וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שקורה למים רגע לפני שאתם פותחים את הברז

כתבה פרסומית בשיתוף שטראוס מים, בשיתוף שטראוס מים

26.12.2018 / 7:34

המים בישראל נחשבים לטובים ולמרות זאת רבים נרתעים לשתות ישירות מהברז בגלל טעמי לוואי, ריחות רעים וצבע לא טוב. מה גורם לכך ואיזה פתרון מספק מים איכותיים, צלולים וטעימים יותר? הכירו את מטהר המים המתקדם בעולם, המותקן בברי המים תמי4, ויגרום לכם לשתות בהנאה

מטהר המים MAZE של שטראוס מים.
הדרך הקצרה אך המשמעותית שהמים עוברים בצנרת הביתית היא באחריותנו

המים משמשים אותנו לכביסה, בישול, הדחת כלים, מקלחות, השקיה ועוד. הישראלים משתמשים בממוצע ב-135 ליטרים ביום. זה הרבה. אולם רק כ-3%-5% אחוזים מתצרוכת המים הביתית היא לשתייה ולבישול.

עבורנו בישראל, כמו בשאר המדינות המפותחות, לפתוח את הברז וליהנות ממים זורמים הוא דבר מובן מאליו, אבל אם תחשבו לרגע, הפעולה היומית והפשוטה הזו לכאורה, היא תוצאה של תהליך מורכב, ארוך, מדויק, מדעי והנדסי. אז איך מגיעים המים לברז שלנו? ומה עובר על המים שלנו עד שהם מגיעים לצנרת הביתית?

סיפור המים מתחיל במקור המים - בין אם מי-תהום, קידוחי מעיינות או מי התפלה. המים עוברים תהליכים שונים ההופכים אותם ראויים ובטוחים לשתייה, ומובלים ברשת צינורות מסועפת עד לבית שלנו. המים בישראל נחשבים טובים לשתייה, ועומדים בתקנים בינלאומיים בנוגע לאיכות המים. המים נבדקים בדיקות תקופתיות לאורך מסלול המים, אולם מרגע הגעתם לביתנו, הדרך הקצרה אך המשמעותית שהמים עוברים בצנרת הביתית היא באחריותנו. לא אחת הצנרת הביתית, בעיקר הישנה, גורעת מאיכות המים הנכנסת אליה.

מה גורם לזיהום מי השתייה שלנו?

הרגע הזה שבו המים עוברים מהצנרת הארצית והעירונית לזו של הבניין או הצנרת ביתית, נקראת בעולם "המייל האחרון" (Last Mile), או "הק"מ האחרון" אם תרצו, ושם מתגלות לא מעט בעיות. צנרת ישנה, פגומה ולא מתוחזקת עלולה להפריש למים סוגים שונים של מתכות כבדות. כמובן, שאין כל סיבה להיחשף לחומרים אלו העלולים להגיע מהצנרת, גם אם הם בריכוזים נמוכים (התואמים את דרישות התקן הישראלי למי שתייה), בכל ריכוז הם אינם בריאים, ומוטב שכלל לא יהיו במים.

בנוסף לזליגת החומרים למים העוברים דרך הצנרת הביתית, מי השתייה המסופקים עלולים להכיל מזהמים נוספים, חיידקים, חלודה וחול מהצנרת הארוכה וכמובן כלור המוסף למים על מנת להבטיח את איכותם המיקרוביולוגי, אך מוסיף טעמי לוואי למים.

בשנים האחרונות מצאו במי השתייה מזהמים נוספים, כמו שאריות של תרופות והורמונים. חומרים אלו, לדוגמה, אינם מנוטרים באופן שוטף תחת הבדיקות התקופתיות של איכות המים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מטהר המים MAZE של שטראוס מים.
MAZE מטהר את המים מחיידקים מזיקים, חול, חלודה וחלקיקים קטנים; סופח כלור, טעמי לוואי וריחות מהמים. תמי4

הפתרון שיספק לכם מים נקיים וטעימים

"'הקילומטר האחרון' הוא לא רק בעיה ישראלית, זוהי בעיה גלובלית", אומר טום פלקון, סגן נשיא בכיר במערכות מים IAPMO, הארגון הבינלאומי לאינסטלציה ומערכות מים. "כשהמים זורמים בצנרת הביתית, הם סופחים מתכות כבדות, יכולים להיווצר תוצרי לוואי מזהמים ויכולים להימצא מיקרו אורגניזם. אני אהיה הרבה יותר נינוח אם בכל ברז יהיה מותקן מטהר מים. זה יקל על חששותיהם של אנשים מפני שתיית מים לא בטוחים ומפני חוסר הידיעה לגבי מצב המים".

הפתרון הטכנולוגי שמספק מים איכותיים הוא בר המים הביתי, המטהר את המים ממש לפני מזיגתם לכוס. בשטראוס מים (תמי4) פיתחו במשך שנים ובהשקעה של מיליונים את מטהר המים המתקדם בעולם - MAZE, פטנט ייחודי לברי המים תמי4 שמספקת החברה. MAZE הוכר כמטהר המים המתקדם בעולם והוא מטפל בטווח רחב של מזהמים.

MAZE מטהר את המים שמגיעים לברי המים תמי4 מחיידקים מזיקים, חול, חלודה וחלקיקים קטנים; סופח כלור, טעמי לוואי וריחות מהמים; מטפל בעופרת ובכספית; שאריות תרופות והורמונים; מפחית אבנית וגם שומר על המינרלים במים. מטהר המים MAZE המותקן בברי המים תמי4 הוא הפתרון הטוב והבטוח ביותר לטיהור מי השתייה שלכם ומבטיח לכם ולמשפחה שלכם לצרוך מים איכותיים, צלולים וטעימים יותר.

"ברי המים תמי4 באמת הצליחו לטהר מים באופן מוחלט מחיידקים, מתכות כבדות, חול, עופרת וחלודה", אומר ד"ר גארי האץ', מומחה אמריקאי בתחום טיפול מים ורגולציה המספק שירותי ייעוץ גלובאליים, "MAZE מצליח לנטרל ריחות וטעם לוואי ומפחית אבנית הנמצאת במים ובד בבד משמר את המינרלים החיוניים הטובים לנו. זו פשוט מערכת טיהור המים הטובה בעולם".

כתבה פרסומית בשיתוף שטראוס מים, בשיתוף שטראוס מים
  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully