וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש דרכים שיעזרו לכם לנצח את השמש הלוהטת של יולי-אוגוסט

וואלה! NEWS בשיתוף סקין גארד, וואלה! NEWS בשיתוף סקין גארד

30.7.2018 / 7:58

בקיץ אנחנו מבלים בחוץ הרבה שעות והילדים חשופים לסכנות הקרינה. התעייפתם מהמאבק המייגע לגרום להם לשתות או להימרח? תהיו קצת יותר מתוחכמים. קבלו כמה טיפים שישמרו עליהם מפני הקרינה וישמרו עליכם רגועים ונינוחים

ילדים משחקים בבריכה. ShutterStock
ישנן מספר דרכים שבהן ניתן להקטין את החשיפה לקרינת השמש המסוכנת/ShutterStock

הקיץ מביא איתו שפע של הזדמנויות לבילויים משפחתיים. בחלוף מזג האוויר בלתי הצפוי של החורף והאביב, עם השבתות השמשיות הראשונות כולנו שמחים לחזור ולפקוד את חופי הים, הבריכות, מסלולי הטיולים ועוד. אבל השהות בחוץ תחת השמש הקופחת עלולה להיות גם מסוכנת.

כולנו מודעים היטב לסכנות שטמונות בחשיפה לשמש, החל מהתייבשות ומכת שמש ועד לעלייה בסיכון לסרטן העור. לכן, אחת המשימות החשובות של הורים בקיץ היא לזכור להגן על המשפחה מפני החשיפה לשמש, כדי שההנאה מפעילויות הקיץ הרבות והמגוונות תהיה שלמה.

ישנן מספר דרכים שבהן ניתן להקטין את החשיפה לקרינת השמש המסוכנת, הנה המרכזיות שבהן:

להימרח אחרת

מי שניסה לשכנע ילד להימרח כשהוא רואה את הבריכה בעיניים או ניסה להוציא את הבת שלו מהים כדי שתימרח שוב, מבין שזה קרב אבוד מראש. אי אפשר לעצור את המומנטום ואתם יכולים לדבר לעצמכם כי בדיוק עכשיו הם צוללים. טוב, תנשמו רגע, יש פתרון גם לזה.

תנו לילדים רול און של סקין גארד והם כבר ימרחו את עצמם. כן כן, קראתם נכון - ימרחו את עצמם. הרי על מה אתם ההורים חולמים? לא על וילה על הים ולא על טיול קרוואנים מסביב העולם, אתם חולמים על דבר אחד קטן ופשוט: שהילדים יעשו את מה שאתם מבקשים מהם. והנה, יש מקדם הגנה שאחרי שהם יתחילו להשתמש בו כבר לא תצטרכו לבקש. הרול און קטן ונוח, יש לו גולה בקצה כך שכל מריחה היא קלה ונעימה. הוא מותאם לעורם העדין של הילדים, יש עליו דמויות אהובות כמו בוב ספוג, הוא עמיד למים, מכיל ויטמינים והכי חשוב - הילדים מקבלים מקדם הגנה שכיף להם איתו ומתרגלים למרוח את עצמם ולהתגונן מפני השמש. כבר אמרנו, חלום.

ילד מביט במשקפת. ShutterStock
תנו לילד רול און והוא כבר ימרח את עצמו/ShutterStock

הכול עניין של תכנון

טוב, ברור שקיץ זה זמן שמבלים בו בחוץ, אבל לא בכל מחיר. יש שעות שבהן לא מומלץ לצאת החוצה ולהיחשף לשמש, 10:00 עד 16:00 לדוגמה, כי החום בהן פשוט בלתי נסבל. מספיק שתעצרו איתם לרגע במעבר חציה וכבר תהפכו לשלולית. הלחות מקיפה אתכם 360 מעלות, השמש צורבת את העור ופתאום המחשבה ללכת לבריכה, לגינה, לים או לקניון, נראית כמו טעות אחת יותר מדי. רוצים לבלות עם הילדים מחוץ לבית? תכננו את הפעילות בשעות שבן תוכלו גם ליהנות מבלי להזיע.

תחרות שתייה

לא, זאת לא תחרות שתייה שאתם חושבים עליה, אלא להפוך את שתיית המים למשחק. לדוגמה, מי שותה חצי בקבוק בלי לעצור, או מי מצליח לשתות בדיוק עד לקו מסוים באמצע הבקבוק בלי להסתכל עליו. אפשר גם לגנוב רעיון מוצלח ממדריכי הטיולים באשר הם ולשחק עם הילדים את משחק ה"מיקי מאוס" או כל דמות אהובה ומוכרת על הילדים, בהתאם לגילם. חוקי המשחק: הילדים מחזיקים בקבוקים בידיים, כשאתם אומרים "מיקימיקימיקי" הם שותים וכשאתם אומרים "מאוס" הם מפסיקים. לא להאמין עד כמה זה מצליח. להסביר לילדים ששתייה סדירה של מים לאורך כל היום תסייע לגוף שלהם לשמור על מאזן נוזלים בריא ותמנע התייבשות זה קצת מורכב ומעייף, אז יותר פשוט לשחק.

ליהנות ב-24 מעלות

אם רשמתם את הילדים שלכם לקייטנה, שתספק להם מסגרת, אתגר ועניין במהלך חופשת הקיץ הארוכה, כדאי לוודא שלפחות חלק מהפעילויות המתוכננות להם מתקיימות בתוך מבנה מקורה וממוזג. יום שלם בחמסינים של יולי-אוגוסט עלולים להוות עומס חום מוגזם, ועדיף לחלק את שעות הפעילות בחוץ בצורה מאוזנת לצד פעילויות במקום ממוזג, בטח כשמדובר בשעות מהסעיף הראשון. וכן - קניון, ג'ימבורי באולם, סרט בקולנוע ועוד, אלה בדיוק הפעילויות הממוזגות שימנעו מהם להיחשף לשמש.

קניון שבעת הכוכבים, הרצליה. ארז מיכאלי
לחלק את שעות הפעילות בחוץ בצורה מאוזנת לצד פעילויות במקום ממוזג. קניון שבעת הכוכבים בהרצליה/ארז מיכאלי

להתלבש בסטייל

כלומר בסטייל שמתאים לקיץ. לילדים ולצעירים של היום יש חוש אופנה די מפותח, אז נצלו אותו כדי לעשות להם סטיילינג שיגן עליהם. הם רוצים כובע של קבוצת כדורגל אהובה או דמות מסרט? קדימה, תפנקו, תקנו לעצמכם אפילו כובע תואם ותהיו "תאומים" שלהם. תבחרו איתם משקפי שמש מדליקים, תוסיפו לבגד הים גם חולצת ים עם שרוולים מבד מסנן קרינה ותקנו להם בגדים מבדים נושמים וקלים, כדי שלא יזיעו.

וואלה! NEWS בשיתוף סקין גארד, וואלה! NEWS בשיתוף סקין גארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully