וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הייתי מגלה את הגידול בשלב מאוחר יותר, לא הייתי חיה"

מוגש כשירות לציבור בחסות חברת רוש פרמצבטיקה, בחסות חברת רוש פרמצבטיקה

30.1.2019 / 8:07

8 חודשים בלבד אחרי שעשתה ממוגרפיה, אורית זיו הרגישה גוש בשד. הרופאים חשבו שאין לה מה לדאוג שכן נבדקה לאחרונה, אבל היא לא ויתרה. זה קרה לפני שנה, ומאז זיו מנהלת את המחלה שלה באומץ, ואפילו נותנת השראה לנשים אחרות. זה סיפורה

סיפורה של חולת סרטן שד/מערכת וואלה

"הגילוי המוקדם של סרטן השד הציל אותי, ואני אומרת את זה באופן חד משמעי", כך מספרת אורית זיו בת ה-59 שאובחנה לפני שנה עם סרטן השד, "אם הייתי מגלה את הגידול בשלב מאוחר יותר, לא הייתי חיה היום. גם אם הייתי מאובחנת לפני שהיה הידע על תרופות ממוקדות מטרה, מצבי לא היה טוב. המוות במקרה הזה היה ודאי".

זיו חלתה בסרטן שנה אחרי שאחותה הצעירה נפטרה מסרטן צוואר הרחם. "ההתמודדות של אחותי עם המחלה ולבסוף המוות שלה, לימדו אותי להיות קשובה יותר למחלה ולגוף שלי. לפני שנה הרגשתי גוש בשד, ופניתי לקופת החולים. מכיוון ששמונה חודשים קודם לכן עברתי ממוגרפיה, אמרו לי שלא הגיוני שקרה לי משהו. אבל אני התעקשתי". ההתעקשות הזו הצילה את חייה.

"מרגע שגיליתי את הגוש, החלטתי שאני זאת מנהלת בעצמי את הפרויקט של הטיפול במחלה. התחלתי ללמוד, ונכנסתי לכל הניואנסים כדי להכיר את המחלה: מהי המחלה, מה התרופות המומלצות, מהן תופעות הלוואי ואיך מטפלים בהן. עברתי את כל הטיפולים האפשריים, ועכשיו לא נותר אלא לעבור פעם בחצי שנה בדיקות מקיפות ומעקבים"., מספרת זיו.

היא ממליצה לנשים שמתמודדות עם סרטן השד לקחת את גורלה בידיהן. "אל תהיי בת יענה. תלמדי, תחקרי ותכירי את סרטן השד. ברגע שיהיה לך את הידע הנכון, תוכלי לשאול את השאלות הנכונות, ולהתמודד טוב יותר עם תופעות הלוואי", אומרת זיו, "ולכל הנשים אני קוראת: לכו להיבדק! זה לא משנה בת כמה את. כמו שאנחנו הולכות בקביעות לרופא שיניים, וכמו שכל אישה עוברת טיפולים אצל קוסמטיקאית, כך כל אישה צריכה לעבור בדיקה לגילוי מוקדם".

למידע נוסף ניתן לפנות לאתר האגודה למלחמה בסרטן

מוגש כשירות לציבור בחסות חברת רוש פרמצבטיקה, בחסות חברת רוש פרמצבטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully