וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברתם טיפול שיניים? כך תשמרו על הפה אחריו

בשיתוף סקאלה, בשיתוף סקאלה

6.11.2018 / 7:25

הייתם אצל רופא שיניים והוא הרכיב לכם כתר חדש או שתל איכותי? תתחדשו, אבל עכשיו העבודה היא שלכם. "שיקום הפה קריטי לשמירה על איכות החיים", אומר ד"ר זאב אורמינר, ומסביר איך לתחזק שתלים דנטליים ולשמור עליהם לאורך זמן

שתלים. Family guide
"חיסכון בשתלים הוא לא חיסכון כספי אמיתי". טיפול שיניים/Family guide

כאשר מדברים על טיפולי שיניים מורכבים, רוב האנשים מוטרדים מהטיפול עצמו, אבל האמת היא שהחלק החשוב באמת מגיע מיד אחריו. "בתחום השתלים הדנטליים והכתרים, שיקום הפה לאחר הרכבה ותחזוקה שוטפת הכרחיים להישרדותם של השתלים, לשמירה על בריאות הפה ובסופו של דבר לשמירה על איכות חיים של המטופל ומניעת סיבוכים", מסביר ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום פה וראש המחלקה לשיקום הפה בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב.

לדברי ד"ר אורמינר, "שתל הוא אביזר רפואי וכדי לשמור על אריכות ימיו ועל תפקודו המיטבי, יש לתחזק אותו לכל אורך הדרך". אז איך עושים את זה? ראשית, לדבריו, יש לבצע תכנון שיחזור מקצועי על ידי רופא שמתמחה בכך, שיגדיר את מספר השתלים שיש להכניס לפה לתמיכה ולשחזור השיניים החסרות. "חיסכון בשתלים הוא לא חיסכון כספי אמיתי, כיוון שהפה לא ישוקם בצורה טובה אם יחסרו שתלים, ואם יידרש תיקון בהמשך הוא יעלה הרבה יותר".

החלק השני הוא שמירה על היגיינת הפה, השיניים והחניכיים, שמהווה חלק בלתי נפרד מהישרדות השתל והצלחת התהליך. לדברי ד"ר אורמינר, תהליך שיקום תקין קריטי לתפקוד תקין ולאריכות ימים של השתלים, אפילו יותר מהפעולה הכירורגית עצמה.

יותר רגישים משחשבתם

השמירה על ההיגיינה של הפה הכרחית כדי למנוע סיבוכים עתידיים שעשויים לסכן את מצב השתלים ולהסב נזק בתפקוד הפה. דלקות וזיהומים שמתפתחים בעקבות חיידקים שהתיישבו על פני השתל הם דוגמה לסיבוכים שעלולים להרוס את העצם התומכת בשתל וגם להוביל לאובדן שלו. ד"ר אורמינר מסביר כי "יש להקפיד על צחצוח יסודי של השתלים, וכן על ניקוי אבנית תקופתי אצל השיננית. נחוצה גם ביקורת קלינית תקופתית אצל הרופא המשקם".

צחצוח שיניים. shutterstock, ShutterStock
צחצחו כדי למנוע סיבוכים עתידיים. אישה מצחצחת שיניים/ShutterStock, shutterstock

הוא מוסיף כי "שתלים רגישים לכוחות המופעלים בסגירת הפה. השתלים שונים בכך משיניים טבעיות, היות והשיניים מחוברות לעצם על ידי מנגנון אטימה הדומה לקפיץ, שגורם לשן לשקוע אחורה מבלי שייגרם לה נזק, ואילו שתלים משוללי מנגנון זה. לכן, כוח שמופעל על השתל משפיע ישירות על העצם. במרוצת הזמן, הסגר עשוי להעמיס על השתלים ולגרום מגוון נזקים כמו ספיגת עצם, שבירת כתרים, שחרור הבורג של השתל ועוד נזקים מורכבים".

לדבריו, עם סיום תהליך שיקום הפה חשוב להתייעץ עם הרופא בנוגע לתחזוקה נכונה של השתלים הדנטליים והפה. הרופא ימליץ על אביזרי ניקוי המתאימים לשתלים דנטליים, זאת בהתאמה לסוג השחזור ומיקום השתלים, האם הם כוסו בתותבת או בכתר וכדומה.

"תחזוקת השתלים חשובה לאיכות החיים", קובע ד"ר אורמינר, "שתל הוא לא אביזר שפועל מעצמו ויש לגלות כלפיו אחריות - החל מתכנון נכון של מספר השתלים הנדרשים לתמיכה מקסימלית, דרך מעקב מקצועי שוטף אחר השתלים והכתרים, בדיקת סגר שגרתית ועד שמירה על היגיינת השתלים, השיניים והחניכיים".

ד"ר זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה

לקביעת תור במרפאת השיניים של ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה, חייגו: 03-6124224

בשיתוף סקאלה, בשיתוף סקאלה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully