וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה סיבה ממש טובה לגרום לילד לצחצח שיניים

לכאורה מדובר בפעולה מאוד פשוטה שאנו נדרשים לעשות מגיל צעיר, אבל כמעט כל הורה נתקל בסירוב לצחצח שיניים מצד ילדיו. מחקר חדש מדגיש את חשיבות הצחצוח בגיל מוקדם כדי למנוע מחלות עתידיות שקשורות בכלל ללב

יח"צ - חד פעמי

בווידיאו: ככה תצחצחו נכון לילדים שיניים

ילדים לא אוהבים לצחצח שיניים, והורים לא ממש אוהבים להזכיר להם לצחצח ובכל זאת כולם עושים מה שצריך כדי לשמור על בריאות הפה. מחקר חדש מאוניברסיטת הלסינקי גילה כי ילדים שלא מצחצחים שיניים ולא שומרים על בריאות הפה שלהם נמצאים בסיכון מוגבר למחלות לב בעתיד.

עוד בנושא:
כך צחצוח שיניים משפיע על המערכת החיסונית
7 פעולות שגרתיות שהורסות לכם את השיניים
פה גדול: כך תצחצחו שיניים נכון לילדים בגיל הרך

"מדובר במחקר תצפיתי חדשני, מכיוון שאין מחקרים שעקבו אחרי זיהומים בילדות בילדים והקשר האפשרי למחלות לב וכלי דם", אמרו החוקרים שמחקרם פורסם ב-JAMA Network Open. זיהומים ודלקות אוראליות מתקדמות יותר - כמו נגעים אנדודונטים בשורש השן ודלקת חניכיים - כבר נמצאו כקשורים למספר גורמי סיכון קרדיווסקולריים וסיכון למחלות בקרב מבוגרים, אך הנושא לא נבדק בקרב ילדים.

ילד מצחצח שיניים. Vitalinka, ShutterStock
אל תוותרו על זה. ילד מצחצח שיניים/ShutterStock, Vitalinka

המחקר החל בשנת 1980, ובמהלכו נערכו בדיקות קליניות ל-755 ילדים בגילאי 6, 9 ו -12. המעקב הסתיים ב-2007, כאשר החוקרים מדדו את עובי הציפוי הפנימי של עורק הדם הקרוי אינטימה-מדיה בעורק הקרוטי (IMT) בבדיקה אולטראסאונד של המשתתפים, שהיו אז בני 33, 36 ו -39. עובי מוגבר משקף התחלה של טרשת עורקים.

המעקב ארך כאמור 27 שנים, וגורמי סיכון קרדיווסקולריים נמדדו במספר נקודות זמן. חשיפה מצטברת לגורמי הסיכון חושבה הן בילדות והן בבגרות. הסימנים של זיהומים אוראליים ודלקות שנאספו במחקר כללו עששת, סתימות ודימום חניכיים.

מרבית הילדים בכל הגילאים, בנים ובנות, סבלו מדמם, עששת וחורים. מחלות חניכיים קלות נצפו אצל 54 אחוזים מהילדים, וזה היה שכיח יותר בקרב בנים מאשר אצל הבנות. רק 5 אחוזים מהפיות שנבדקו היו בריאים לחלוטין, בעוד שכמעט ממחצית מהילדים היו עם עם סימנים לזיהום אוראלי.

עששת ומחלות חניכיים בילדות נמצאו שתיהן קשורות באופן מובהק לעובי הצוואר בעורקי הלב. העיבוי של קיר עורק הצוואר מציין את התקדמות טרשת העורקים ואת הסיכון המוגבר ללקות במחלות כמו אוטם שריר הלב ואוטם מוחי. "זיהומים אוראליים הם גורם סיכון עצמאי לטרשת עורקים, והקשר שלהם לגורמי סיכון קרדיווסקולריים נמשך לאורך כל המעקב של המחקר, לכן מניעה וטיפול בזיהומים אלה חשובים כבר בילדות", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully