וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישו השתמש בשמן קנאביס בשביל נסי המרפא שלו?

9.7.2018 / 0:49

אלו שהיו עדים לתכונות המרפא שלו חשבו שהם היו עדים לנס גדול, אבל העיתונאי וההיסטוריון דויד בינסטוק חושב אחרת: "הקנאביס היה זמין לשימוש באותם זמנים, ישו בעצמו השתמש בו"

הטריילר לסרט Son of god - סיפורו של ישו/אתר רשמי

בסרטון - הטריילר לסרט "Son of god"

האם ישו השתמש בשמן הקנאביס כדי לחולל את הניסים שלו ולרפא אנשים? בברית החדשה אפשר למצוא המון סיפורים על ניסים רפואיים שבוצעו על ידי ישו, אולם דויד בינסטוק, היסטוריון קנאביס ועיתונאי, מעריך ששמן קנאביס הוא זה שעומד מאחורי הניסים הללו. בראיון ל"דיילי סטאר" אמר בינסטוק: "הממצאים ההיסטוריים מראים שהקנאביס היה זמין לשימוש באותם זמנים. אנשים ידעו איך לגדל אותו ולנצל את היתרונות הרפואיים שלו".

"אין הבדלים בין היעילות של שמן הקנאביס היום לבין הזמינות שלו לאנשים בימים של ישו - זה פשוט עניין של איך אתה משתמש בו ומורח אותו על העור שלך", הוסיף בינסטוק, "ישו בעצמו היה מורח שמן, ואם זה היה שמן קנאביס, אז הוא בהחלט השתמש בו. חלק מהזרמים בדתות באותם זמנים לא הבינו את האופן שבו הוא עובד, והם חשבו שמדובר בניסים".

עוד בנושא
נחשפו ממצאים מדהימים ששופכים אור על צליבתו ומותו של ישו
הבשורה שתוביל לקריסת הנצרות? כתב קודש עתיק טוען שישו כלל לא נצלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם גם ישו השתמש בקנאביס?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמובן שהטענות הללו נתונות לוויכוח בקרב כמה מלומדים שטענו שההשפעה של הקנאביס קטנה הרבה יותר ממה שבינסטוק טוען. פרופסור ג'ון מוסלמאן טוען ש"השמן הזה כל כך חלש, שלא הייתי רוכש אותו בכלל". לעומתו, כריס בנט, מחבר הספר "סקס, סמים, אלימות והתנ"ך", תומך בטענות של בינסטוק: "השימוש הרפואי בקנאביס באותה תקופה נתמך על ידי ממצאים ארכיאולוגים. השמן הזה גם הפך את ישו למשיח".

בברית החדשה מתואר כיצד ישו ריפא אנשים עם בעיות ראייה, אפילפסיה (שנתפסה אז כדיבוק) והפרעות דומות נוספות. לרוב, הריפוי נעשה בעזרת משיחת שמן קדוש מסוג מסויים - וישנה אפשרות גבוהה מאוד שמדובר בשמן קנאביס שהוזכר בברית הישנה.

ND הסנאט הקנדי אישר לגליזצית קנאביס ובכך הפך את קנדה לראשונה מבין מדינות G-7 שאישרו את המהלך. רויטרס
סבירות גבוהה שהקנאביס הגיע מהיהדות/רויטרס

על פי המגזין "קאנה", ההנחה הזו מתחזקת על ידי הפרופסור למיתולוגיה קלאסית קארל פי רק, מאוניברסיטת בוסטון, שחקר במשך שנים את תפקידם של חומרים פסיכואקטיבים כמו קנאביס, פטריות פסיכואקטיביות, LSD ואחרים שמשתמשים בהם במנהגים דתיים וחוויות רוחניות. על פי המחקרים שלו, הוא אמר שיש סבירות גבוהה שהקנאביס הגיע מהיהדות ושהשימוש של הדת בצמח המשיך את דרכו בנצרות.

לפי התאוריה שלו, היהודים השתמשו בקנאביס בחלק מהריטואלים הדתיים שלהם, השימוש בשמן הפך למסורת חשובה ביהדות ועבר בירושה עד הולדת ישו. לדבריו, ישו כנראה שילב את השמן שנגזר מקנאביס בטקסים הרוחניים שלו ולמעשה משיח (באנגלית Christ) הוא לא שם משפחתו כי אם נגזר מהשמעות של המילה משח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully