וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול באישה: התופעה המוזרה שמתרחשת עד כשנה אחרי הלידה

8.6.2018 / 6:35

בוודאי שמעתן כבר על תופעות אחרי לידה כמו נשירה, מחסור בברזל וטחורים, אבל מסתבר שהאירוע המכונן מותיר אחריו גם עקבות על הקול שלכן. זו הסיבה

מערכת וואלה!

בווידאו: וזו כבר תופעה מטרידה הרבה יותר שמתרחשת אחרי הלידה

אם אתן בהריון עם הילד הראשון שלכן, או שאתן מתכננות אחד כזה, בוודאי שמעתן על לא מעט תופעות שעומדות לפקוד אתכן במהלך ההריון, הלידה וכמובן לאחריה. מחקר של אוניברסיטת סאסקס באנגליה גילה שיש תופעה אחת מוזרה במיוחד והיא קשורה לקול של האישה.

לטענת החוקרים קולן של נשים לאחר הלידה הראשונה שלהן, יורד והופך נמוך יותר ואף מונוטוני יותר. למי מכן שקצת מודאגת מהמחקר החדש, נקדים ונאמר שהקול חוזר להיות כשהיה לאחר פחות משנה. הערכת החוקרים באשר לסיבה שזה קורה, היא ששינוי הקול אצל האם הטריה נובע משינויי ההורמונים או מהעובדה שהיא כעת נדרשת להיות סמכותית יותר בתפקידה החדש כאם.

החוקרים מבית הספר לפסיכולוגיה הדגישו כי בעוד זמרות מתלוננות לעיתים קרובות על שינוי קול בהריון, השינוי האמיתי חל לאחר הלידה.

אדל, גראמי 2017. GettyImages
איבדה את הקול וחזרה לעצמה. אדל/GettyImages

לטובת המחקר הם בחנו 20 נשים, כולל זמרות ושחקניות והשוו אותן לקבוצת ביקורת. סך כל החומרים שהיו בידי החוקרים כללו 634 ראיונות מוקלטים שנערכו על פני 277 דקות. ניתוח של קטעי הראיונות שנלקחו לאורך תקופה של חמש שנים - אלה שקדמו להריון ואלה לאחריו הראו כי הקול הממוצע של נשים ירד ביותר מ-5 אחוזים, מה ששווה ערך לכ-1.3 סמיטונים. הירידה הגבוהה ביותר של הנשים הייתה 2.2 סמיטונים בממוצע.

"תוצאות המחקר מראות כי להריון יש השפעה זמנית ומובנת תפיסתית על קולות של נשים", אמרו החוקרים. "הסבר אפשרי אחד הוא שזה נגרם על ידי שינויים הורמונליים לאחר הלידה. מחקרים קודמים הראו שקולות של נשים יכולים להשתנות לפי תקופת הפריון, למשל סביב תקופת הביוץ בכל חודש, או עם השינוי לגיל המעבר. אנו יודעים כי לאחר היריון, יש ירידה חדה ברמות של הורמוני המין, מה שיכול להשפיע לא רק על השליטה בקול אלא גם על הגובה שלו".

לטענתם השפעה זו יכולה להיות גם התנהגותית. "מחקרים הראו בעבר כי אנשים עם קולות נמוכים, נשפטים בדרך כלל כיותר מוכשרים, בוגרים ודומיננטיים, ולכן יכול להיות שנשים משנות את קולן שלא במודע כדי להישמע סמכותיות יותר, ולהתמודד עם האתגרים החדשים שההורות מביאה עמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully