וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה דברים שיהפכו את תנומת הצהריים שלכם למושלמת

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף הולנדיה, וואלה! NEWS בשיתוף הולנדיה

13.11.2018 / 7:34

גם לכם צונחת האנרגיה בסביבות 14:00 או אחרי ארוחת הצהריים? מחקרים רבים כבר הוכיחו שה"נפנופ" אותו פאוור נפ בצהריים, מפחית את הסיכוי לשבץ מוחי, מחלות לב, סכרת , השמנה ועוד. איך "לנפנפ" נכון ועל מה חשוב להקפיד?

צילום מסך

אם חשבתם שתנומה בצהריים היא פריבילגיה, הגיע הזמן שתתעוררו. אנשים ומקומות עבודה רבים סגלו לעצמם כשגרה את הפאוור נפ - תנומת הצהריים. מעבר לכך שה"נפנופ" נותן בוסט של אנרגיה להמשך היום, תנומת צהריים משפרת את הריכוז, מפחיתה את הסיכוי למחלות לב, דיכאון ועוד. אבל מעבר לעובדה שחשוב לנמנם, צריך גם לדעת על מה לנמנם.

"שמונה שעות שינה בלילה זה נהדר, אבל זה לא מספיק כי במהלך היום אנחנו מאבדים אנרגיה", אומר אבי ברססט, מנכ"ל ובעלים של חברת הולנדיה - המרכז להנדסת שינה. "בסביבות השעה 14:00 או אחרי ארוחת הצהריים האנרגיה בגוף צונחת, שינה של 10-20 דקות מעניקה בוסט של אנרגיה ובעזרתה ממשיכים לתפקד כל היום. עשו מחקרים גדולים בנוגע להשפעת הנמנום בצהריים, ומצאו שאם מנפנפים 10-15 דקות מפחיתים את הסיכוי לשבץ מוחי, מחלות לב, סכרת, השמנה ועוד. היום מקומות עבודה אימצו את הרעיון כדי להשיג יותר מהעובד, לתת לו את האפשרות לנמנם כמה דקות אפילו בחללים מיוחדים שבנויים לכך".

תנומת הצהריים הופכת אותנו ליותר יצירתיים, פרודוקטיביים, נחמדים לבריות ואף שומרת על הערנות שלנו בנהיגה. מה חשוב לעשות כהכנה לתנומת צהריים טובה ויעילה? "חייבים לחשיך את החדר, לעתים על ידי מסכת עיניים", אומר ברססט, "אם הרעש מפריע, שימו אטמי אוזניים והכי חשוב - הצטיידו בכרית טובה להניח עליה את הראש. כך, גם בבית וגם בעבודה, אפשר להשיג את הנפנופ שצריך".

ישנו עוד פריט אחד חשוב במיוחד, שמשלים תנומת צהריים איכותית ומשפיע גם על איכות השינה שלנו בלילה - המזרן. "המזרן שלנו צריך להתאים את עצמו לצורת הגוף שלנו", אומר ברססט, "עליו להיות גמיש ונעים. אם שני בני זוג רוצים לקנות מזרן, שניהם חייבים לבוא ולהרגיש אותו, ודבר נוסף - לא להתבייש ולשכב במשך כמה דקות ארוכות על המזרן כדי להרגיש איך הוא ' מתנהג' לגוף שלי".

ספרו של אבי ברססט, מנכ"ל ובעלים של חברת הולנדיה - המרכז להנדסת שינה.
ספרו של אבי ברססט על סוד השינה המשולמת
מערכת וואלה! NEWS בשיתוף הולנדיה, וואלה! NEWS בשיתוף הולנדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully