היא דרך מעולה גם לספק את הצורך הזה וגם, באופן די מפתיע, לעשות קצת טוב לבריאות שלכם

      גיף בירה (Giphy)
      לבריאות. בירה (צילום: Giphy)

      אין הרבה דברים יותר מהנים מכוס בירה קרה ביום חם, ולמרבה המזל מדובר בהרגל שהוא לא רק מהנה אלא גם בריא. לא הרבה יודעים את זה, אבל לבירה יש כמה סגולות בריאותיות מעולות, והיא מכילה רכיבים חיוניים שתורמים לבריאות ועוזרים להאריך ימים.

      הבעיה היחידה היא שהמשקה האהוב מכיל כידוע אלכוהול, שבריכוזים גבוהים עלול להזיק לגוף, לשבש את התודעה ולגרום להתמכרות. חובבי הבירה גם יודעים טוב מאוד שאי אפשר באמת ליהנות ממנה בכל פעם שמתחשק. יש לא מעט מצבים בחיים שבהם חייבים לשמור על ראש צלול. למרבה המזל, בשנים האחרונות גדלה הצריכה של בירה מסוג חדש שמצליחה ליהנות מכל יתרונות המשקה ללא החסרונות - בירה ללא אלכוהול. הנה כל הדרכים בהן בירה ללא אלכוהול תעשה לכם טוב:

      1. היא מפחיתה את הסיכון לדלקות

      ב-2012, חוקרים אספו 277 אנשים שרצים באופן קבוע והורו לחלקם לשתות בירה ללא אלכוהול בכל יום למשך שלושה שבועות לפני ריצת מרתון ושבועיים אחריה. המחקר שלהם מצא כי המשקה הצליח להפחית את הדלקות בשרירים אחרי האימונים.

      זאת מכיוון שבבירה ללא אלכוהול, כמו גם בבירה רגילה וביין, יש נוגדי חמצון עוצמתיים שנקראים פנולים. אלו רכיבים שנמצאו במחקרים שונים כגורמים שעוזרים להפחית את הסיכון למחלות כמו שפעת והצטננות, להילחם בדלקות בגוף ואפילו להוריד את הסיכון לסרטן.

      2. היא מצוינת לעצמות

      לצד הפנולים שבבירה, המשקה עשיר גם בסיליקון, שאמנם מתקשר אצל רובנו לעולם הניתוחים הפלסטיים, אבל למעשה זהו מינרל חיוני שמהווה מרכיב חשוב בבריאות השלד והעצמות בגופנו. בירה מיוצרת משני מרכיבים מרכזיים - כשות ודגן. שני המרכיבים האלו מכילים סיליקון בשיעור גבוה ולכן מצוינים לבריאות העצמות. מחקר שנערך בנושא מצא כי בירה מכל סוג, כמו גם יין וליקרים - טובה לחיזוק העצמות ולשימורן.

      אישה שותה בירה (ShutterStock)
      תשתו משהו. בירה (צילום: ShutterStock)

      3. היא עשויה לסייע לכם לשמור על הלב

      צריכה מופרזת ולא מבוקרת של אלכוהול מגבירה את הסיכון ללחץ דם גבוה ולמחלות לב. מנגד, שתייה של בירה באופן מתון, כמו גם צריכת בירה ללא אלכוהול באופן קבוע, עשויה ליצור אפקט הפוך ודווקא להגן על כלי הדם ועל הלב שלכם מאיומים שונים.

      לדוגמה, חוקרים גרמנים גילו ב-2004 כי שתייה של בירה ללא אלכוהול יכולה לסייע במניעת יצירה של קרישי דם. מחקר אחר מצא כי גם הפנולים, אותם נוגדי החמצון שהזכרנו קודם, תורמים להפחתת הסיכון להצטברות רובד שומני (פלאק) בכלי הדם, שעלול לגרום לחסימתם.

      4. היא מצוינת לשינה

      אנשים חושבים שאלכוהול עוזר להם לישון טוב יותר, אבל מומחים קובעים שזה ממש לא המצב. למעשה, מחקרים מראים שאלכוהול אמנם עשוי לסייע להירדם מהר יותר, אך הוא גם גורם לכם להתעורר יותר במהלך הלילה והופך את השינה לפחות עמוקה. מנגד, מחקר מעניין שנערך דווקא על אחיות בבית חולים בספרד, מצא כי אלו ששתו בירה ללא אלכוהול לפני השינה דווקא ישנו טוב יותר ונהנו משינה רציפה ועמוקה יותר.

      מומחים מעריכים כי הכשות שבבירה היא שתורמת לשינה איכותית יותר. הכשות היא חומר בעל תכונות מרגיעות שמשפיע על מערכת העצבים המרכזית בגופנו בצורה שתורמת להירדמות מהירה. בוסף, שתיית בירה ללא אלכוהול גורמת להפרשת סרטונין, מוליך עצבי במוח שגורם לנו להרגיש רוגע ועונג.

      5. היא עשירה ברכיבים שחשוב לצרוך בכל יום

      כוס אחת של בירה ללא אלכוהול מכילה לפחות עשרה אחוזים מהשיעור היומי המומלץ של כמה ויטמינים חיוניים מקבוצת B. המשקה המרענן מכיל גם כמעט 17 אחוזים מהכמות היומית המומלצת של חומצה פולית, שתורמת להתחדשות התאים בכל הגוף וכן כ-10 אחוזים מהכמות המומלצת של כולין, שממלא תפקיד בתחזוקה השוטפת של המוח ומערכת העצבים. המשקה מכיל גם שיעור גבוה של ניאצין וריבופלאבין (B2) - ויטמין שממלא חלק חשוב בתהליכי העיכול בגופנו.