וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד חלמת על חיוך מושלם? מצאנו עבורך את הפתרון

בשיתוף סקאלה בריאות, בשיתוף סקאלה בריאות

4.2.2019 / 7:39

כולם יודעים שהדרך לחיוך יפה עוברת אצל רופא השיניים. אבל לא כולם יודעים מהם החידושים הטכנולוגיים שמאפשרים לרופאי השיניים לבצע טיפולי שיקום בקלות וכמעט ללא כאב. ד"ר זאב אורמינר מציג את הפיתוחים האחרונים שמסייעים למטופלים ולרופאים כאחד

מפיין CARE שיניים טוב לדעת. ShutterStock
טכנולוגיה משדרגת את חיינו בהרבה היבטים, גם בבריאות הפה. אישה אצל רופא השיניים/ShutterStock

אנחנו חיים בעידן דיגיטלי שבו הטכנולוגיה משתלטת ומשתלבת כמעט בכל תחום בחיינו, משדרגת את המוצרים היומיומיים ואת תפקודם, וכך בעצם משפרת את איכות חיינו. הטכנולוגיה משחקת תפקיד חשוב גם ברפואת השיניים, ובעזרתה כלי העבודה והטיפולים שנראו פעם מפחידים ומאיימים, נראים כיום הרבה יותר מזמינים והרבה פחות מרתיעים, ויותר חשוב - הם מאפשרים טיפול איכותי ויעיל למטופלים.

ביקשנו מד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום פה וראש המחלקה לשיקום הפה בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב, שיכיר לנו את החידושים הטכנולוגיים האחרונים בתחום רפואת השיניים.

אילוסטרציה. ShutterStock
החומרים החדשים בהם משתשמשים רופאי השיניים כיום עמידים וחזקים יותר. שתלים דנטליים/ShutterStock

אחד הפיתוחים המשמעותיים הוא הסורק הדיגיטלי שתפקידו לבצע הדמיות ולשמש ככלי בקרה ותכנון הטיפול בידי רופאי השיניים וטכנאי המעבדה. "אחרי שמבצעים את הסריקה, הסורק מאפשר לנו לצפות בחלל הפה בנחת ולהעריך את המצב בצורה אופטימלית", מסביר ד"ר אורמינר.

חידוש נוסף שמסתייע בטכנולוגיה הוא בתחום החומרים שבהם נעזרים בטיפולי שיקום הפה, ובכל הקשור לשתלים דנטליים וכתרים. החומרים החדשים חזקים יותר, עמידים יותר ונראים יותר כמו שיניים אמיתיות. דוגמא בולטת הם כתרי הזירקוניה - שנחשבים עמידים יותר מכתרי החרסינה ונהנים מגוון, צבע ושקיפות זהים למראה השיניים.

חידושים טכנולוגיים כאלה מסייעים למטופלים בתהליך הטיפול ומקלים גם על רופא השיניים, אבל האם הם יכולים להחליף לגמרי את מגע ידו והחוש המקצועי שלו? לדברי ד"ר אורמינר, "כל פציינט עומד בפני עצמו. לכל אחד צריך להתאים במדויק את הכתר שלו והטיפול שלו - זו למעשה רפואה אינדיבידואלית והטכנולוגיה מאפשרת לנו לעשות את זה הרבה יותר טוב".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

הטיפול שישמור לכם על חיוך יפה גם אחרי תאונה או פציעה

בשיתוף סקאלה בריאות
אילוסטרציה. ShutterStock
מומחה לשיקום הפה דואג לתכנון וביצוע התהליך מתחילתו ועד סופו. רופא שיניים/ShutterStock

שיקום הפה הוא תהליך טיפולי מורכב שמטרתו לשחזר את השיניים, ולשם כך מתבצעים מגוון טיפולים שמיועדים להשגת תוצאה תפקודית ואסתטית מושלמת בראייה כוללת של הפה ושל המטופל. הטיפולים המקובלים בתהליך זה הם סתימות וכתרים והטיפולים המורכבים הם השלמת חסרים נרחבים, פתרון בעיות שחיקה, פרקי הלסת ועוד.

בסיום התהליך המטופל זוכה לתחליף אמין ויעיל לשיניים חסרות, לנראות טבעית של השתלים, ובאופן כללי לשיפור איכות חייו ולחיוך מושלם. מומחה שיקום הפה מלווה את המטופל בכל השלבים של התהליך ודואג לתכנון וביצוע התהליך מתחילתו ועד סופו, וגם אחרי.

ד"ר זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה

לקביעת תור במרפאת השיניים של ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה, חייגו: 03-6124224

בשיתוף סקאלה בריאות, בשיתוף סקאלה בריאות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully