וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שאלות קצרות שיגלו האם שתיתם מספיק מים היום

בשיתוף שטראוס מים תמי4, בשיתוף שטראוס מים תמי4

5.7.2019 / 7:00

בואו נודה: רובנו לא זוכרים לשתות מים, אפילו בקיץ. אלא שמחסור בנוזלים עלול לפגוע בתפקוד הגוף, אז מהי כמות כוסות המים המומלצת ביום? הכירו את מחשבון המים שיגלה לכם כמה כוסות מים כדאי לשתות בקיץ

אמא נונת לילד לשתות מים. ShutterStock
שתתיתם מספיק היום?/ShutterStock

ישראל מדינה חמה ודי להיות כמה שעות בחוץ ביום קיצי כדי שנרגיש צמא. אבל רוב שעות היום רובנו נמצאים בסביבה מוצלת, ממוזגת וסגורה, בעבודה או בבית. סביבה זו מפחיתה את תחושת הצימאון ולכן אנו שותים פחות מכמות המים היומית שלה זקוק הגוף. מהי אותה כמות? זו שאלת השאלות, שכן מים הם נוזל החיים אשר לכמותו בגוף השלכות רבות על הבריאות ומצב הרוח שלנו.

עד כמה מים חיוניים לגופנו? התשובה הקצרה: חשיבותם קריטית. בכל זאת, כדאי לפרט מעט יותר, כי חשוב לחדד את ההבנה באשר לכמות המים הרצויה. רוב משקל גופינו מורכב ממים, כ-60% מגוף המבוגר וכ-75% ממשקל התינוק. כדי לשמור על אחוז המים בגוף אנו חייבים לשתות.

המים נמצאים בכל מקום בגופנו - בכל תא, בכל רקמה ובכל איבר. תקינות מערכות הלב, כלי הדם, הנשימה, העצבים, העיכול, הרבייה ועוד תלויות בכמות המים בגוף. המים מווסתים את הטמפרטורה בגוף על ידי אידוי המים בגוף ומורידים את טמפרטורת הגוף ביום חם או במהלך פעילות גופנית. המים הם חומת הגנה ומקור החיים שלנו והחומרים בהם, דוגמת סידן, מגנזיום, פלואוריד ונתרן, חיוניים לתפקוד הגוף וחיזוק העצמות והשיניים.

כאשר לא שותים את כמות המים היומית שלה זקוק הגוף - מתייבשים. ברוב המקרים אין מדובר בהתייבשות חמורה אלא קלה, אבל מצב קבוע שכזה, בגלל סביבה ממוזגת, עלול לגרום בטווח הרחוק לבעיות בריאות. "התייבשות קלה או בינונית עלולה לגרום לפגיעה בתפקודים הפיזיים והמנטליים, בוויסות חום הגוף, בתיאבון בתחושת האנרגיה", אומרת רותי לטר, דיאטנית קלינית ומידענית רפואית", היא עלולה לגרום לכאבי ראש וסחרחורות.

רוצים לדעת כמה כוסות מים כדאי לשתות ביום? היכנסו למחשבון המים

ילדה שותה מים באמצעות כוס. ShutterStock
"שתייה מתוקה לא טובה לילדים כי היא מכילה קלוריות רבות וסוכר"/ShutterStock

אז כמה כוסות מים כדאי לשתות? "התשובה מורכבת ומשתנה בהתאם לגיל, לשלב בחיים בו אנו נמצאים ובהתאם לגורמים חיצוניים כמו מזג האויר ופעילויות שונות שלנו", משיבה לטר, "דרך טובה לבחון את מצב הנוזלים בגוף היא התבוננות בצבע השתן. בנוסף, ישנם תקופות במעגל החיים בהן השתייה חשובה במיוחד בקרב תינוקות, ילדים, נשים הרות ומיניקות וקשישים. אוכלוסיות אלו הן בסיכון להתייבשות".

הוועדה למזון ותזונה של האקדמיה הלאומית האמריקאית למדעים ממליצה על כמויות מים המתאימות למזג אוויר נוח, פעילות גופנית לא מאומצת ומצב בריאותי תקין, אשר כדאי להקפיד עליהם. מקובל לחשוב ששתיית שני ליטרים ביום היא הכמות שלה אנו זקוקים, אך למעשה יש הבדל בין גברים, נשים וילדים.

חשוב לציין כי אין תחליף למים. משקאות קלים, בירה, קפה או תה - כולם נוזלים שהגוף משתמש בהם, אולם רק למים יש השפעה חיובית ותרומה משמעותית לבריאות. "שתייה מתוקה לא טובה לילדים כי היא מכילה קלוריות רבות וסוכר", מדגישה לטר, "משקאות ממותקים עלולים לגרום לעודף משקל ולסוכרת. ילדים ששותים שתייה מתוקה מגיעים לרוויה מהר כי הסוכרים גורמים לתחושת שובע ואז הגדילה שלהם עלולה להיפגע כי יש לכך השפעה על התזונה. בנוסף, הם יגדלו להיות מבוגרים ששותים משקאות מתוקים. באירופה ערכו מחקרים רבים בנושא. בנוסף, ערכו ניסוי שבו הציבו בבתי ספר ברי מים והתברר שהילדים שתו יותר בזכות זמינות המים וכתוצאה מכך היו פחות בעיות אלימות והם סבלו מפחות הפרעות קשב וריכוז".

איך נדע אם שתינו מספיק מים היום? נכנסים למחשבון מים של שטראוס מים המציג לכל אחד ואחת את כמות כוסות המים המומלצת לשתייה בכל יום.

מחשבון המים של שטראוס מים - עונים על שלוש שאלות קצרות ומגלים כמה כוסות מים כדאי לשתות ביום.

בשיתוף שטראוס מים תמי4, בשיתוף שטראוס מים תמי4
  • עוד באותו נושא:
  • מים
  • שתייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully