וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו בטבע": הישראלים שמצאו פתרון לחיידקים בבריכות

12.6.2018 / 10:14

הקיץ היא עונת הרחצה והיא מביאה עימה מלבד החום הבלתי נסבל גם כמה פגעי קיץ בריאותיים. הגדול בהן הוא הזיהומים והכימיקלים המצויים בבריכות השחייה. חברה ישראלית מצאה פתרון טבעי לסינון מי הבריכה. ככה זה עובד

ילדה שוחה בבריכה. ShutterStock
מלאות בכימיקלים. אישה שוחה בבריכה/ShutterStock

הימים המתחממים גורמים לרבים מאיתנו לחפש מקורות קירור חוץ מהמזגן, לכן ישראלים רבים מבלים את שעות הפנאי שלהם בבריכות הפרטיות והציבוריות. מלבד השמש הקופחת שעלולה לסכן את הבריאות שלכם בזמן השהות במים, יש עוד סיכון אחד מאוד גדול והוא הכימיקלים והחיידקים בבריכות. במרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אחד מגופי בריאות הציבור החשובים בעולם, פרסמו לפני כחודש דו"ח עם ממצאים עגומים לגבי מצב הזיהומים בבריכות.

בין השנים 2000-2014 תועדו במרכז 493 מקרי התפרצות של מחלות שהמוקד שלהן היה בריכות או מקווי מים לרחצה, שהובילו לתחלואה של למעלה מ-27 אלף בני אדם ולמותם של שמונה. 94 אחוזים ממקרי התחלואה שבהם הצליחו להתחקות אחר המקור, היו עקב זיהום חיידקי במים, ואילו בשאר האשם היה בכימיקלים במים.

חשוב לדעת כי מעבר לריח המעצבן ולגירוי האפשרי בעיניים, הכלור ושאר הכימיקלים בבריכה עלולים לגרום לבעיות לטווח ארוך, בהן נזקים למערכת הנשימה, ואף להגביר את הסיכון לחלות בסרטן, כשהוא בא במגע עם חומרים אחרים. בנוסף, מבחינת יכולות החיטוי שלו, הוא לא תמיד יעיל, ועשוי שלא לעבוד כנגד כל האיומים.

פיתוח ישראלי חדש

פיתוח ישראלי חדש שנקרא "כמו בטבע", מאפשר בריכות שחייה במים טבעיים ובריאים ללא כימיקלים בכלל. מערכות הבריכות הטבעיות (שיטת האגנים הלחים) שהיו מוכרות בשוק עד היום ונפוצות בעיקר במרכז אירופה, פותרות את בעיית הכימיקלים אך סובלות מכמה בעיות פרקטיות שמונעות מהן להיות פתרון שמתאים לכולם. בעיקר באקלים חם כמו בארץ.

בריכה חברת "כמו בטבע". יח"צ,
בלי שימוש בכימיקלים. בריכת "כמו בטבע" בקדימה/יח"צ

"כמו בטבע", מספקים פתרונות טכנולוגיים לסינון מי בריכות שחייה ללא שימוש בכימיקלים או במלחים המתפרקים לכימיקלים. מערכת ההפעלה שפותחה, למעשה הורכבה מחלקים קיימים והוסבה למטרה זו, המערכת מחקה ואף משביחה את פעולת הטיהור המתרחשת במאגרים צלולים בטבע, ומתאימה עצמה לתנאי האקלים המשתנים והשימושים הייחודיים בבריכות השחייה, אי לכך מאפשרת לשחות כל השנה במים צלולים ושקופים נקיים מכל כימיקלים ונטולי ירוקת. בנוסף, פשטות תחזוקה העדר כימיקלים מפשט מאוד את התחזוקה השוטפת של הבריכה ומייתר מערכות בקרה ואיזון הכרוכות בשימוש בחומרים. תחזוקת הבריכה הופכת לפשוטה ומייתרת את הצורך בביקורים תכופים של אנשי מקצוע.

עקרונות הפעולה של המערכת הם סינון מכני שמרחיק את מרבית החומר האורגני לביוב. המים היוצאים מהמסננים מכילים רק חנקות מומסות וחלקיקים קטנים מאוד לאחר מכן מתבצעת המרה ביולוגית של המומסים והחלקיקים הקטנים שנותרו אחרי הסינון באמצעות ממיר ביולוגי ולאחריו צריבת UV לקטילת חיידקים פתוגניים שאולי שרדו את ההמרה הביולוגית והזרמה יעילה של המים באגן כדי לאפשר ספיחה אופטימלית של חמצן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully