וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקה המפתיע שכדאי לכם להכניס לתפריט

בשיתוף תבליני פרג, בשיתוף תבליני פרג

12.3.2017 / 16:50

מעט תבלינים אוצרים בתוכם כל כך הרבה רכיבים מזינים ובריאים כמו הכורכום. בואו נבין איך אפילו שיעור נמוך של תבלין העל הזה עשוי לתרום לבריאות - ואיך כדאי לצרוך אותו כדי ליהנות מהיתרונות האלו

שורש כורכום. ShutterStock
אחד התבלינים הבריאים ביותר בטבע. כורכום/ShutterStock

במשך מאות ואלפי שנים, אנשים נהגו לטפל במגוון רחב של בעיות בריאותיות באמצעות מאכלים, תבלינים וצמחי מרפא. עם התפתחות המדע והטכנולוגיה, האנושות הבינה שכדי להבין אם יש טעם במנהגים האלו, חשוב להעמיד אותם במבחן במעבדה. עם הזמן, מחקרים מדעיים גילו כי אכן חלק מהצמחים והתבלינים שאנחנו צורכים באופן קבוע עשויים לתרום לשמירה על הבריאות במגוון היבטים.

הכורכום, כפי שתכף נבין, הוא ללא ספק אחד מהתבלינים הבריאים ביותר שבטבע. אז נכון, הוא לא יכול להחליף את התרופות שמטפלות במחלות ובכאבים - אך הוא בהחלט עשוי להיות תוספת איכותית לתפריט שתעזור לכם להרגיש קצת יותר טוב - בלי יותר מדי מאמץ:

1. הוא מסייע להילחם בדלקות

דלקות הן הדרך של הגוף להילחם בזיהומים שמאיימים עליו, אך יש לכך מחיר. הדלקות גורמות לתסמינים לא נעימים בכלל שכוללים נפיחות, כאב ובמקרים מסוימים אפילו מוגלה. יותר מזה, מדענים גילו כי אנשים שסובלים מדלקות כרוניות מצויים בסיכון מוגבר למחלות לב, סרטן, אלצהיימר ומחלות נוספות.

שורה של מחקרים מהשנים האחרונות מצאו כי שורש הכורכום משמש כנוגד דלקות טבעי ועוצמתי. הכורכום עושה זאת באמצעות דיכוי פעילותה של מולקולה בשם NF-kB אשר מהווה חלק חשוב בתהליך הדלקתי וחוקרים מאמינים כי היא מגבירה את הסיכון למחלות הכרוניות שהזכרנו קודם.

2. הוא מגדיל דרמטית את שיעור נוגדי החמצון בגוף

רדיקלים חופשיים הם תרכובות שגורמות להרס תאים בגוף ומאיצות תהליכים סרטניים ואת הזדקנות העור. הדרך הטובה ביותר להילחם בחומרים המסוכנים האלו היא כימיקלים שנקראים נוגדי חמצון, אשר מצויים בין היתר בתה ירוק, יין אדום וגם, כמו שניחשתם, בכורכום. אבל לא כאן מסתיימת התרומה של הכורכום בהקשר הזה. מחקר מצא כי השורש הזה אף מעצים את פעילותם של האנזימים שכבר קיימים בגוף של כולנו ומסייעים לייצר נוגדי חמצון.

עוד באותו נושא

לאטה כורכום הוא הלהיט הבריאותי החדש

לכתבה המלאה

3. הוא יכול לשפר את בריאות הלב

התקפי לב הם גורם התמותה המרכזי בעולם ואחת הבעיות שהכי מאיימות על הבריאות של כולנו. אז נכון, כורכום לא באמת יבטיח שלא תחוו את האירועים המבהילים האלו, אך הוא בהחלט עשוי לתרום את חלקו לשיפור בריאות הלב וכלי הדם בצורה שתפחית את הסיכון. אנדותל זו רקמת תאים שמשמשת כריפוד טבעי של כלי הדם, מדורי הלב והלימפה. בעיות באנדותל עלולות לגרום ללחץ דם גבוה, לחסימות בכלי הדם ולמחלות לב.

משקה כורכומיה. תבליני פרג,
יש הרבה דרכים ליהנות מהיתרונות של כורכום. משקה כורכומיה/תבליני פרג

כמה מחקרים מהשנים האחרונות מציעים כי הכורכום תורם לשיפור התפקוד של האנדותל ולשיפור זרימת הדם. מחקר אחד אף מצא כי הכורכום יעיל בהיבט הזה כמו פעילות גופנית.

4. הוא עשוי להילחם בדיכאון

אולי קצת קשה להאמין שתבלינים עשויים לשפר את מצב הרוח, אך הנה נתון שאולי יפתיע אתכם. במחקר שנערך על 60 אנשים שסובלים מדיכאון, חולקו הנבדקים לשלוש קבוצות - באחת הם קיבלו פרוזק, תרופה מוכרת לטיפול בדיכאון, בשנייה קיבלו הנבדקים גרם של כורכום ביום ובשלישית גם קיבלו גם פרוזק וגם כורכום.

אחרי שישה שבועות, האנשים שקיבלו רק כורכום דיווחו על שיפור בדיכאון בשיעור דומה לזה של הקבוצה שקיבלה את התרופה הפופולרית. עם זאת, השיפור הגדול ביותר נרשם בקרב אלו שקיבלו את שני הטיפולים. תוצאות דומות נרשמו גם במחקרים נוספים בנושא. מומחים מסבירים כי הסיבה לכך היא ככל הנראה העובדה שהכורכום מגביר את שיעור המוליכים העצביים סרטונין ודופמין במוח, שני חומרים שמשרים שלווה, שמחה ורוגע.

5. הוא מעצים את תפקוד המוח

גורם נוירוטרופי מוחי או BDNF (Brain-derived Neurotrophic Factor) הוא חלבון שנחשב חיוני לתפקוד תקין ויעיל של המוח. כמה ממחלות המוח המבהילות ביותר כמו מחלת האלצהיימר נקשרו בירידה של רמות ה-BDNF. באופן די מפתיע, חוקרים גילו כי הכורכום מסייע להגביר את רמות ההורמון הזה במוח, מה שעשוי להיות יעיל בהפחתת הסיכון למחלות מוח ולשיפור הזיכרון והחשיבה הלוגית.

איך כדאי לצרוך את הכורכום כדי ליהנות מהיתרונות האלו?

את הכורכום ניתן לצרוך בדרכים שונות - אפשר לשים אותו בתה או במרק, להוסיף אותו כמעט לכל תבשיל או מאכל שאתם מכינים - ועכשיו אפילו לשתות אותו. "תבליני פרג" השיקו באחרונה משקה בשם "כורכומיה", המבוסס על שורש הכורכום ומאפשר ליהנות מכל היתרונות שלו בקלות. הוא מכיל רכיבים טבעיים בלבד וניתן לרכוש אותו עם או בלי תוספת סוכר.

ג'ק, בן 70 מבת ים, נחשף למשקה אחרי טיפולים לא פשוטים שעבר לסרטן בשלפוחית השתן. "בהתחלה עברתי הקרנות ואז ניתוח וחיפשתי דרך טבעית להתגבר על הכאבים בשיקום", הוא נזכר. "בערך שבעה חודשים אחרי הניתוח, חבר נתן לי לנסות שני בקבוקים של המשקה הזה והחלטתי ללכת על זה".

ג'ק מספר שלמרות שהיה סקפטי בהתחלה, מאוחר יותר הוא לא האמין לשינוי שחל בו: "את הניתוח עברתי לפני שנתיים וחצי. מאז אני מרגיש הרבה יותר טוב וגם הבדיקות מראות שיפור מדהים במצב שלי. האחות שבדקה אותי לא האמינה לשיפור שהיה לי. מאז אני ממליץ על המשקה לכל מי ששואל אותי. גם חבר שלי שסובל כבר שנה וחצי מבעיה בקיבה התחיל לשתות אותו פעמיים ביום והיום הוא מספר שהוא כבר לא מקיא בכל בוקר או סובל מבחילות וכאבים כל היום".

שורש כורכום. נמרוד סונדרס
מסייע להילחם בדלקות. שורש כורכום/נמרוד סונדרס

גם אליעזר, בן 67 מאזור הדרום נחשף למשקה בעקבות מצב רפואי לא פשוט בכלל. אליעזר סובל מסוכרת שגרמה לפצע סוכרתי ברגל שחייב אותו לעבור ניתוח. "אחרי שעברתי ניתוח ברגל, חבר המליץ לי על המשקה", הוא מספר. "ידעתי שזה לא יכול לרפא אותי, אבל ביחד עם הטיפול שקיבלתי, אני מאמין שהמשקה עזר לי במידה מסוימת להילחם בכאב ולהאיץ את הריפוי של הפצע".

עם זאת, חשוב להדגיש כי משקה הכורכומיה הוא לא תרופה והוא לא יכול לסייע לכם להחלים ממחלות. השורש הזה אמנם יכול לסייע לשפר את הבריאות בהיבטים רבים - אך לא מהווה תחליף לטיפולים קונבנציונליים במחלות ובכאבים כרוניים.

לרכישת משקה כורכומיה

התוכן במסמך זה הינו בעל אופי של סקירה כללית בלבד והמידע בו אינו התוויתי ואינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה או הוראה או עצה לשימוש או שינוי או הורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי או פרטני או אחר. נשים בהריון, מניקות, ילדים, אנשים חולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם - יש להיוועץ ברופא לפני השימוש

בשיתוף תבליני פרג, בשיתוף תבליני פרג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully