וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם צריכים להיזהר מפסים לבנים בעוף שלכם

אם תבחנו מקרוב את חזה העוף שאתם קונים, לפני שאתם הופכים אותו לשניצל או למאכל אחר, אולי תמצאו שם פסים לבנים. מהם הפסים הללו ולמה העובדה שהם נמצאים שם מורידה את איכות העוף שאתם אוכלים?

חזה עוף עם פסי שומן לבנים. Compassion in World Farming, אתר רשמי
גם בחזה העוף שלכם עוברים פסים לבנים כאלה? שימו לב/אתר רשמי, Compassion in World Farming

עוף הוא מצרך די בסיסי ברוב המטבחים - אם זה שניצל לילדים, חזה עוף למבוגרים או נתחי עוף ותפוחי אדמה בתנור לארוחת שישי - ברוב הבתים אוכלים עוף יותר מפעם אחת בשבוע. בגלל שעוף הוא מצרך בישול כל כך פופולרי, החקלאות התעשייתית נאלצה להתאים את עצמה עם השנים לביקוש האדיר, וזה עלול לגבות מחיר מאיכות העוף.

בשר עוף נחשב לבחירה תזונתית בריאה עבור אוכלי כל, משום שהוא רזה בהרבה מבשר בקר ובוודאי מבשר כבש, אולם ישנם מחקרים שטוענים שייתכן שעוף הרבה פחות טוב לבריאות שלנו ממה שאנחנו חושבים. ארגון בשם Compassion in World Farming (חמלה בחקלאות העולמית) פרסם סרטון בנוגע ל'פסים לבנים' שמופיעים לעתים בבשר העוף, סיבי שומן שנוצרים עקב תנאי הגידול של העופות בתעשייה החקלאית.

עוד בנושא:
הסיבה המפתיעה שבגללה אנשים ממשיכים לאכול בשר
מה יקרה אם כולם יהפכו לטבעונים?
מה קורה לגוף כשמפסיקים לאכול בשר?

שניצל על מזלג. ShutterStock
כדי לעמוד בקצב טיגון השניצלים שלנו, החקלאים נדרשים לגדל עופות יותר גדולים בפחות זמן. שניצל/ShutterStock

חזה עוף אמור להיות תפוח, עסיסי, רך ולהכיל כמות קטנה מאוד של שומן, שמופיע בדרך כלל לאורך צדי הנתח, ולא לרוחבו. הסיבה שכיום ניתן לראות לעתים קרובות נתחי חזה עוף עם פסי שומן לרוחבם, נעוצה באינטנסיביות שמאפיינת את החקלאות התעשייתית. החקלאים נדרשים לספק עופות בייצור המוני, ולכן הם עושים כל שביכולתם כדי לגרום לעופות לגדול כמה שיותר בכמה שפחות זמן. אחת התוצאות של זה היא שתרנגולות מכילות הרבה יותר שומן מבעבר.

מחקר של אוניברסיטת ארקנסו בשיתוף עם אוניברסיטת A&M בטקסס, שנערך בשנה שעברה העלה כי "חומרת התופעה של פסים לבנים בעוף התגברה משמעותית בשנים האחרונות". החוקרים מצאו פסי שומן לבנים ב-96 אחוזים מהעופות שבדקו במחקר (נבדקו 285 עופות סך הכל).

עוד באותו נושא

מהתנור עד הגריל: כך תבשלו בריא יותר ב-6 הטכניקות המובילות

לכתבה המלאה

"השפעה שלילית על איכות הבשר"

המשמעות של הפסים הלבנים בעוף אינה נוגעת רק לאחוזי השומן, אלא היא גם "משפיעה באופן שלילי על איכות הבשר", כתבו החוקרים. כתוצאה מכך הבשר פחות רך וסופג נוזלי השריה בצורה פחות יעילה. נכון שיותר שומן בבשר משמעותו בדרך כלל גם יותר טעם, אבל בשר תעשייתי נחשב בדרך כלל לבעל טעמים פחות עמוקים מזה של תרנגולות חופש, לכן היתרון היחסי הזה מתקזז.

ראוי לציין שהמחקר נערך בארה"ב, שבה איכות התוצרים של התעשייה החקלאית נחשבים איכותיים פחות מאלה של אירופה, אולם התופעה לא פסחה גם על העוף המיוצר במדינות אירופה.

פילוט חזה עוף לשניצל. דרור עינב
העדיפו חזה עוף ללא פסים לבנים. חזות עוף/דרור עינב

דובר מטעם מועצת מגדלי העופות בבריטניה אמר בראיון לאתר באזפיד כי תופעת הפסים הלבנים פוגעת רק באחוז קטן יחסית מבשר העוף, ובכל מקרה היא אינה מהווה חשש בריאותי או בטיחותי לצרכנים ובנוסף, אינה פוגעת ברווחתם של העופות עצמם.

אם כן, לא צריך למהר להיפטר מהעוף שיש לכם במקרר או במקפיא, אבל כשאתם קונים עוף בסופר או אצל הקצב, שווה לשים לב לנוכחותם של פסים לבנים בחזה העוף ובמידה האפשר להעדיף נתחים ללא פסים כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully