וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ואחרי שתאהבו לראות: הטיפולים החדשניים שמנצחים כתמי פיגמנטציה

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף Biofor, בשיתוף Biofor

6.8.2018 / 7:48

אבחון נכון, שימוש מדויק בתכשירים וטיפולים משלימים בטכנולוגיות חדשות יכולים להועיל מאוד בשיפור הפיגמנטציה בעור ולתרום למראה ולביטחון העצמי של כל אחד ואחת. הכירו את סוגי הטיפולים שמספקים תוצאות בשטח

פגימנטציה בעור. ShutterStock
תופעה מטרידה, אבל ניתנת לטיפול. עור עם כתמי פיגמנטציה/ShutterStock

אחת מתופעות העור המטרידות ביותר היא הופעת כתמי פיגמנטציה - כתמים שנוצרים בשל שינויים הורמונאליים, כתוצאה מהשמש ועם התבגרות העור. לפיגמנטציה השפעה שלילית על הדימוי העצמי ומחקרים הוכיחו כי מדובר בפגם שעשוי לפגוע בביטחון.

בישראל, בה השהייה תחת השמש היא חלק בלתי נפרד מאורח החיים, רבים סובלים מפיגמנטציה באזורים רבים בפנים וגם בגוף. רונית שגב, ביולוגית, חוקרת עור ומייסדת חברת הקוסמטיקה Biofor, מציינת שעם הטכנולוגיה והידע שקיים כיום, גורמים מקצועיים בהחלט יכולים לטפל ביעילות בכתמי עור. "היווצרות כתמי עור הוא תהליך שנובע מייצור מוגבר של פיגמנט המלנין", מסבירה שגב. "הפיגמנט נוצר בתוך תאים בעומק העור, הנקראים מלנוציטים, ומועבר אל שאר תאי העור. לעיתים, מלנוציטים באזורים שונים בעור מייצרים כמות רבה יותר של פיגמנט ובאזורים אלה נראה כתמים".

לדברי שגב, קיימים גורמים שונים המאיצים את ייצור המלנין שכתוצאה ממנו נוצרים כתמי העור. "חשיפה מרובה לשמש וגורמים הורמונליים כגון שימוש בגלולות למניעת הריון, תקופת ההיריון, טיפולי פוריות, שימוש בהתקנים מסוימים למניעת הריון, וגם סטרס בעור מאיצים את ייצור המלנין וכתוצאה מופיעים כתמים".

סוג הטיפול קובע

כאמור, קיימים סוגים שונים של כתמי עור (גיל, הריון, שמש וכדומה) ולכן, נדרש טיפול ייחודי לפי סוג הכתם, זאת לאחר אבחון מקצועי של סוג הכתם וסוג העור. "יש צורך להתייחס לטיפוסי העור השונים כאשר מתאימים טיפול", מסבירה שגב. "הרבה פעמים, בטעות, מטפלים בהם כאילו הם דומים ומתאכזבים מהתוצאות. לעיתים מדובר בכלל בתערובת של מספר סוגי כתמים. למשל, כתמי גיל לצד כתמים שנוצרו בלידות והתכהו בחשיפות לשמש. רוב הפיגמנטציות הן מעורבות, מורכבות ממספר סוגי כתמים ויש צורך להתאים טיפול לכתמים מעורבים".

מקלפים את הכתם

תהליך הטיפול בפיגמנטציה משתנה ממטופל למטופל כאשר, לפי שגב, ניתן לחלק את הטיפול לקרמים המיועדים לשימוש הביתי, שמקלפים ומסירים תאים שמכילים פיגמנט רב, לצד קרמים שמפחיתים ייצור פיגמנט ולעיתים שתי הפעולות הללו מוצעות בקרם אחד.

עוד באותו נושא

שאלנו 5 קוסמטיקאיות איך הן שומרות על העור שלהן

לכתבה המלאה
קרם פנים. ShutterStock
לבחור את התכשירים הנכונים. אישה מורחת קרם/ShutterStock

"מרכיבים מקלפים לדוגמה, הם חומצות אלפא ובתא הידרוקסי, רטינול, חומצה אזלאית בריכוזים מסוימים. מרכיבים מדכאי מלנין הם לדוגמה חומצה קוג'ית, ארבוטין וגם החומצה האזלאית. לכל סוג עור, גוון עור וסוג כתם ישנו ההרכב הנכון לו ביותר ותוכנית השימוש המתאימה".

תהליך קילוף המבוצע בקליניקה הוא פעולה משלימה לשימוש בתכשירים הביתיים, כאשר מדובר או בפילינג או בשימוש בטכנולוגיית IPL.

"IPL זהו טיפול בהבזקי עור מהירים - Intense Pulse Light. במהלכו, האור נבלע בפיגמנט, נוצר חימום שגורם להרס מבוקר ומדויק באזורי הכתמים ובהמשך התבהרות. חשוב שהקילוף יותאם לסוג ולגוון העור וגם לאופי הפיגמנטציה. "פילינג בינוני-עמוק, כגון TCA, מתאים לבהירי עור ולכהי עור הוא עשוי לגרום לסטרס בעור שיחמיר את הפיגמנטציה. לכן האבחון המקצועי כה חשוב להצלחה".

הבהרה עם תוצאות בשטח

טיפולי ההבהרה השתכללו עם השנים, בעיקר הודות לידע הרב המצטבר במכוני קוסמטיקה והשכלה מתקדמת על בעיות אסתטיות נפוצות ושימוש יעיל בחומרים פעילים ומרוכזים. "חשוב לבחור באשת המקצוע הנכונה המשתמשת בתכשירים הנכונים. גם בתחום התכשירים המצויים במכוני הקוסמטיקה יש מגוון מותגים, פעילים יותר ופעילים פחות.


"אצלנו בביופור ישנו מאגר של אלפי תמונות לפני-אחרי הטיפול בפיגמנטציה עם תכשירים טיפוליים מקצועיים. והתוצאות מרשימות. בחלק מהמקרים יש צורך בטיפול משמר לאחר השגת התוצאות, בחלק לא. גם לשאלה הזאת, האם יש צורך בטיפול משמר, ואיזה - אפשר לתת תשובה רק עם ידע וניסיון".

אין ספק שעד לאחרונה הטיפול בפיגמנטציה היה מתסכל, אבל בשנים האחרונות הפתרונות והידע בתחום משיגים ביחד אצל אנשי המקצוע הנכונים תוצאות ניכרות לעין ואפילו תוך מספר חודשים. שימוש מדויק בתכשירים הנכונים יכול להועיל מאוד בשיפור הפיגמנטציה בעור ולתרום למראה ולביטחון העצמי של כל אחד ואחת.

לאתר ביופור

לאיתור קוסמטיקאית מומלצת

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף Biofor, בשיתוף Biofor

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully