וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממוקד, יותר בטוח: התקדמות בטיפולי הקרנה לחולות בסרטן השד

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף אסותא, מערכת וואלה! NEWS בשיתוף אסותא

3.10.2018 / 8:16

מכשירי הקרנה מדויקים יותר, עם מערכות אופטיות מובנות להתאמה טובה יותר לאנטומיה הייחודית של כל מטופלת, מאפשרים לנשים המתמודדות עם סרטן השד לקבל טיפול מדויק יותר

מאיץ קווי לטיפול בסרטן שד. אסותא,
להפוך את הטיפול בסרטן לקל יותר. המאיץ הקווי החדש/אסותא

עבור נשים שחולות בסרטן השד, טיפולי ההקרנה הם אחד החלקים החשובים בתהליך. מדובר בטיפולים מורכבים, הניתנים כל יום למשך 3-6 שבועות. למרבה המזל, עולם הרפואה לא מפסיק להתקדם ולחפש דרכים להפוך את המלחמה בסרטן ליעילה וגם לקלה יותר, וזה נכון גם לטיפולי הקרנות. המחלקה האונקולוגית בבית החולים אסותא רמת החייל הצטיידה רק בחודש שעבר במאיץ קווי חדיש, מהמתקדמים ביותר בעולם, שמאפשר למטופלות לקבל טיפולי הקרנות תוך דיוק רב יותר במתן מנת הקרינה.

"למאיץ החדש יתרון משמעותי במיוחד בטיפול בנשים עם סרטן השד", מסביר ד"ר רפאל פפר, אונקולוג בכיר, מומחה ברדיותרפיה ומנהל המחלקה האונקולוגית באסותא. לדבריו, המאיץ החדש "מאפשר לנו לתת מענה טוב יותר לנשים בעלות מבני גוף שונים, ומקל על התמודדות עם אתגר התאמת אזור הטיפול בזמן אמת. דיוק זה חיוני במיוחד כאשר מקרינים את השד השמאלי שממוקם קרוב ללב. המאיץ כולל רכיב שעוקב אחר צורת גוף המטופלת באופן אוטומטי, דבר המאפשר לטפל בסרטן שד ביעילות רבה יותר". ד"ר פפר מוסיף כי לצד הטיפול בחולות סרטן השד, ניתן להשתמש במאיץ גם לטיפול בגידולים בגפיים ובטיפולים ממוקדים.

אותו טיפול - שיטה קלה יותר

"הטיפול עצמו לא שונה, אבל השיטה שבה הוא עובד קלה יותר למטופלות ומדויקת יותר עבור הצוות המטפל"

ד"ר יונינה טובה, ראש תחום השד ביחידת הרדיותרפיה במכון האונקולוגי באסותא, הרחיבה לגבי חשיבות הרחקת הקרינה מהלב בטיפול בחולות סרטן שד ואמרה כי "יש לנו יתרון על המחלה במקרים של סרטן שד, משום שהשד הוא איבר חיצוני ואנחנו יכולים לתת את הקרינה בזוויות שמאפשרות לטפל בשד בלי שהקרינה תחדור לתוך הגוף. כאשר נדרש להרחיק את הלב מאזור הקרינה אנחנו מבקשים מהמטופלות לעזור לנו בעזרת נשימות עמוקות שמרחיקות את הלב מהצלעות, כדי לתת לנו טווח תנועה טוב יותר מבלי להסתכן שהקרינה תתקרב ללב". היא הוסיפה כי "במאיץ החדש יש לנו דרך יותר יעילה לעקוב אחר תנועת החזה בעזרת מעקב אחר צורת הגוף באזור החזה. הטיפול עצמו לא שונה, אבל השיטה שבה הוא עובד קלה יותר למטופלות ומדויקת יותר עבור הצוות המטפל, והטיפול היומי קצר יותר".

ד"ר טובה אמרה עוד כי טכניקות מתקדמות נוספות היום מאפשרות מתן מחזורי טיפול קצרים יותר, שמסייעים להחזיר את המטופלות לשגרת חיים מהר יותר. התקדמות נוספת בתחום טיפולי קרינה בסרטן השד שאסותא מציעה היא הקרנה חד פעמית שמבוצעת כבר במהלך הניתוח, וחוסכת למטופלת שבועות ארוכים של טיפולי הקרנות. אפשרות זו מתאימה לחתך נשים מסוים, ולהן ניתן לתת את הקרינה במהלך ניתוח הלמפקטומיה, כריתת שד חלקית, ולרב תהליך זה מחליף את הצורך בטיפול קרינה סטנדרטי יומיומי".

מאיץ קווי לטיפול בסרטן שד. אסותא,
ההבדל העיקרי נעוץ בנוחות השימוש. טיפול במאיץ הקווי החדש/אסותא

ד"ר דפנה לוין, פיזיקאית ראשית באסותא רמת החייל, מסבירה: "ה-Varian TrueBeam, המאיץ החדש, כולל שדרוג של אמצעי ההדמיה שמורכבים עליו. המערכת החדישה מאפשרת לטכנאים לבצע את הטיפול באופן מהיר ומדויק יותר. עם זאת היא הדגישה כי איכות הטיפול הרפואי במאיצים הקודמים הייתה מצוינת. "ההבדל העיקרי נעוץ בנוחות השימוש במאיץ, שמאפשרת לייעל את הטיפול עצמו ואת השירות הרפואי שאנו יודעים לתת", אמרה ד"ר לוין.

למרות היותו של אסותא בית חולים פרטי, כל הטיפולים במחלקה האונקולוגית, לרבות טיפולי כימותרפיה, טיפולים ביולוגיים וטיפול אימונותרפי חדיש, ניתנים במסגרת הרפואה הציבורית ובאמצעות טפסי התחייבות של קופות החולים. המכון נמצא בחזית הטכנולוגיה, עבר תהליך של אקרדיטציה בינלאומית ומוכר כמרכז מצוינות בינלאומי.

לעוד מידע על המערכת החדישה לחצו כאן

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף אסותא, מערכת וואלה! NEWS בשיתוף אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully