וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מכינים את הילדים לחזרה לשגרה? טיפים של מומחית

27.8.2018 / 15:00

עוד פחות משבוע יחזרו הילדים סוף סוף למסגרות, אחרי חופש גדול וארוך שבו נפרצו רבים מגבולות השגרה. איך אפשר לעזור להם להתכונן לחזרה ללימודים? מדריכת הורים מסבירה וחולקת טיפים

עריכת וידאו: ניר חן

בעוד 6 ימים בלבד יסתיים סוף סוף החופש הגדול והילדים ישובו למסגרות החינוכיות שלהם. אחרי חודשיים של שינה ויקיצה מאוחרות והרבה מאוד מסכים - איך מחזירים אותם לשגרה?

דליה אילת, מדריכת הורים ומרצה במכון אדלר, התארחה במהדורת החדשות של וואלה! NEWS וחלקה כמה טיפים חשובים לשבוע האחרון של אוגוסט.

לדבריה, הכי חשוב לא ליצור אווירה לחוצה מדי. "הרבה הורים מודאגים מעניין השינה. אין צורך שהילדים ילכו לישון בשבע בערב ויקומו בשבע בבוקר כבר מעכשיו. נסו להקדים בהדרגה את שעת השינה מדי יום, אבל בלי מריבות ובלי מאבקים. זכרו שממילא החגים מעבר לפינה וכל הלו"ז ישתבש מחדש".
לילדים שיתחילו בשבוע הבא את דרכם בבית הספר, ממליצה אילת על 3 טיפים חשובים:

ודאות - כמו שאנחנו רוצים לדעת מי המחנכת ומי מהחברים יהיו איתם בכיתה, גם הם רוצים. כדאי לבקר איתם בבית הספר מראש ולתת להם תחושת התמצאות שידעו היכן נמצאת הכיתה שלהם, היכן השירותים, איפה המזכירות ואיפה החצר.

עצמאות - שתפו את הילדים בהכנות כמו רכישת הציוד לבית הספר, עיטוף הספרים והמחברות ועודדו אותם לקחת חלק במשימות. אל תעשו הכל בשבילם.

בריאות - מבחינת בריאות פיזית זה בעיקר לוודא שהילד מקבל מספיק שעות שינה. מבחינת בריאות נפשית, חשוב שהוא ירגיש שבסוף היום מחכה לו בבית הורה שיכול להכיל אותו ולקבל אותו כמו שהוא, לא משנה עם אילו חוויות הוא חוזר מבית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully