וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור העצוב על האיש שהורד מטיסה כי הסריח, ואז הוא מת

3.7.2018 / 10:42

הסיפור הזה נשמע אולי מעט הזוי בהתחלה אבל כשנכנסים לעומקו מתחילים לקבל מושג מה באמת קרה שם ואיך זיהום אחד פשוט יכול לגרום לכל כך הרבה נזק לחולה, ומסתבר שגם לאחרים

אילוסטרציה. ShutterStock
"זה היה כאילו הוא לא התרחץ במשך שבועות". טיסה/ShutterStock

בחודש מאי האחרון, טיסה של חברת טרנסאוויה מהאיים הקנאריים לאמסטרדם הייתה צריכה לערוך נחיתת חירום בפורטוגל בגלל נוסע שריח הגוף שלו הטריד את הנוסעים האחרים וגרם להם להתלונן על כך בפני הדיילות. המטוס נאלץ לנחות כאמור בדרך ליעד, אבל המשך הסיפור הרבה יותר טראגי. בשבוע שעבר, הגבר בן ה-58 שהורד מהמטוס, אנדריי סוצ'ילין, גיטריסט מוכר מרוסיה, מת בבית החולים אחרי שסבל מחיידק טורף שגרם לו למעשה להיאכל מבפנים.

הסיפור, שהחל כאמור לפני כחודש, אולי נשמע מעט הזוי, אבל מסתבר שריח הגוף של הנוסע היה כה מחריד עד שמספר נוסעים התלוננו על כך לצוות. הדיילות שניגשו אל סוצי'ילין הציעו לו לגשת לבית השימוש במטוס על מנת להתרענן אך ללא הצלחה. "זה היה כאילו הוא לא התרחץ במשך שבועות", העידו נוסעים על הטיסה, "חלק מהנוסעים אפילו קיבלו בחילה והקיאו".

המצב הידרדר במהירות

בפוסט שפרסמו הגיטריסט ואשתו אחרי הנחיתה הם טענו כי ביקשו עזרה רפואית כבר בעת שהותם בספרד אך הרופאים טענו בתוקף שמדובר בזיהום סטנדרטי שהוא חטף ככל הנראה בעת שהותו בחוף. אחרי הנחיתה סולצ'ין נלקח לבית חולים בפורטוגל ומצבו החל להידרדר במהירות והוא אובחן עם נמק ברקמות. הרופאים קיבלו החלטה להרדים ולהנשים אותו כדי למנוע כשל רב מערכתי של האיברים. למרבה הצער הוא לא התעורר מהתרדמת ומת לבסוף ב-25 ביוני.

לא ברור איך סוצי'לין הגיע למצב של נמק הקרוי בלועזית נקרוזה. מדובר על מצב של מוות תאים ברקמה באופן בלתי מתוכנן כתוצאה מטיפול לקוי בפצע, זיהום, מניעת חמצן או דלקת כרונית, שגורם שינויים מבניים ברקמה ובאיבר הפגוע. מוות התאים מתרחש בעוד האדם בחיים. בסביבות של חוף ים, פציעה על ידי אלמוגים למשל יכולה לגרום לחיידקים ימיים להיכנס לגוף, שם הם משגשגים בתנאים אנאירוביים, ופוגעים באספקת הדם לרקמות בגוף, שבתורם גורמים לריקבון.

תהליך זה מייצר ריח חזק מאוד ואת הרקמה המתה אומנם לא ניתן להציל, אבל אם הנמק נתפס מוקדם מספיק, ניתן לעצור את התפשטות החיידקים. למרבה הצער גילוי מוקדם של נמק מסוג זה הוא לא פשוט מפני שבתחילה הוא יכול להיתפס כמו כל זיהום רגיל. במקרה של סוצ'ילין, חלון ההזדמנויות פוספס גם כן והחיידקים התפשטו ללב, לכליות ולריאות.

איך מזהים זיהום חמור?

נמק רקמות שכזה הוא די נדיר - דו"ח משנת 2006 ציין כי השכיחות העולמית היא מקרה אחד לכל 100 אלף אנשים מדי שנה, אם כי זה משתנה לפי אזור. הסטטיסטיקה גם הופכת גבוהה יותר בקרב חולים עם מערכת חיסונית חלשה, השמנת יתר וסוכרת, כמו גם אצל אנשים שמשתמשים בסמים דרך הזרקה.

על פי מומחים, הדבר הטוב ביותר שצריך לעשות במקרה של פציעה הוא לשמור על הפצע נקי וחבוש, ולהיות ערים לסימפטומים שכן הריח החזק מגיע בשלבים מאוחרים יותר. סימן ההיכר הכי ברור של נמק הנגרם מחיידק טורף הוא שהפצע כואב הרבה יותר ממה שחומרו נראית לעין. ככל שהזיהום מתקדם העור נעשה מתוח ודהוי (כמו חבורה), והחולים עלולים לסבול מלחץ דם נמוך ובלבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully