וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מהמבוגרים שחושבים שהם אלרגיים למזון טועים

מכירים את אלה שנמנעים באדיקות ממוצרי מזון מסוימים כי הם אלרגיים אליהם אבל כשהם נתקלים במאפה או תבשיל ריחני הם פתאום "שוכחים" שהוא עשוי לגרום להם למיחושים וכאבים? או, אז מחקר אמריקאי מגלה שיש יותר מדי כאלה

אלרגיה למזון. ShutterStock
אלרגיה כנראה שכיחה הרבה פחות ממה שחושבים. מזונות אלרגניים/ShutterStock

אלרגיה למזון מסוים היא עסק לא נעים שגורם לתגובה שלילית מהירה ואפילו מסכנת חיים בעקבות חשיפה למוצרים שונים. ממחקר חדש עולה שלפעמים האבחון אינו מדויק ומיליוני אנשים שבטוחים שהם אלרגיים למזון מסוים, טועים. התוצאות המפתיעות התגלו במחקר שבוצע על ידי חוקרים מבית החולים לילדים בשיקגו ובאוניברסיטת נורת'ווסטרן.

הצוות, בראשותו של חוקר האלרגיה ד"ר רוצ'י גופטה, בחן כ-40 אלף משתתפים כדי שישפכו אור על שיעורם האמיתי של האנשים שרגישים לרכיבים אלרגניים באוכלוסייה הכללית. החוקרים הופתעו לגלות שמבין המשתתפחם שטענו שהם סובלים מאלרגיות למזון (כ-19 אחוזים), מחציתם לא אובחנו מעולם על ידי רופא, לא חשו בסימפטומים שיתמכו באבחונם כרגישים יותר ורק רבע מהם החזיקו במרשם תקף לאפיפן (תרופה לטיפול חירום עצמי בעקבות תגובה אלרגית חמורה).

אלרגיה ללקטוז. ShutterStock
לפני שמורידים מזון מסוים מהתפריט כדאי לוודא שאכן מדובר באלרגיה. רגישות ללקטוז/ShutterStock

"למרות שגילינו שאחד מכל 10 מבוגרים אכן אלרגי למזון מסוים, מספר גבוה כמעט פי שניים של אנשים ם חושבים שהם אלרגיים, בעוד שהתסמינים שלהם עשויים להצביע רק על אי סבילות", אומר ד"ר גופטה, "חשוב להתייעץ עם רופא ולעבור בדיקות ואבחון מסודר לפני שמורידים באופן מוחלט מזון מהתזונה האישית. אם אכן הוכח שהאלרגיה למזון קיימת, ההתנהלות לצידה היא קריטית והיא מחייבת הבנה של סימפטומים שעלולים לפרוץ בזמן התקף אלרגיהוהדרכה לשימוש נכון בתרופות כמו אפיפן".

החוקרים גם גילו שכמעט מחצית מאלרגיות המזון עליהן הצהירו המשתתפים התפתחו בשנות העשרה שלהם. "הופתענו לגלות שאלרגיות בקרב מבוגרים היו נפוצות כל כך", הוסיף ד"ר גופטה, "יש צורך במחקרים נוספים כדי שנוכל להבין למה הן מתפתחות בגילאים מאוחרים יותר וכיצד נוכל למנוע אותן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלרגיה לאגוזים. ShutterStock
נתוני משרד הבריאות דווקא מצביעים על כך ששכיחות האלרגיה למזון במגמת עליה. טיפול נגד אלרגיה לאגוזים/ShutterStock

בראש רשימת אלרגיות המזון הנפוצות ביותר בקרב מבוגרים בארה"ב מככבות בפער ניכר הצדפות
(7.2 מיליון אנשים רגישים אליהן) ואחריהן שכיחות יותר האלרגיות לחלב, בוטנים, אגוזים, דגים, חיטה, סויה ושומשום. לפי נתוני משרד הבריאות הישראלי, רשימת האלרגניים באוכלוסייה הישראלית דומה לזו האמריקאית. שכיחות האלרגיה למזון נמצאת במגמת עליה מתמדת אצלנו וברחבי העולם, כשבין 25 עד 40 אחוזים מאוכלוסיית ישראל סובלים ממחלה אלרגית כלשהי (לאו דווקא בגלל חשיפה למזון).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully