וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני חי למרות כל התחזיות העגומות"

מוגש כשירות לציבור בחסות חברת BMS, בחסות חברת BMS

10.10.2019 / 7:36

עד לפני כמה שנים, חולי סרטן כליות שאובחנו עם גרורות ידעו שסופם קרב, אך טיפולים חדשים שמשלבים תרופות אימונותרפיות משנים את התמונה. צפו בראיון באולפן וואלה! News על המהפכה הטיפולית בסרטן כליה

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף BMS

900 בני אדם חולים מאובחנים בסרטן כליה מדי שנה בישראל. 90 אחוזים מחולי הכליה מאובחנים עם סרטן מסוג RCC) Renal Cell Cancer) ולרוב נפגעת רק כליה אחת. מרבית החולים מאובחנים עם מחלה מקומית בשלב 1 עד 3, ללא פיזור גרורתי. בשונה מסרטן שד או סרטן המעי הגס, אין בסרטן כליה מקום לאבחון מוקדם, אך חשוב לשים לב לסימנים מקודמים, בהם כאבים במותניים, דימום בשתן או אנמיה.

בשלביה המוקדמים של המחלה הטיפול המקובל הוא הסרת הכליה בניתוח. במקרה שכבר יש גרורות, עד לפני עשר שנים, המשמעות הייתה קשה מאוד, עם ממוצע הישרדות של 9 חודשים בלבד. אולם מאז חלו מספר תמורות בטיפול עם כניסתן של תרופות ביולוגיות שהעלו את ההישרדות ל-25-30 חודשים. אחריהן הגיעו התרופות האימונותרפיות המפעילות את מערכת החיסון של הגוף והתוצאות הביאו לשיפור משמעותי בטיפול במחלה. כיום טיפולים אימונותרפיים וביולוגיים מראים תוצאות מבטיחות בסרטן הכליה. ד"ר אביבית פאר, רופאה בכירה במכון האונקולוגי ואחראית מרפאת גידולי דרכי השתן במרכז הרפואי רמב"ם, מסבירה כי "התרופות האימונותרפיות הן בשורה מרגשת בעולם האונקולוגי. זו פעם ראשונה שאנחנו יכולים לדבר על תקווה לריפוי של חולים גרורתיים. אחת ההצלחות הנהדות זה בתחום של סרטן כליה, יש טיפול שגרתי בתרופה אימונותרפית אחת והיום אנחנו מדברים על שילוב של שתי תרופות אימונותרפיות שמכפילות את הסיכוי לתגובה של הגידול, ומכפילות את הסיכוי לתגובה ממושכת של נסיגת המחלה".

עמנואל (לולי) לירון, בן 74 מחיפה, אובחן בשנת 2011 עם סרטן כליה גרורתי, ונראה היה שמצבו קשה. למרבה המזל הוא היה בין הראשונים שקיבלו את הטיפול החדש שכלל שילוב של שתי תרופות אימונותרפיות, וכך מאדם שכבר היה מועמד להוספיס הוא חי ופעיל. "אני לא פוחד מהמוות - הייתי כבר כמעט בצד של המתים אבל אני עדיין חי ובבריאות טובה ונותר לי להודות על מה שזכיתי לו", הוא מספר.

"עמנואל קיבל את הטיפול כקו רביעי, זאת אומרת אחרי ששלושה טיפולים הפסיקו לעזור לו, ואז הוא קיבל טיפול ניסיוני, והייתה תגובה שהיא באמת נהדרת. היום אנחנו מאוד שמחים שיש לנו אפשרות לטפל בחולים בתשלובת הזו של האימונותרפיה כבר כקן ראשון במקום הטיפולים המקובלים", אומרת ד"ר פאר, ומוסיפה כי "הסל החדש הכניס את התשלובת הזו בגלל שמהחקרים הראו שהטיפול כבר בהתחלה משפר את ההישרדות באופן משמעותי לעומת מה שהיה קודם".

כסיכום לחייו החדשים מאז קבלת הטיפול האימונותרפי, עמנואל הוסיף בחיוך: "עד 2015 ספרתי 7 פעמים שהגעתי למיון, מאז אפריל 2015 הגעתי 9 פעמים לנתב"ג".

צפו בראיון באולפן וואלה! NEWS עם עמנואל לירון ועם ד"ר אביבית פאר

מוגש כשירות לציבור בחסות חברת BMS, בחסות חברת BMS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully