וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: לגברים מזוקנים עם שיער ארוך יש אשכים קטנים

15.4.2019 / 0:09

מחקר על גודל האשכים של קופים ובני אדם מצא שלזכרים בעלי שיער ארוך, רעמה או זקן יש אשכים קטנים יותר מזכרים בעלי מראה חלק יותר. לדברי החוקרים, לזכרים יש מספיק אנרגיה לגידול שיער או לגידול אשכים - אך לא גם וגם

שני חברים טובים שמקשטים את הזקנים שלהם/מערכת "אסור לפספס"

מחקר שערורייתי חדש טוען שגברים עם שיער ארוך ו/או זקן עשויים להיות בעלי אשכים קטנים יותר מאלו המתקשים לגדל שיער פנים. הוא מצא שבני אדם - ויותר ממאה פרימטים אחרים (קופים, קופיפים וקופי אדם) - עומדים בפני דילמה אבולוציונית כשזה מגיע למציאת בני זוג פוטנציאליים. חלקם "יתקשטו" בשיער כדי להפחיד את יריביהם הזכרים ולפנות את דרכם לנקבות - ואחרים "יפגינו כוח" על פני יריביהם בעזרת ייצור רב של זרע.

חוקרים מאוניברסיטת מערב אוסטרליה ואוניברסיטת ציריך בחנו גדלי אשכים של 100 מינים - כולל בני אדם - והגיעו למסקנה שלפרימטים יש מספיק אנרגיה רק לאחד מן התכונות: שיער פנים או אשכים גדולות - ולא גם וגם. משמעות הדבר שזכרים בעלי שיער ארוך או זקן מלא עשויים להיות בעלי אשכים קטנים יותר מאחרים. עבור חלק אחר מהפרימטים, הטרייד אוף הזה נע בין אשכים גדולים לאחוריים חלקים ובולטים -כמו אצל הבבונים.

ג'ייסון מומואה. GettyImages
לג'ייסון מומואה יש סיבה לדאגה?/GettyImages

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

למה כולם פתאום מחפשים נשים יפות ומזוקנות?

לכתבה המלאה

הפרימטולוג והשותף לכתיבת המחקר ד"ר סיריל גרוטר, מאוניברסיטת מערב אוסטרליה, אמר כי גודל האשכים משתנה ומתקשר למראה הזכר. "ישנם פרימטים עם תכונות חיצוניות בולטות כמו זקנים, רעמות, עצמות לחיים גדולות וגוונים שונים של צבעים בפנים ובפרווה. אחרים הם די רגילים ונראים יותר כמו הטיפוס הממוצע", אמר הד"ר, "הממצאים הללו מראים בבירור שאתה יכול להיות 'מהודר' היטב או 'מצוייד היטב, אבל קשה להיות גם וגם".

קופים מתנשקים. ShutterStock
הרבה שיער משמע אשכים קטנים/ShutterStock

במחקר נמצאו הבדלים משמעותיים בגדלי אשכים אצל הקופים, כשהקטנים ביותר הגיעו לגודל של גרגרי פלפל והגדולים לגודל של כדור טניס. ד"ר גרוטר מסביר שזכרים בעלי אשכים קטנים מבזבזים אנרגיה כדי למשוך נקבות באמצעות זקן ושיער ארוך. לדבריו, כל הזכרים שואפים להביא צאצאים לעולם "אבל לא כולם מצליחים להשיג בקלות את מה שהם רוצים". לדבריו, "איך הם יעשו זאת? ובכן, מלבד האופציה להיאבק ביריבם, הם גם יכולים לייצר 'סמלי מעמד' - כלומר, הידור ראוותני שיסייע להם לשלוט בגישתם לנקבות בידי הפחדת זכרים אחרים - ואם הם אינם מרשימים במיוחד, הם יכולים לנצח את יריבם באמצעות הפקה מרובה של זרע". על אף שהמחקר מתמקד בעיקר בבעלי חיים, החוקרים סבורים שממצאיו נצינם ליישום גם על בני האדם - בהתחשב בכך שגם אנחנו פרימטים.

תגובת הקופים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully