וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פתרונות לבעיות שיכולות להרוס לכם את החופשה בקיץ

מערכת וואלה! News בשיתוף פריגו

19.7.2018 / 11:12

עבדתם קשה כל השנה, חסכתם ותכננתם את החופשה המושלמת? עכשיו כל מה שנשאר זה לוודא ששום דבר לא יהרוס לכם אותה. כך תיערכו מראש ותגנו על עצמכם מהבעיות הכי נפוצות שיכולות להחריב את הנופש הבא שלכם

חופשה האיים המלדיביים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אל תיתנו לדבר להרוס את הרגע המושלם הזה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

שמש, חוף ים אקזוטי, רוח מלטפת ורחש הגלים - אין שום דבר שיכול להרוס את הרגע המושלם הזה שאתם מדמיינים כבר חודשים - או כך לפחות אתם חושבים. האמת היא שבייחוד בתקופת הקיץ יש המון דברים קטנים אבל מבאסים במיוחד שיכולים להחריב גם את החופשה המושלמת ביותר ולפורר את כל התוכניות הגדולות שבניתם בדמיון שלכם ברגעי הייאוש בעבודה.

אז מה עושים? החדשות הטובות הן שכל מה שאתם צריכים לעשות כדי לברוח מהאיומים הגדולים ביותר של הקיץ זה פשוט לפתח קצת מודעות אליהם, להיערך מראש ולדעת איך לטפל בהם ביעילות כאשר הם מופיעים. אז כשאתם מכינים את המזוודה עם כל מה שאתם צריכים בשביל הנופש האולטימטיבי, הנה עוד כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

1. עקיצות יתושים

עקיצות יתוש. ShutterStock
יכול להפוך חופשה חלומית לסיוט. נער עקוץ/ShutterStock

כן, המעופפים הטורדניים, או ליתר דיוק הנקבות שהן למעשה אלה שעוקצות אתכם - יכולות להפוך כל חופשה לסיוט מתמשך. אם אתם מתכננים לטוס למקום שטוף שמש, עם לחות גבוהה ובקרבת מקורות מים גדולים - אתם בסכנה משמעותית לתקיפה מסיבית של יתושות שצמאות לדם. יש גם דברים שגורמים ליתושות להימשך אליכם יותר מאחרים, לרבות צריכה מופרזת של אלכוהול, שרבים חוטאים בה בחופשה, הזעת יתר, חום גוף גבוה מהרגיל וגם דברים שלא בשליטתנו כמו היריון ועודף משקל.

מה אפשר לעשות?
מלבד העצה הברורה של הצטיידות בתכשיר דוחה יתושים גם בחופשה, יש כמה דברים קטנים שיעזרו להרחיק את היתושות מכם. שימוש במאווררים מקשה על התעופה של היתושות, כמו גם לבישת בגדים לבנים וארוכים. בגדים אלו גם יכסו שטחים נרחבים יותר של הגוף, יקשו על היתושה לתקוף אתכם וגם יפחיתו את הסיכוי שתבחין בכם מפני שהעיניים שלה מורגלות להבחין בחפצים כהים יותר.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

קיץ חם: איך לשמור על כפות הרגליים?

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף פריגו

2. כוויות שמש

כווית שמש. ShutterStock
מגבירה משמעותית את הסיכון לסרטן העור ולהזדקנות מהירה יותר של העור. כווית שמש/ShutterStock

בייחוד בחופי תל אביב מקובל מאוד לראות תיירים שבאים ממדינות הקור ושורפים את עצמם כשם שהיו בשר על הגריל. אולי תחשבו שמיותר לציין שחשיפה ממושכת לשמש מגבירה משמעותית את הסיכון לסרטן העור ולהזדקנות מהירה יותר של העור, אבל מתברר שלא מעט אנשים לא לוקחים את הדברים האלה בחשבון כשהם יוצאים לחופשות ורובצים במשך שעות ארוכות מול השמש הלוהטת.

מה אפשר לעשות?
כמובן שהפיתרון המתבקש הוא להצטייד במקדם הגנה, אבל גם אותו חשוב לדעת כיצד לבחור. הרבה מאוד אנשים בוחרים להשתמש במקדם הגנה בספריי, מכיוון שהוא נוח יותר, אבל זה עלול להיות בעייתי. הרבה אנשים שבוחרים בהם בדרך כלל משתמשים בכמות קטנה יותר מאלו שמשתמשים בקרם. לכן, גם אם אתם רוכשים תרסיסי התזה, מומלץ לשים על הגוף קצת יותר ממה שאתם חושבים שיספיק.

בנוסף, בין אם אתם משתמשים בספריי או בתחליב, חשוב מאוד לזכור להימרח שוב אחרי הכניסה למים ובתדירות המצוינת בהוראות לצרכן המפורטות על גב התכשיר שבחרתם.

3. פטריות ברגליים

טיפול רפואי ברגליים. ShutterStock
שילוב של לחות והרגלי היגיינה לא מספיק טובים/ShutterStock

אחת הדרכים להידבק בפטרת ברגליים קשורה, איך לא, להרגלי היגיינה. ניתן להידבק בפטרייה במקלחות ציבוריות, בריכות שחייה ומכוני כושר. השילוב בין ריבוי אנשים לבין סביבה לחה יוצר את הסביבה מושלמת לשגשוג הפטריות הידועות לשמצה. הפטרייה עלולה לפגוע בכף הרגל , לגרום לעור אדום ומגורה ואף לגרום לגרד.

מה אפשר לעשות?
חשוב להבין שהמניעה היא המרכיב החשוב ביותר. מומלץ שלא לוותר בשום מצב על כפכפים או נעליים כשהולכים בבריכה או במלתחות ציבוריות. אם כבר נדבקתם בפטרייה, מומלץ לטפל בה.

4. תשישות חום ומכת חום

תל אביבים מצטננים במהלך השרב בים, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
הימנעו מחשיפה ממושכת לחום והיעדר שתייה מספקת של מים/ראובן קסטרו

תשישות חום (Heat Exhaustion) היא תגובה של הגוף לטמפרטורות גבוהות והיא עלולה לכלול תסמינים כמו סחרחורת, כאבי ראש ואפילו התעלפות, כל זאת בשל עלייה בחום הגוף. במקרים קיצוניים היא עלולה להתפתח למכת חום שנגרמת מפגיעה במנגנון וויסות החום של הגוף כתוצאה מחשיפה ממושכת לחום והיעדר שתייה מספקת של מים.

מה אפשר לעשות?
הכלי החשוב ביותר שיעזור להימנע מהתופעות המבהילות האלו הוא פשוט הגברת המודעות אליהן והבנת החשיבות שבהישמרות מפניהן. מומלץ להקפיד, בייחוד בימים חמים מאוד, על בגדים קלילים ודקים שיאפשרו לנדף את הזיעה ביעילות, לחבוש כובע בחשיפה ממושכת לשמש ולשתות כמויות גדולות של מים - גם כשלא מרגישים צמאים.

5. שפשפת

רגל על רגל. ShutterStock
לבשו בגדים אווריריים/ShutterStock

שפשפת נגרמת מחיכוך עור באזור עם קפלים, לכן היא שכיחה במפשעות, קפלי בטן, קפלי שדיים ובתי שחי. שפשפות גורמות לאדמומיות, אי נוחות ולעתים גם לתחושת צריבה ולעיתים מעורבת בהן גם פטריה.

מה אפשר לעשות?
קודם כל חשוב להקפיד לייבש היטב את הגוף לאחר כל רחצה במקלחת, בבריכה או בים. מומלץ ללבוש בגדים אווריריים שלא "יכלאו" את הלחות בפנים ולהימנע משפשוף של הבגדים על הגוף. ניתן לטפל עם תכשירים לטיפול בשפשפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully