וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין רופאים מישראל וקמרון

11 כירורגים מישראל צפויים לעלות על מטוס בחודש הבא ולנסוע לקמרון שבאפריקה כדי ללמד את הרופאים המקומיים חידושים בנושא טראומה, רפואה דחופה והתמודדות עם אירוע רב נפגעים. המשלחת זקוקה לתרומות כדי לצאת לדרך

רופאים בחדר ניתוח. ShutterStock
מגיעים למדינות מתפתחות על מנת ולעזור. רופאים בניתוח/ShutterStock

מצב בתי החולים בישראל אינו מזהיר, אך הרופאים הישראלים ממשיכים לעורר גאווה ברחבי העולם. משלחת של 11 מנתחים, כולם חברי איגוד הכירורגים בישראל, תצא בחודש יולי הקרוב למדינת קמרון שבאפריקה במטרה להציג בפני המנתחים המקומיים התפתחויות מתחום הכירורגיה הכללית.

המשלחת שיוצאת לבקשת שגרירות ישראל ביואנדה, בירת קמרון, תכלול כאמור מנתחים מבתי חולים בישראל, ביניהם, בתי החולים בילינסון, מאיר, אסף הרופא, רמב"ם, כרמל והלל יפה. חברי המשלחת יישאו 23 הרצאות במשך חמישה ימים בפני מנתחים מכל רחבי קמרון, שיתכנסו בבית החולים המרכזי של הבירה.

ההרצאות יכללו נושאים כמו כירורגיה דחופה, טראומה, אונקולוגיה וטכנולוגיות מתקדמות. בנוסף, המנתחים הישראלים ידנו עם עמיתיהם המקומיים על מקרים מורכבים, וכן מתוכנן תרגיל אירוע רב נפגעים בו ילמד הצוות הישראלי את הכירורגים המארחים כיצד יש לנהל אירוע בו בית החולים מתמודד עם עשרות פצועים המגיעים תוך זמן קצר לחדר המיון. התרגיל יערך תוך שיתוף אנשי מנהלה, סיעוד ורפואה מקומיים.

המשלחת זקוקה לתרומות

עלות שליחת הצוות ממומנת בחלקה על ידי גורמים מצרפת הרואים בסיוע למדינות אפריקה משימה חשובה. למרות שהגורם המארגן הוא שגרירות ישראל בקמרון, התקציב שהשגרירות הקציב למשימה קטן וכדי שהמשלחת אכן תצא לפועל נדרשים עוד 50,000 שקלים שיכסו חלק מהוצאות הכרטוס, הוויזה והמלון בעיר הבירה יואנדה. גורמים שירחיבו ליבם ויתרמו להצלחת המשלחת יוזכרו בכנס עצמו, בסיקור ובמסמכים הקשורים למשימה.

"החשיבות של המשלחת היא מעבר לעובדה שרופאים ישראלים יגיעו למקום שטרם היו", אומר פרופסור יורם קלוגר, יו"ר איגוד הכירורגים בישראל. "זהו בעצם שיתוף הפעולה הראשון עם המדינה, ועצם העובדה שפנו אל רופאים ישראלים היא בעלת חשיבות". לדבריו, איגוד הכירורגים הישראלי, שחוגג השנה 60 שנים להקמתו, מתכנן להוציא משלחות רפואיות נוספות למדינות אפריקאיות, כמו גם לסין.

למי שמעוניינים לתרום למשלחת - פרטים כאן

  • עוד באותו נושא:
  • רפואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully