וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם חייבים לדעת על השתלות שיניים

בשיתוף סקאלה, בשיתוף סקאלה

27.2.2019 / 7:40

כ-100 אלף ישראלים עוברים בכל שנה השתלת שיניים, אבל למרבה צער לא כל מי שמבצע את ההליך המורכב הזה מומחה מספיק בתהליך. אז איך בוחרים את הרופא הנכון? ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה, מסביר

אישה אצל רופא שיניים. ShutterStock
חייבים לתחזק את השתלים לאורך השנים. אישה אצל רופא שיניים/ShutterStock

תחום השתלות השיניים בישראל פופולרי מאוד, וכ-100 אלף בני אדם בשנה עוברים את ההליך המורכב הזה. מבחינה חוקית אין קריטריונים מקצועיים שבהם רופאי השיניים צריכים לעמוד כדי שיוכלו לבצע השתלות שיניים, וזה יכול להסביר את השכיחות הגבוהה של ההשתלות בארץ.

ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה וראש המחלקה לשיקום הפה באוניברסיטת תל אביב, אומר כי תחום השתלות השיניים הוא תחום מורכב מאוד שמחייב הכשרה מתאימה וניסיון. "היום כל רופא שיניים שסיים את לימודיו יכול לבצע את ההליך", אומר ד"ר אורמינר, "אולם לימודי רפואת שיניים בישראל מספקים הכשרה מינימלית בלבד בתחום השתלות השיניים, ולכן רופא שלא עבר הכשרה מסודרת ומקיפה בתחום צריך להשלים את הידע שלו לבד. על המטופלים מוטלת האחריות לבדוק ולברר את מידת ההכשרה של הרופא שיבצע להם את השתלים, לבדוק מה הוא יודע ומה הוא לא יודע, ועד כמה הוא מסוגל לעשות עבודה טובה".

מה שבאמת חשוב הוא התוצאה הסופית

ד"ר אורמינר מדגיש כי השתלת שיניים היא פרוצדורה שיקומית. "מה שחשוב הוא התוצאה הסופית של ההליך, והיא תלויה במי שמרכיב את השיניים בפה המטופל. לכן בבחירה של הרופא שיבצע את ההליך כדאי להתחיל מהסוף ולא מההתחלה".

לדבריו, "יש לבצע 'תכנון אחורה' ולבחור רופא מתאים לשם כך - לדעת לאן רוצים להגיע מבחינה אסתטית ותפקודית של הפה ואז לתכנן. ככל שהשיקום וחוסר השיניים הוא בעיה אסתטית יותר גדולה או מורכבת, נדרשת הכשרה יותר מקיפה. בהמשך יש להשקיע בהקמת התשתית לשתלים, לא לחסוך בחומרים או בשתלים עצמם, ועם חומרי הגלם האלה לבצע עבודה טובה ואז התוצאה תישמר לאורך זמן".

"צריך לזכור ששתלים הם לא דבר שמכניסים לפה ושוכחים ממנו והוא נשאר לתמיד בלי שעושים פעולה כלשהי - חייבים לתחזק את השתלים לאורך השנים", מסביר ד"ר אורמינר, "אם קיימת בעיית חניכיים למשל, אז גם השתלים עלולים להיפגע ולכן צריך לשמור על השתלים ולבצע תחזוקה שוטפת".
ד"ר אורמינר אומר כי "רופאי השיניים לפעמים חוטאים ואומרים 'נשים שתל אחד פחות והכל יהיה בסדר', ומנסים לחסוך כסף למטופל, אבל אז התוצאה בטווח הארוך היא בהתאם. יש להקים תשתית מתאימה, להשתמש בחומרים איכותיים, להיעזר ברופא שמתמחה בנושא, ולאחר מכן לדאוג לתחזוקה שוטפת".

ד"ר זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה

בשיתוף סקאלה, בשיתוף סקאלה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully