וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוטפים ללא הפסקה: האם יש דרך להזיע פחות?

מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה, מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה

10.10.2018 / 7:23

כולם מזיעים ולעתים לא משנה אם חם או קר בחוץ, אי אפשר להתחמק מזה, אבל יש אנשים שמזיעים כל כך הרבה שזה פוגע להם בתפקוד. ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, עם כל הפתרונות הרפואיים

ShutterStock

אף אחד לא אוהב להזיע, אבל בעוד שאצל רוב האנשים מדובר באי נעימות בלבד, יש אנשים שזיעה מנהלת את חייהם ופוגעת בתפקוד היומיומי שלהם. הזמנו לאולפן וואלה! News את ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, כדי לשמוע על הפתרונות הרפואיים להזעת יתר.

הזעת יתר מוגדרת כאשר אדם סובל מהפרעה בתפקוד היומיומי כתוצאה מהזעה. "כולם פה מזיעים", מסבירה ד"ר אקרמן, "הזעת יתר מוגדרת כאשר זה מפריע לתפקוד השוטף - מפחדים ללחוץ את היד, לא יכולים ללכת עם כפכפי גומי, לא יכולים ללבוש בגדים בצבעים מסוימים ועוד. ד"ר אקרמן מסבירה כי יש הרבה גורמים להזעת יתר - ממחלות אנדוקריניות ועד מתח - אבל במרבית המקרים הסיבה כלל אינה ידועה.

אז איך מטפלים? ראשית, קיימים תכשירים הקרויים דיאודורנטים, אבל הם מכילים רכיבים רפואיים פעילים שמטפלים בבעיה. קיים גם מכשיר שעשוי לפתור את הבעיה באמצעות שימוש ביונים חשמליים, וישנם גם מכשירים שעושים שימוש בטכנולוגיה של גלי רדיו.

להזעת יתר קיים גם טיפול ניתוחי, שהוא יעיל מאוד אבל יש לו המון תופעות לוואי. "אחת מתופעות הלוואי הכי שכיחות היא הזעת יתר מפצה - מתחילים להזיע במקום אחר לגמרי שאין לנו דרך לצפות באיזה מקום זה יהיה ולפעמים זה מקום שלא ניתן לטיפול". טיפול נוסף הוא הזרקה של חומר ממשפחת הבוטוליניום. לדברי ד"ר אקרמן, מדובר בטיפול פשוט ויעיל שמשנה את איכות החיים של המטופלים, ומחזיק מעמד מעל חצי שנה.

מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה, מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה
  • עוד באותו נושא:
  • הזעת יתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully