וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים גידלו אוזן חדשה בזרועה של חיילת שעברה תאונה מחרידה

10.5.2018 / 14:45

החיילת שעברה את התאונה כשהייתה רק בת 19 איבדה את אוזנה השמאלית וסבלה מטראומה פיזית ונפשית. בבית החולים הצבאי עשו הכל כדי לעזור לה ויצרו לה אוזן חדשה מהסחוס שלה, שכעת גדלה בתוך היד שלה

רופאים בחדר ניתוח. ShutterStock
בקרוב האוזן תושתל במקומה/ShutterStock

חיילת אמריקאית שאיבדה את אוזנה בתאונה מחרידה תקבל אחת חדשה אחרי שתסיים לגדל אותה על היד שלה. שאמיקה בוראג' איבדה את אוזנה בתאונת דרכים בשנת 2016 כשהייתה רק בת 19. בהליך נדיר ומדהים, מנתחים במרכז הרפואי הצבאי ע"ש וויליאם ביומונט באל פאסו, טקסס, יצרו לה אוזן חדשה מסחוס, והשתילו אותה ביד כדי שתסיים את הגדילה שלה. האוזן החדשה תושתל בקרוב בצד השמאלי של ראשה, שם בוראג', כיום בת 21, תוכל אפילו להרגיש אותה.

בשנת 2016, בוראג' ודודנית שלה נסעו חזרה לבסיס הצבא בו שירתה בטקסס לאחר ביקור משפחתי במיסיסיפי כאשר אחד הצמיגים של המכונית התפוצץ. בוראג' לחצה על הבלמים בדאגה לקרובת המשפחה שלה שהייתה הרה אז. הרכב החליק במהירות רבה והתהפך מספר פעמים. בוראג' נזרקה החוצה, ראשה הוטח בחוזקה בכביש, היא סבלה משברים בעמוד השדרה ואוזנה השמאלית כאמור נתלשה.

"אני זוכרת שהתרוממתי וראיתי את בת הדודה שלי עומדת מעלי ואנשים התחילו להגיע ולבדוק שאנחנו בסדר, ואז איבדתי הכרה", סיפרה בוראג'. כשהתעוררה היא כבר הייתה בבית חולים שם נאמר לה שאיבדה הרבה מאוד דם וגם את אוזנה.

הרופאים נאלצו לפתוח מחדש את תעלת האוזן שלה, שנפגעה במהלך ההתרסקות. לדבריהם אם היתה חולפת עוד חצי שעה נוספת עד שנמצאה בצד הדרך, היא לא היתה מגיעה לבית החולים בחיים. בוראג', אומנם נותרה בחיים, אבל היא חוותה טראומה משמעותית והחלה שיקום פיזי ונפשי שבמהלכו נפגשה עם רופאים פלסטיקאים שסיפרו לה על האופציות שלה.

עוד באותו נושא

חיים של אחרים: 4 סיפורים על אנשים שנולדו השנה מחדש

לכתבה המלאה

גדלה מתחת לעור

"בהתחלה לא רציתי לעשות שחזור", סיפרה. "אחרי שחשבתי על זה זמן מה הגעתי למסקנה שאולי זה יכול להיות טוב". לדבריה היא לא רצתה פרוסטטה, אלא קיוותה שהרופאים יצליחו לשחזר את הדבר האמיתי. הרופאים שטיפול בה נתנו לה תקווה והסבירו לה כי היא צעירה וכל חייה לפניה, כך שאין שום סיבה שתתפשר על המראה שלה. כדי לתת לה את מה שרצתה הרופאים לקחו חתיכת סחוס מאזור הצלעות שלה ועיצבו אותה בצורת אוזן. אבל החלק הקשה יותר הגיע כאמור כאשר הרופאים יצרו מעין כיס באמה של היד והשתילו אותה מתחת לעורה.

למרות שזה נשמע כמו סיפור מאוד מוזר, זו לא הפעם הראשונה שפרוצדורה כזו מתבצעת, והיא מתאפשרת הודות לכך שהגוף מזהה את הרקמה שלו ומעודד גדילה של כלי דם ואפילו עצבים באוזן, כך שהיא תוכל גם לחוש אותה. כבונוס נוסף לשיקום הפיזי של החיילת, הרופאים עתידים להשתמש בעור הנוסף על היד כדי לכסות צלקות בלסת שנוצרו מהתאונה. לרופאים לקח כשנה לייצר את האוזן מאפס וכעת בוראג' עומדת בפני שני ניתוחים נוספים עד שתקבל אוזן חדשה.

  • עוד באותו נושא:
  • אוזניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully