וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק השתלה: כל הפתרונות להתמודדות עם הקרחת שלכם

בשנים האחרונות יותר ויותר גברים (וגם נשים) לא מוכנים לסבול בשקט את הקרחת שלהם ומחפשים דרכים למנוע אותה. חלקם טסים להשתלות שיער בטורקיה, בעוד אחרים מחפשים פתרונות יותר נגישים. הנה כמה מהדרכים לשמור על שיער שופע, יחסית

קירחים קירח קרחת. ShutterStock
יש מה לעשות לגביה. קרחת/ShutterStock

בשנים האחרונות נראה שיותר ויותר גברים ונשים חווים בעיות של נשירת שיער, הידלדלות שיער והקרחה. הסיבות לכך רבות, ובהן גנטיקה, שינויי אקלים, אורח החיים המודרני ועוד. עבור רוב האנשים הסיבה לא ממש משנה, והם רק רוצים פתרון, ולמרבה המזל כיום יש פתרונות רבים ושונים.

בחודשים האחרונים נראה כי כולם מדברים על השתלות שיער. ההשתלות האלה נותנות פתרון מהיר ומחירן יורד עם הזמן ונעשה נגיש יותר, אבל הן לא מפסיקות את תופעת ההקרחה. למעשה, ללא שימור, תוך מספר שנים מצב השיער עלול להחמיר בצורה שאינה ניתנת לתיקון.

לכן, כמו בהרבה תחומים הקשורים לגוף האדם, ברור שהדרך הטובה ביותר היא לשמור על השיער הקיים. אבל מהי הדרך הטובה ביותר לשמור על השיער? בשוק נמצאים כל כך הרבה פתרונות, מה מאפיין כל אחד מהם ומה היתרונות והחסרונות המרכזיים של כל אחד מהם? סקרנו עבורכם את המרכזיים שבניהם.

כדורי פינסטריד (פרופסיה, פינסטרייד טבע ועוד)

תרופת מרשם הנמכרת תחת מותגים רבים ככדורים לבליעה בשימוש יומי קבוע. כדורי פינסטריד מתאימים לגברים בלבד ומסוכנים לנשים. הפינסטריד הוא חומר המוריד את רמות הורמון ה-DHT בסרום הדם. התרופה משפיעה לחיוב על רוב המשתמשים והאפקטיביות שלה טובה. מנגד, שימוש בתרופה עלול לגרום למגוון תופעות לוואי, החל מפגיעה בתפקוד המיני, איכות הזרע, דיכאון, פגיעה בכבד ועוד.

יתרונות: אפקטיבי ונוח לשימוש.

חסרונות: סכנה לתופעות לוואי, מתאים לגברים בלבד, אין אפשרות להחזר כספי אם לא מתאים למטופל.

תכשירים המכילים מינוקסידיל (מינוקסי 5, מינוקסי 2, תכשיר רוגיין ועוד)

התרופה מינוקסידיל היא משחה/נוזל/קצף לשימוש חיצוני במריחה על הקרקפת מספר פעמים ביום, לשימוש קבוע. התרופה פותחה במקור לטיפול בלחץ דם גבוה והצמחת שיער היא תופעת הלוואי שלה. בכל המוצרים המכילים מינוקסידיל קיימות תופעות לוואי שונות, בין היתר ייתכן דופק מואץ, עייפות יתר, נפיחות בגפיים ואצל נשים בעיקר ייתכן שיעור יתר בפנים ובגוף. השימוש במינוקסידיל חייב להיות קבוע כי מהרגע שמפסיקים להשתמש בתכשיר מתחילה נשירה של השיער שגדל בעקבות התכשיר.

יתרונות: ניתן לרכוש בפארמים ללא מרשם ונוח לשימוש

חסרונות: תופעות לוואי שונות, כולל אובדן השיער שצמח בעת הפסקת השימוש בתכשיר.

מכשיר טכנולוגי - הייריג'ן קלאסיק

מכשיר ההייריג'ן הוא פיתוח ישראלי לשימוש ביתי. המכשיר משתמש בשלוש שיטות שונות לעירור זקיקי השיער להילחם בנשירה ובהקרחה על ידי שימוש במנגנונים הטבעיים הקיימים בגופינו. הייריג'ן הינו הטיפול היחיד היום בישראל המבטיח את תוצאת השימוש בחוזה אישי לטווח של 4 חודשי שימוש: במקרה שהלקוח השתמש בהתאם להוראות ואין שיפור, הלקוח יכול לקבל החזר כספי מלא.

יתרונות: תוצאות טובות, הבטחה כספית לתוצאה ושימוש ביתי קל.

חסרונות: על מנת לזכות לתוצאות יש להתמיד בשימוש בן מספר דקות בכל יום.

התקרחות. ShutterStock
חפשו את הפתרון שמתאים לכם. גבר מקריח/ShutterStock

מכשיר טכנולוגי - קסדת לייזר / מסרק לייזר קר בטכנולוגית LLLT

טכנולוגיית ה LLLT קיימת מספר רב של שנים ומשמשת בעיקר בתחום הדרמטולוגיה להאצת ריפוי של צלקות לאחר ניתוחים קוסמטיים. הטכנולוגיה קיבלה את אישור ה-FDA האמריקאי לבטיחות, כפתרון אפשרי להצמחת שיער, אך נכון להיום אין מחקר שמוכיח ששימוש בטכנולוגיה זו עוזרת להצמחת שיער בצורה משמעותית. ניתן לרכוש מגוון מכשירים המבוססים LLLT ברשת.

יתרונות: נגיש, אפשרות חלקית להחזר כספי (תלוי במוכר).

חסרונות: אפקטיביות נמוכה יחסית לחלופות.

זריקות PRP - פלזמה עשירה בטסיות דם

בישראל ישנם מספר בתי חולים וקליניקות אשר מבצעים זריקות PRP שהיא פלסמת דם של המטופל העוברת העשרה מחוץ לגוף ומוזרקת חזרה לקרקפת למטרת הצמחת שיער. נכון להיום עדיין לא בוצע מחקר ישיר על השפעת זריקות אלו על הצמחת שיער. הטיפול עצמו מאד יקר ולא נעים מכיוון שהוא חודרני ואין תוצאות מובטחות או הוכחה שזה עובד כפתרון להתקרחות.

יתרונות: מבוצע בפיקוח רפואי.

חסרונות: הטיפול כרוך בדקירות רבות ואף בכאב, הפרוצדורה חדשה יחסית ותוצאותיה שנויות במחלוקת. עלות גבוה.

טיפולים משלימים - קליניקות שיער

ישנן הרבה מאד חברות שמשווקות טיפולים בנשירת שיער ובהצמחת שיער מחדש, רובן של הקליניקות לא מספקות סימוכין מדעיים ליעילות החומרים ושיטות הטיפול. בנוסף, עלות הטיפולים על פי רוב יקרה ואין הבטחה לתוצאה, ובחלק מהמקרים נדרש הלקוח לרכוש חומרים נוספים.

יתרונות: ליווי צמוד של מטפל.

חסרונות: טיפולים שאינם מוכחים. עלות גבוהה. מחייבים ביקור חוזר ונשנה בקליניקות. לא ברור מה ההשפעה הפיזיולוגית לטווח ארוך.

תכשירים ותוספי תזונה

בשוק בישראל ובעולם קיימים עשרות אם לא מאות של תוספי מזון, מולטי ויטמינים, שמפואים ותכשירים שמבטיחים להפסיק את הנשירה ולהצמיח שיער מחדש. למרביתם של התכשירים והתוספים אין מחקר תומך ביעילותם או אפילו על הבטיחות של השימוש בהם. מחיר הטיפול באמצעים אלו יכול להגיע למאות עד אלפי שקלים בחודש, בהתאם למוצר וליצרן, המוצרים במקרים רבים נמכרים ללא תמיכה או ייעוץ.

יתרונות: זמינות גבוהה, ללא מרשם רופא.

חסרונות: על פי רוב אין ביסוס מחקרי ליעילות, סכנה לתגובה אלרגית למוצרים.

  • עוד באותו נושא:
  • התקרחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully