וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראש של האיש הזה נערף, אז איך הוא עדיין בחיים?

7.8.2018 / 10:05

בעקבות תאונת דרכים קשה גולגולתו של צעיר התנתקה לחלוטין מעמוד השדרה שלו בפציעה שנחשבת ל"קטלנית באופן אוניברסלי". תושייתו של חברו הצילה את חייו ואיפשרה לרופאים לחבר את האיברים בחזרה

צילום רנטגן של צוואר וגולגולת. ShutterStock
המקרה השני בהיסטוריה שבו מי שעבר עריפה פנימית הגיע בחיים לבית החולים. צילום רנטגן של ראש וצוואר/ShutterStock

ברוק מייסטר בן ה-22 מאינדיאנה הוא או בחור בר מזל בצורה קיצונית, או חסר מזל - תלוי איך מסתכלים על זה. בינואר האחרון עלו מייסטר וחבר לטנדר שלו. ברוק שתה כמה בירות באותו ערב, אז החבר שלו התיישב מאחורי ההגה במקומו. התכנית היתה לנסוע לבית הסבים של מייסטר ולפגוש שם עוד כמה חברים, אבל ברוק והחבר מעולם לא הגיעו.

"זה קרה למרות שעשיתי את הדבר הנכון ולא נהגתי תחת השפעת אלכוהול, אלא נתתי למישהו אחר לנהוג", נזכר מייסטר. מה שקרה זה שהשניים נתקלו בנסיעתם בתופעה שמכונה 'קרח שחור', חלקת כביש קפואה ומכוסה בשכבה בלתי נראית של קרח. הטנדר החליק, חלקו האחורי הסתובב ונפל לתעלה בצד הכביש והתנופה גרמה לכלי הרכב להתהפך על צדו.

עוד בנושא:
נס בארה"ב: התינוקת שנולדה פעמיים
לא להאמין: איך הגיעו 40 סכינים לתוך בטנו של האיש הזה?
מתי מכה בראש עלולה לסכן חיים?

מייסטר הועף הצדה, ראשו פגע וניפץ את שמשת הזכוכית והמומנטום גרם לשארית גופו לעוף בחוזקה דרך החור בשמשה, שזה עתה נפער במקום שבו פגע ראשו. "אני זוכר הכל", אמר ברוק מייסטר בראיון לאתר Inside Edition, "הראש שלי עבר דרך השמשה. הייתי חגור בחגורת בטיחות אבל מחצית מגופי היה מחוץ לחלון. אני זוכר דם נוזל במורד הפנים שלי".

עוד באותו נושא

ארה"ב: רופאים הצליחו להשיב לחיים אדם שקפא למוות

לכתבה המלאה

ניתוק מוחלט של הגולגולת מעמוד השדרה

למרות הפציעה הקשה, ברוק חשב שאולי הוא יצא מהתאונה יחסית בסדר. "הצוואר שלי כאב, אבל רציתי לקום. למרבה המזל החבר שלי לא נתן לי להתרומם והחזיק אותי עד שהפרמדיקים הגיעו". ייתכן שהריתוק הידידותי הזה הוא בדיוק מה שהציל את חייו של ברוק, משום שמה שהם עוד לא ידעו בשלב הזה זה שהפציעה שלו כללה ניתוק מוחלט של הגולגולת מעמוד השדרה.

פציעה זו, שידועה גם בכינוי "עריפה פנימית" הוגדרה על ידי המנתח של מייסטר כ"קטלנית באופן אוניברסלי". כלומר, שכמעט לא ידועים מקרים שבהם ניתן לשרוד אותה. ככל הנראה, התושייה של חברו של מייסטר שמנע ממנו לעמוד לאחר הפגיעה היא מה שעשה את ההבדל ומנעה את הפיכת הפציעה לקטלנית גם הפעם. "פרק הזמן המסוכן ביותר עבורו היה אותן דקות לאחר התאונה שבהן הוא היה נתון בשטח ללא תמיכה לראש, כמו בובה עם ראש מתנדנד", אמר ד"ר כשיף שייק, מנתח מוח בבית החולים סאות' בנד באינדיאנה, שהיה זה שטיפל במייסטר.

פרמדיקים מפנים פצוע על אלונקה. ShutterStock
להגיע לביה"ח בחיים אחרי פציעה כזאת זה מאוד נדיר. פרמדיק מקבע צוואר של פצוע לפני פינוי/ShutterStock

"להגיע לבית החולים בחיים לאחר פציעה כזאת זה מאוד נדיר. עבור אלה שכן מצליחים להגיע להגיע בחיים, סיכויי ההישרדות משתפרים משמעותית", אמר הרופא. למזלו של מייסטר, הפרמדיקים הצליחו לקבע היטב את ראשו וגופו ולהוציא אותו מהרכב הפגוע על אלונקה ומשם הישר לבית החולים. בכך הוא הפך לחולה השני בהיסטוריה שהגיע לבית החולים בחיים עם פציעה מסוג זה.

צוות של מנתחים ונוירולוגים עבדו יחד בחדר הניתוח כדי לחבר בחזרה את גולגולתו של מייסטר לעמוד השדרה שלו בעזרת ברגים ומוטות מתכת. לאחר מכן, הוא היה נתון בקיבוע צווארי במשך חודשים ארוכים ועבר פיזיותרפיה מפרכת. חצי שנה לאחר התאונה מייסטר עדיין סובל מכאבים, אך הוא הצליח להשיב לעצמו 50 אחוזים מטווח התנועה בצוואר. "נלחמתי על חיי ויש ימים שאני מרגיש שאני עדיין נלחם. זה היה מאוד מפחיד ואני פשוט אסיר תודה להיות פה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully