וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס חשבה שקיבלה מחזור בזמן ההריון. האם זה הגיוני?

28.6.2018 / 7:10

בראיון שנתנה הטניסאית המפורסמת היא סיפרה כי הופתעה מההריון שלה מכיוון שקיבלה מחזור שבוע לפני שבדיקת ההריון הראתה שהיא אכן נושאת ברחמה תינוקת. האם בכלל אפשר לקבל מחזור בזמן ההריון?

סיפור בדקה: האישה שסבלה ממחזור במשך 5 שנים/מערכת וואלה!

בווידאו: האישה שסבלה ממחזור רציף במשך 5 שנים

בתחילת החודש הודיעה במפתיע הטניסאית סרינה וויליאמס על פרישתה מטורניר הרולאן גרוס בשל פציעה. הפרישה מגיעה פחות משנה אחרי לידת בתה של וילאמס, אלכסיס. בראיון שנתנה לאחרונה למגזין InStyle סיפרה וויליאמס שהופתעה לגלות שהיא בהריון כיוון שחשבה שקיבלה את המחזור החודשי שלה שבוע לפני שערכה את בדיקת ההריון, בזמן שהתחרתה בתחרות אוסטרליה הפתוחה.

"היה לי מחזור ממש לפני הבדיקה ועשיתי אותה בגלל שחברות לחצו עלי", סיפרה וויליאמס. "הייתי מופתעת כשראיתי את התוצאה ועוד יותר מופתעת כשהרופא אמר לי שאני בשבוע השביעי", הודתה הטניסאית הבת ה-36.

ולמרות שוויליאמס הייתה בטוחה שהמחזור החודשי שלה הגיע בזמן ההריון, רופאים מבהירים שלא באמת מדובר בווסת הרגילה אלא בדימום שמרחש אצל רבע מהנשים בזמן ההריון. למעשה, ספורטאיות נמצאות בסיכון גבוה לדימום במהלך ההיריון מפני שפעמים רבות האימונים הפיזיים הקשים משפיעים להן על תדירות וסדירות הביוץ.

סרינה וויליאמס חתונה שמלת כלה. vogue magazine, סריקה
הגיע בהפתעה. ויליאמס, בעלה ובתה אלכסיס/סריקה, vogue magazine

"אישה יכולה לדמם במהלך ההריון, אבל לא מדובר בווסת החודשית", הסבירו ד"ר אליזה דוואק, גניקולוגית מיילדת וד"ר לורן שטרייכר, פרופסור למיילדות וגינקולוגיה באוניברסיטת נורת'ווסטרן, ל- DailyMail את הסיבות השונות לדימום נרתיקי אצל נשים בהריון. "מחזור חודשי מתקיים רק אצל נשים בגיל הפריון וכאלה שאינן בהריון", הבהירו. במהלך כל מחזור חודשי רירית הרחם נבנית כדי להיות מוכנה לקליטת העובר. אם אכן יש היקלטות, הרירית הדמית נותרת ברחם מפני שהיא הכרחית לריפוד הרחם ולקליטת ההריון. אם אין הפריה רקמת הדם יוצאת החוצה בצורת וסת חודשית.

איכילוב הריון. ShutterStock
תהליך מורכב. אישה בהריון/ShutterStock

"ביוץ הוא תהליך מורכב שדורש סנכרון וכמויות הורמונים מספקות לכל אחד מהתהליכים. כשזה לא עובד בסנכרון זה יכול להוביל לביוץ לא סדיר או לחוסר בביוץ". כתוצאה מכך הזקיקים בשחלות עלולים להתפוצץ ולגרום לדימום קל. בנוסף גם עליה בכמויות האסטרוגן יכולה לגרום לדימום קל שעשוי לבלבל את האישה. ספורטאיות לעיתים קרובות חוות סוג כזה של חריגה, שנובע ככל הנראה מפעילות פיזית מאומצת. סיבות אחרות לביוץ לא סדיר כוללות את תסמונת השחלות הפוליציסטיות שגורמת לריבוי זקיקים בשחלה.

בנוסף, לדבריהם יכול להיות שהדימום שוויליאמס דיווחה עליו היה דימום השתרשות שכשליש מהנשים חוות בין היום השישי ל-12 אחרי ההתעברות. דימום זה נובע מהתמקמות העובר ברחם האישה אך הוא שונה בעוצמת הזרימה ובצבעו מווסת רגילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully