וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מריח רע מהפה ואף אחד לא אומר לכם? כך תוכלו לגלות לבד

1.7.2018 / 0:04

אחד מכל ארבעה אנשים סובל מריח רע מהפה כשהוא נושם, אך רובם כלל לא מודעים לכך ולא יכולים להריח זאת בעצמם. קבלו שש שיטות יעילות שיעזרו לכם לאבחן את הבעיה המטרידה

5 עובדות על נשיקות/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון - דברים שלא ידעתם על נשיקות

גם לאנשים עם הפה הכי נקי בעולם יש מיליוני בקטריות בתוכו, כולן עלולות לגרום לריח רע כשאנחנו נושמים, אבל זה בלתי אפשרי להריח ולזהות את זה בעצמנו. מחקר שנערך לאחרנה מצא שאחד מתוך ארבעה אנשים סובלים מריח לא נעים מהפה. "כל אחד יכול לסבול מריח רע מהפה, אפילו אנשים שמצחצחים שיניים באופן אובססיסי ובצורה אינטנסיבית", כך אמר ד"ר הארולד כץ, מומחה לנושא שהוסיף, "אחד הדברים הכי חשובים שאתה יכול לעשות כדי להימנע מריח רע מהפה הוא לשטוף אותו. שתייה מרובה של מים יכולה להקטין את הסיכוי לכך משום שהיא שוטפת את הפה מחלקיקי אוכל בין הצחצוח".

עוד בנושא
נשים נמשכות לריח של גברים שאוכלים את המאכלים הבאים
אילו מאכלים ומחלות גורמים לריח רע מהגוף?

ריח רע מהפה. ShutterStock
סובלים מריח רע מהפה? אפשר לאבחן את זה/ShutterStock

ד"ר הארולד לא הסתפק בטיפ הזה ופירט שש דרכים שבעזרתן אנחנו יכולים לבדוק אם יש לנו ריח רע מהפה.

1. מבחן הכותנה: נגב את החלק העליון של השפה שלך עם חתיכת כותנה ותריח אותה. אם אתה מזהה כתם צהבהב על הכותנה, סביר להניח שיש לך רמה גופריתיות מוגברת שעלולה לגרום לריח לא נעים.

2. מבחן הליקוק: לקק את החלק האחורי של היד שלך. תן לזה להתייבש כעשר שניות ואז תריח את זה. אם אתה מבחין בריח חזק, ייתכן שיש לך בעיה בנשימה משום שרמת המליחות מהלשון שלך הועברה ליד אחרי שהנוזל התאדה.

3. מבחן החוט הדנטלי: שים חום דנטלי בין החלק האחורי של השיניים שלך ותריח אותו. זה עשוי להוות אינדיקציה לניחוח שמגיע מהפה ובמיוחד שיטה טובה להגיע לאיזור נסתר יותר בפה.

גיף ריח רע מהפה. Giphy
אל תתביישו לשאול את דעתם של חברים/Giphy

4. מבחן המראה: הצבע של הלשון שלך עשוי להוות אינדיקציה טובה להאם אתה סובל מריח לא נעים מהפה. באופן כללי, לאלו שיש לשון מחוספסת יותר, סביר להניח שיסבלו מבעיות של ריח רע.

5. מבחן ההתבוננות: תבחן את התגובה של אנשים אחרים כשאתה מקיים עמם אינטראקציה. אם אנשים מתרחקים ממך כשאתה מדבר, סימן שהגיע הזמן לעשות משהו בנושא. הדרך הכי טובה להתמודד עם הריח הכרוני מהפה היא לבקר אצל רופא השיניים שלך או רופא מומחה אחר שיאבחן.

6. מבחן השאלה: אל תתבייש לשאול את דעתו של מישהו שאתה יכול לסמוך עליו (חבר טוב, או אפילו הילדים שלך). תסביר להם איך אתה מרגיש ושאתה דואג שהנשימה שלך עלולה לייצר ריח רע. ותמיד תזכרו: קשה מאוד לאבחן את הריח הזה בעצמכם. בניגוד לריח רע ממקום אחר בגוף, ריח רע מהפה ניתן לאיבחון בעיקר על ידי אנשים שסובבים אותך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully